Matný lak pôsobí na tomto sexi kombi ako magnet na pohľady. V spojení s prednou maskou sa vám na diaľnici uhýbajú pomalší vodiči v ľavom pruhu, akoby ich naháňala polícia. V interiéri vás privítajú červené pásy, čierna koža s červeným prešívaním, všetko je tu veľmi vkusné. Drevo síce nenájdete, zato hliník a čierny klavírny lak áno.

Volant je špecifický, vyzerá úplne ako zo superšportiaka GT R. Pokrýva ho alcantara aj koža, hore nechýba „racingový“ červený pásik. Jeho tvarovanie je vyslovene pretekárske, no drží sa veľmi dobre.

Nechýbajú ani obrovské páčky manuálneho radenia. Inak je to klasické „vyčačkané áčko“: päť veľkých výduchov klimatizácie v štýle stíhačkových dýz, digitálna prístrojovka. Aj pedále sú, samozrejme, kovové.

Toto sú len štyri valce?!

Motor nemá zvuk ako šesťvalec, ale ťah má určite rovnaký. Dokonca má viac koní než BMW M2 Competition s trojlitrovým šesťvalcom, ktorý sme nedávno testovali tiež. Ten mal „iba“ 410 koní. Motor AMG má rád vysoké otáčky, maximum krútiaceho momentu 500 Nm dosahuje až pri 5 000 ot./min., točiť sa dá do 7 200 ot./min. Za neskutočný výkon je zodpovedné jedno obrovské turbo TwinScroll. Motor je spojený s 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých štyroch kolies.

Pohon 4x4 funguje na prednom náhone, zadný sa pripája podľa potreby. Riadenie je pekne tuhé a priame. Ani raz sme sa nedostali do nečakaného šmyku, hoci sme sa veľmi snažili (kým neaktivujete špeciálny driftovací režim).

Podvozok je tuhý a nízky, 19-palcové kolesá sú zarazené do karosérie ako po tuningu. Pritom dokáže aj pekne odfiltrovať drobné nerovnosti - skvelé! Príplatkové adaptívne tlmiče posúvajú komfort jazdy na vysokú úroveň. Šesťpiestikové predné čeľuste sa zahrýzajú do predných brzdových kotúčov s priemerom 360 mm.

Výborné sú jazdné vlastnosti, v zákrute AMG CLA drží nenormálne. Pomáha mu nielen negatívny odklon predných kolies, ale aj skvelé obutie - Michelin Pilot Sport 4S.

FOTO testovaného modelu plus naše hodnotenie v GALÉRII

Poteší aj spotrebou

Za týždeň sme najazdili 1 100 km s priemernou spotrebou 8,4 l/100 km, čo je podľa nás celkom v poriadku. Jazdili sme po diaľnici (aj pri 160 km/h je veľmi tiché), trochu sme ho prehnali cez Donovaly a Čertovicu, takže výsledok je adekvátny. Trojlitrový šesťvalec by si určite pýtal viac, hoci ten by mal asi krajší zvuk.