Nové áčko je dizajnovo naozaj vydarené. Túto vetu však možno povedať o všetkých nových Mercedesoch, ktoré prišli na trh približne v posledných dvoch rokoch. Oproti predchodcovi nová generácia mierne podrástla vo všetkých smeroch - základné proporcie si síce nechala zachované, no pribudli hrany a ostré uhly, takže vyzerá športovejšie. Mierne sa zväčšil aj rázvor, profitujú z toho najmä cestujúci vzadu.

S umelou inteligenciou

Ešte výraznejšie zmeny sa udiali v interiéri a nesúvisia iba s nárastom miesta. Zásadnejšie zmeny sú technologické. V aute pribudol infotainment novej generácie s označením MBUX s umelou inteligenciou, s ktorým môžete komunikovať nielen dotykovo, ale aj hlasom a, čo je dôležité, relatívne prirodzeným spôsobom. Slovenčina zatiaľ k dispozícii nie je, čeština však áno. V navigácii možno využiť aj rozšírenú realitu. Na kombináciu obrazu priamo z kamery a kreslených šípok si treba trochu zvykať, zobrazené popisné čísla domov však dokážu naozaj pomôcť.

Interiér: Je spracovaný luxusne a prehľadne, aj keď priznávame, že dotykový touchpad v stredovom tuneli nás nenadchol.
Interiér: Je spracovaný luxusne a prehľadne, aj keď priznávame, že dotykový touchpad v stredovom tuneli nás nenadchol.
Zdroj: Matej Jankovič

Dominantným prvkom sú dva displeje s uhlopriečkou až 10,25 palca (26 cm), ktoré sa pod krycím sklom vizuálne zlievajú do jedného širokouhlého kokpitu trochu pripomínajúceho skejtbordovú dosku. Zaujmú aj iné detaily umocňujúce luxusný pocit z hi-tech interiéru - napríklad elegantné podsvietené klimatizačné výduchy meniace farbu pri nastavovaní teploty.

Porovnanie.
Porovnanie.
Zdroj: Plus 7 dní

Pribudla aj možnosť čiastočne autonómnej jazdy a množstvo pokročilých bezpečnostných senzorov a komplexných systémov, ktoré auto v prípade potreby zabrzdia a udržiavajú odstup v kolóne. Tempomat sa vie prispôsobiť nielen okolitým autám, ale aj profilu cesty.

Naozaj úsporné

Krátko sme si vyskúšali rôzne verzie, no na dlhší test sme získali úsporné vyhotovenie s označením A 180d. Pod kapotou sme mali 1,5-litrový naftový štvorvalec kombinovaný so 7-stupňovým automatom. Dynamické parametre nie sú nijako oslňujúce, je to motor stavaný predovšetkým na úsporné jazdenie. A to sa mu darí. Päťlitrová kombinovaná spotreba mu nerobí žiaden problém, s ľahšou nohou na plyne dokážete udržiavať priemer aj pod ňou. Prevodovka radí dobre a hladko, pri razantnejšom zošliapnutí plynu bez problémov aj výraznejšie podradí, pri bežnej jazde sa snaží držať otáčky čo najnižšie. Kabína je odhlučnená výborne. Samozrejme, po naštartovaní a so studeným motorom cítite, že pod kapotou máte naftu, po zahriatí však o ňom už ani netušíte. Jazdný komfort je tiež veľmi dobrý, nehovoriac o tom, že si môžete doplatiť aktívne nastaviteľné tlmiče a na výber je aj 4Matic, čo je v Mercedese označenie pohonu 4x4.

Naše hodnotenie.
Naše hodnotenie.
Zdroj: Plus 7 dní

Základná cena je dobrá, no ak si začnete auto individualizovať, celkom výrazne sa to premietne do ceny. Náš testovaný diesel sa takto z pôvodných 27-tisíc eur dostal s príplatkovým balíkom AMG, panoramatickou strechou, bezkľúčovým prístupom, navigáciou na pevnom disku, cúvacou kamerou a pár ďalšími drobnosťami až cez 40-tisíc.