Navonok zostalo populárne vozidlo takmer nedotknuté. Disponuje modifikovanou maskou chladiča, ktorá má vertikálnymi lesklými elementmi pripomínať malý offroad Jimny. Nablýskaný kov si našiel cestu aj do upravenej spodnej časti nárazníka. Jeho základné línie sú inak nedotknuté, čo platí aj pre zadný dielec. Vzadu sa objavili iba svieže svetlá vybavené LED technológiou.

V interiéri bolo zásahov ešte menej než navonok. Japonci upravili prístrojový panel, v ktorom sa objavil farebný displej, a jeho okolie je tiež vyrobené z mäkšieho plastu. Oproti predchodcovi má SUV o niečo bohatšie vybavenie obsahujúce v špičkovej verzii napríklad funkciu autonómneho brzdenia, nazvanú Dual Sensor Brake Support.

Už iba s turbom

Obľúbené atmosférické jednašestky nahradili downsizingové litrové trojvalce. Vrodenú nedôveru až averziu Slovákov k nim sa japonský výrobca snažil vyriešiť šalamúnsky a my si myslíme, že celkom úspešne - nadštandardnou zárukou. K sériovým trom rokom na nový motor 1,0 BoosterJet pridáva sedem rokov záruky na motor a prevodovku s názvom Easy Way (zahŕňa 3 roky záruky a 7 rokov poistenia na oba komponenty). Kto by povedal nie?

My sme však vyskúšali špičkovú verziu poháňanú benzínovým štvorvalcom BoosterJet s objemom 1,4 litra s výkonom 140 koní, ktorý bol predtým vyhradený pre športovú verziu Vitara S. Tú už dnes nedostanete, na výber sú v spojení s týmto motorom tri úrovne výbavy - Premium, Elegance a Elegance+. Na výber je verzia s pohonom prednej, ale aj obidvoch náprav. Nové Suzuki Vitara 1,4 turbo sme už predtým otestovali s manuálnou prevodovkou. Veľmi sa nám  zapáčila, boli sme preto zvedaví - môže byť s automatickou prevodovkou ešte lepšia?

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Zdroj: Plus 7 dní

Pozoruhodne úsporný

Nebudeme vás dlho naťahovať - áno. Dosiahli sme priemernú spotrebu 6,7 l/100 km, predtým sme s manuálom skončili na rovných 7,0 l/100 km. To znamená len jedno - automat je veľmi dobre naladený. Automatická prevodovka funguje naozaj pekne, jej cena je však vyššia o 2 200 eur. Už v prvom teste sme napísali, že ide o ideálnu kombináciu, a to sme ešte nejazdili s automatom. Priatelia, toto je ideálna kombinácia! Pohodlná, komfortná, taká, aká má byť. Ľudia si predsa SUV kupujú preto, aby mali vyšší posed, ale aj mäkký podvozok, komfort a dobrý výhľad. Nechcú športovo tuhý podvozok, kdeže! Chcú pohodlne nasadnúť, nič neriešiť a vyraziť vpred. A keď to všetko dostanú ešte aj za dobrú cenu a navyše s dobrou spotrebou, budú nadmieru spokojní.

A presne to vám Vitara splní. Nájdete v nej síce aj manuálne radenie páčkami pod volantom alebo športový jazdný režim, ale skôr využijete v teréne sofistikovaný pohon 4x4. Blato či prekríženie náprav jej vôbec nerobí problémy, cez nerovnosti ide bez zaváhania. Ak narazíte na skutočný terén, zaradíte snežný jazdný režim, potom Lock - uzamknutie pohonu 4x4 - a hurá!

Nami testovanú kombináciu dostanete od 21 800 eur, v najvyššej výbave Elegance+ dáte za Vitaru 1,4 BoosterJet s automatickou prevodovkou 23 630 eur. Priplatiť si však potom možno už iba za metalízu (400 eur) alebo za dvojfarebnú kombináciu (900 eur).

Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
Zdroj: Plus 7 dní