Tip na článok
Vydarený: Fastback je podľa nás najkrajšou karosárskou verziou modelu i30 a vo svojej kategórii ho radíme k najkrajším autám na trhu.

AUTOTEST Imidžová záležitosť: Vyskúšali sme extravagantný Hyundai i30 Fastback

Extravagantný Hyundai i30 Fastback sme vyskúšali s manuálnou prevodovkou aj automatom.

Galéria k článku (5 fotografií )
Hyundai
Infotainment: Osempalcový farebný displej máte v aute od strednej
výbavy, navigáciu až v najvyššej.
Interiér: Hore je luxusnejšie stvárnenie s automatom, dole jednoduchšie s manuálom, navigácia je v cene len pri najvyššej výbave.

Pre Hyundai sa model i30 stáva na našom trhu mimoriadne dôležitým. Samozrejme, pozornosť sa viac sústreďuje na ultramódne SUV a crossovery, v prípade tejto kórejskej automobilky teda najmä na Tuscon. Ten je na našom trhu najpredávanejším a najobľúbenejším SUV. Hyundai i30 však pre zmenu patrí medzi päť najpredávanejších áut. Do prvej päťky patria jeho najväčší konkurenti, teda Ceed, Golf a za jeho konkurenta možno považovať aj Octaviu.

Stávka na štýl

Na kórejskej automobilke sa nám páči najmä to, že v prípade i30 stavila na pestrosť a ponúka nielen obligátnu dvojkombináciu hatchback a kombi, ale pridala k nim ďalšie dve verzie. Jednou je šialený a skvele jazdiaci športový i30 N, ktorý, aj keď na to na prvý pohľad možno nevyzerá, môže mať pod kapotou až 275 koní. Jeho test už redakčne pripravujeme a vopred môžeme povedať, že z nášho pohľadu patril k najpríjemnejším minuloročným prekvapeniam spomedzi všetkých testovaných áut.  Test druhej verzie, ktorou je liftback, čítate práve teraz. V Hyundai sa rozhodli nazvať ho Fastback, čo marketingovo asi znie lepšie. Na marketing sa môžeme vykašľať, dôležité je, že z nášho pohľadu ide určite o najkrajšiu karosársku verziu. V súčasnosti sú naprieč kategóriami obľúbené modely, ktoré sa snažia ťažiť zo športového imidžu kupé, ale pritom si zachovávajú všetky praktické vlastnosti „civilnejších“ verzií. Presne taký je Hyundai i30 Fastback so športovou siluetou a s postupne sa zvažujúcou strechou, zakončenou výraznou odtrhovou hranou.

Exteriér: Zvažujúca sa strecha a výrazná odtrhová hrana vytvárajú autu športový charakter.
Exteriér: Zvažujúca sa strecha a výrazná odtrhová hrana vytvárajú autu športový charakter.
Matej Jankovič

Plusy a mínusy

Keď niekde pridáte, inde musíte ubrať. V prípade tohto auta je daňou za elegantnú siluetu o niečo menší priestor nad hlavou pre cestujúcich vzadu, nie je to však žiadna katastrofa. Pre široký C-stĺpik je o niečo horší výhľad šikmo dozadu. Na druhej strane, obrovské zadné dvere znamenajú komfortný prístup do kufra, ktorý má navyše pomerne veľký objem 450 litrov. Interiér je jednoduchý a prehľadný, dominuje mu veľký 8-palcový samostatne stojaci infotainmentový displej navrchu stredovej konzoly. Podpora Apple Car Play a Android Auto je samozrejmá. Prístrojový štít je jednoduchý a prehľadný, celkové spracovanie z hľadiska vnímanej kvality naozaj solídne.

Hyundai i30 FASTBACK
Hyundai i30 FASTBACK
Plus 7 dní

Dve prevodovky

Pod kapotou oboch testovaných áut sme mali nový 4-valcový agregát s objemom 1,4 litra a výkonom 140 koní. V jednom bol 6-stupňový manuál, v druhom dvojspojkový 7-stupňový automat. Automat je vo všetkých výbavách za príplatok 1 850 eur a otázka je, či sa oplatí. Z nášho pohľadu áno, ak vám ide predovšetkým o pohodlie - nečakajte odeň žiaden extra športový zážitok, na dynamickú jazdu sa nehodí, nepatrí práve k najrýchlejším a nevylepší to ani možnosť radenia páčkami pod volantom. Ak s manuálnym radením problém nemáte, možno by sme necelé dve tisícky eur, ktoré si za automat priplatíte, investovali do iných výbavových prvkov. Napríklad do kombinácie full LED predných svetiel a navigácie, ktoré sú štandardom len v najvyššej výbave. Inak sú výbavové stupne pomerne bohaté, príplatkových prvkov je minimum. Už v základe má auto zadné parkovacie senzory, tempomat, zliatinové disky, vyhrievané predné sedadlá a manuálnu klimatizáciu.

Automat nie je hendikep

Okrem testovaného benzínového motora s objemom 1,4 litra je na výber downsizingový litrový agregát s výkonom 120 koní a naftová 136-koňová 1,6-ka. Vráťme sa však k testovanému agregátu. Pri ňom vo verzii s automatom rátajte s kombinovanou spotrebou okolo 6,5 litra, pri podobnom štýle jazdenia sa na takmer identické hodnoty dostanete aj s pomerne presne radiacim manuálom. Takže z hľadiska spo­treby automat rozhodne nie je hendikep. Ak by sme mali autu niečo vytknúť, je to hluk v interiéri pri rýchlostiach okolo diaľničného limitu a nad ním, pri bežných rýchlostiach je akustický komfort v poriadku. Naopak, oceňujeme výborný podvozok, ktorý aj pri nízkoprofilových pneumatikách dobre filtruje nerovnosti, auto by s ním v pohode zvládlo ešte o pár desiatok koní viac.

Naše hodnotenie
Naše hodnotenie
Plus 7 dní
VIDEO Plus 7 Dní