Piatu generáciu Clia si možno na ceste ani nevšimnete, zmeny v dizajne sú naozaj len evolučné, no nenechajte sa zmiasť, priatelia - toto je od základu nové auto! Ako prvý model koncernu Renault stojí na modulárnej platforme CMB-F, ktorú dostali aj SUV Renault Captur a nový Nissan

Juke. S príchodom novej generácie odolalo Clio trendu rastu vonkajších rozmerov. Je dokonca o 14 milimetrov kratšie, o osem nižšie, ale na druhej strane o 66 milimetrov širšie. Rázvor náprav s hodnotou 2 583 milimetrov sa „scvrkol“ o päť milimetrov. A to je na škodu - ale o tom až neskôr.

Univerzálny motor

Verzia 1,3 TCe R.S. Line patrí na vrchol ponuky svojou výbavou aj pomerne silným motorom a nahrádza pôvodné Clio GT. Spoznáte ju podľa športovejších nárazníkov, plakety R.S. na blatníkoch, väčších, 17-palcových kolies a sivých doplnkov vrátane vkusného zadného difúzora. Koncovka výfuku je skutočná, otvory v  prednom nárazníku na prívod vzduchu k brzdám takisto - palec hore!

Benzínový štvorvalec 1,3 turbo s výkonom 130 koní ťahá skutočne pekne. Dostanete ho v spojení so 7-stupňovým dvojspojkovým automatom, ktorý nás celkom nepresvedčil. Jeho reakcie sú pomalšie, čo spolu s „turbodierou“ prináša oneskorenie reakcií motora na stlačenie pedála plynu. Táto vlastnosť sa prejavuje najmä pri rozbehu z miesta. Ak potrebujete predbehnúť iné auto, dlhšie sa nič nedeje, až po ešte silnejšom stlačení plynového pedála Clio „vystrelí“ vpred so zbytočne vysokými otáčkami. Manuálny režim sa aktivuje podržaním pravej páčky radenia, pri prekročení určitých otáčok však automat sám preradí.

Inak auto jazdí veľmi pekne, dynamicky. Benzínová „jedna-trojka“ si v rôznych modifikáciách získala uznanie okrem Renaultu v autách značiek Nissan, Dacia a Mercedes-Benz. S ľahkým Cliom nemá veľa práce a dokáže mu prepožičať zaujímavú dynamiku. Spotreba, ak sa snažíte, je priemerne 5,8 l/100 km, bežne okolo 6,5 l/100 km.

Nielen o výbave

V interiéri verzia R.S. Line prináša masívny volant a výborné anatomické sedadlá s dobrou bočnou oporou. Predné športové sedadlá majú dostatočne dlhú operadlovú aj sedaciu časť, chýba im len nastaviteľná bedrová opierka a sklon sedadla. Posed je príjemne nízky a bočnice zabezpečujú dobrú oporu tela v zákrutách.

Ovládanie klimatizácie je ako na Audi TT - kovové krúžky a vnútri displeje, super! Zobrazovanie hodnoty teploty, smeru a intenzity prúdenia vzduchu priamo na ovládačoch je viditeľné aj na priamom slnku.

Clio R.S. Line však nie je len výbava. Môžete ju mať aj s litrovým trojvalcom, samozrejme, štvorvalec je omnoho dynamickejší a kvalitatívne lepší. Nevýhody Clia? Vzadu je málo miesta (pre rázvor) a hlasitosť autorádia sa ovláda buď miniatúrnymi tlačidlami za volantom, vhodnými len pre ženské pršteky, alebo na displeji napravo. Žiadalo by si to poriadne koliesko Volume na ľavej spodnej strane vertikálneho displeja. Vtedy by sme boli maximálne spokojní.

FOTO testovaného auta Renault Clio plus naše hodnotenie v GALÉRII