Musíme sa bez okolkov priznať - modely Hyun­dai po facelifte sa nám páčia o čosi menej než pred ním. Týka sa to najmä modelu Tucson alebo aj novej i30, ale to je už čisto individuálna záležitosť. Najmä maska chladiča sa nám zdá až prehnane expresívna. Do jej otvorov by ste pokojne strčili celú ruku.

Jednoduché, ale kvalitné

Tretí stupeň výbavy s označením Family (od 15 890 eur) obsahuje napríklad duálnu klimatizáciu a dotykový dis­plej, nechýba vyhrievanie predných sedadiel a volantu, ale navigáciu nehľadajte. Cez služby Apple CarPlay/Android Auto si však môžete pripojiť smartfón, za integrovanú navigáciu s 10,25-palcovým farebným LCD displejom by ste museli doplatiť takmer tisícku.

Sivé sedadlá sú jednoduché, bez náznaku kože alebo koženky. Plast je navrchu palubnej dosky mäkký, inak sú v interiéri jednoduchšie, tvrdé plasty. Ich spracovanie je však kvalitné. Systém štart/stop sa vypína naľavo od volantu a kontrola jazdy medzi čiarami tlačidlom priamo na volante. Je tu aj klasický tempomat s obmedzovačom rýchlosti.

Radosť z radenia

Prevodovka, šesťstupňový manuál, funguje veľmi dobre, jemne. Má pomerne krátke dráhy. Keď si pekne podradíte aj s medziplynom, je to čistá radosť. Stupne skáču precízne, úplne bez výčitiek.

Vzadu má i30 len jednoduchú vlečnú nápravu, ktorú prekrýva poriadne veľká koncovka výfuku. Jazdné vlastnosti sú však v poriadku. V zákrutách sa nová i30 príliš nenakláňa, charakteristika je tradične skôr nedotáčavá.

So zadkom si však môžete pomôcť, ak ovládate takzvaný švédsky drift - prehodenie hmotnosti na druhú stranu. Podvozok je viac komfortný, hoci nie je celkom „gumený“, pohlcuje väčšinu nerovností.

Poriadna atmosféra

Nový motor bez prepĺňania má 110 koní, pri predbiehaní kamiónov sa tak nesmiete rozpakovať a točiť ho až do 6 500 ot./min. Atmosférický motor skrátka treba točiť viac, pri predbiehaní treba mať prichystaný nižší prevodový stupeň, než ste možno zvyknutí. Má dvojité nepriame vstrekovanie paliva, nepotrebuje filter pevných častíc, takže je nenáročný na údržbu a mal by dlho vydržať.

FOTO Hyundai i30  plus naše hodnotenie v GALÉRII

Konkurenčná Kia Ceed ponúka ako základný motor litrový trojvalec s turbom, Hyundai sa netradične rozhodol pre tento pomerne veľký atmosférický štvorvalec. Keďže štvorvalce sú nám ideovo bližšie, voľba by asi padla na i30. Dosiahli sme s ním priemernú spotrebu 6,1 l/100 km, väčšinou po okresných cestách, ale aj celkom svižne po diaľnici.