Vyzerá športovo, je pekne „nabúchaný“, široký, vyšportovaný. Môže jazdiť až na 17-palcových diskoch kolies. Má dlhší rázvor (plus 50 mm), je širší (plus 57 mm), no v zásade menší (mínus 5 mm na dĺžku, mínus 10 mm na výšku) než predošlá generácia. Trochu nám to pripadalo, akoby skrížili menšie Aygo s väčším Yarisom.

Športovejší posed

Vpredu sedí vodič o 21 mm nižšie a je až o 60 mm posunutý dozadu, má tak výrazne športovejšiu polohu. Jediná nevýhoda - zadné dvere majú až nepochopiteľne malý uhol otvárania a dospelí si dozadu poriadne nesadnú. Zato hybridná verzia má kufor rovnako veľký ako bežné verzie a nechýba ani rezervné dojazdové koleso.

Aj na novú palubnú dosku sme si dokázali rýchlo zvyknúť. Tvoria ju dva tubusy s okrúhlymi digitálnymi prístrojmi, medzi nimi, ako inak, solídne veľký farebný displej palubného počítača. Zbytočne hrubý sa nám zdal ukazovateľ ekonomiky jazdy naľavo, jemnejšie škálovanie by neuškodilo a určite by nebol problém vyrobiť ho.

Inak sú prístroje krásne prehľadné, rovnako ako klasické ovládanie klimatizácie i stredový displej s mechanickými tlačidlami po oboch stranách a s tradičným ovládačom hlasitosti. Samozrejme,všetko podstatné sa dá ovládať i priamo na volante. My sme na palube mali aj head-up displej s uhlopriečkou 10 palcov.

Menej valcov, viac koní

Nový hybridný pohon je silnejší - teraz má 116 koní, predtým rovných 100. Veľká zmena nastala v rámci benzínovej pohonnej jednotky, ktorá má rovnaký objem (1,5 l), ale menší počet valcov (3 verzus 4). Výhoda je väčšia dynamika pri rovnakej alebo až nižšej spotrebe.

Hybridný Yaris teraz dokáže jazdiť čisto na elektrinu až rýchlosťou 130 km/h a bez spaľovacieho motora prejde dlhšiu vzdialenosť. Motor pekne ťahá a reaguje na plyn, s autom je zábava - je ľahké, malé, obratné. Zlepšilo sa najmä v rámci pružnosti: čas zrýchlenia z 80 na 120 km/h sa podarilo skrátiť o dve sekundy (8,1 s). Veľmi pekne zatáča do zákrut, jazdné vlastnosti sú neutrálne, zábavné. Užili sme si aj Pezinskú Babu, aj množstvo „okresiek“ na Záhorí.

Čo sa týka jazdných režimov, okrem normálneho tu nájdete čisto elektrický (pár kilometrov dokáže prejsť), ale aj športový režim power (ten doteraz hybridný Yaris nemal) a klasický eco (umŕtvi dynamiku v prospech spotreby).

Usporí, no stojí viac

Naša výsledná priemerná spotreba 4,1 l/100 km je veľmi fajn. Na predošlej generácii (ktorú vlastníme už štyri roky) nám vyšla veľmi podobná, takmer rovnaká priemerná spotreba. Nový trojvalec je však tichší než predošlý štvorvalec, iba pod tlakom ho o čosi viac počuť. Vtedy má štvorvalec predsa len o trochu príjemnejší zvuk.

FOTO testovaného modelu Toyota Yaris plus naše hodnotenie v GALÉRII

Cítiť, že auto je tuhšie, než bolo predtým. Nižšie, športovejšie, naozaj sa s ním dá fajn zajazdiť. Škoda len vyššej ceny: hybridný Yaris teraz štartuje na sume 16 490 eur, naša verzia Premiere Edition stála až 19 990 eur. Predošlá generácia hybridnej „yarisky“ sa začínala na sume 13 590 eur, mala však aj nižšiu výbavu (najmä v rámci bezpečnostných asistenčných systémov).