PureTech 110 s manuálnou prevodovkou a so slabším vybavením Feel je v rámci nízkonákladového auta častou voľbou z rozumu. Vybavenie pritom obsahovalo všetky najdôležitejšie prvky. Vyzdvihnúť musíme pohodlnosť sedačiek a tiež nápaditý dizajn interiéru, ktorý sa po rokoch ešte neošúchal. Ani z hľadiska materiálov či priestrannosti to nie je na zahodenie.

Prekvapí dynamikou

Atmosférická verzia benzínového trojvalca s objemom 1,2 litra a výkonom 55 kW (75 k) je tiež minulosťou. To isté platí pre päťstupňový manuál, v palete sú aktuálne výhradne prepĺňané motory so šesťstupňovými prevodovkami. Cactus na tom vďaka nízkej hmotnosti nie je s týmto motorom produkujúcim 110 koní a 205 Nm vôbec zle. Stovku zvládne za 9,2 sekundy a dosiahne najviac 197 km/h, to sú na vozidlo tejto kategórie postačujúce čísla. Pod plynom je nepárny počet piestov jasný, agregát vtedy celkom počuť. Pri ustálenej rýchlosti pracuje trojvalec ticho, k tomu prispelo nahradenie donedávna montovaného „päťkvaltu“ za manuálnu prevodovku so šiestimi stupňami. V meste sme s vozidlom jazdili za 6,7 l/100 km. Na okresných cestách chcel trojvalec o rovné dva litre menej, kým diaľnica znamenala 6,8-litrový priemer.

Pýchou omladenej verzie typu C4 Cactus sú tlmiče využívajúce hydraulické dorazy na oboch koncoch. V preklade to znamená výborné filtrovanie nerovností, mnohé z nich skôr počuť, než cítiť. Podvozok dobre funguje najmä vo vyššom tempe.

Nezruinuje vás

Pozitívom najlacnejšieho pohonného reťazca a základného vybavenia je cena. Citroën C4 Cactus sa predáva na našom trhu od 13 490 eur, pričom túto čiastku nesie práve variant Feel PureTech 110 s manuálnou prevodovkou. Skúšané vozidlo bolo vybavené metalickým modrozeleným lakom Emeraude za 500 eur, nejaké stovky pridalo aj vyhrievanie predných sedadiel, rezervné koleso, technológia Mirror Screen

i balík obsahujúci parkovaciu kameru a zadné ultrazvukové snímače. Na palube bol tiež balík spájajúci automatickú klimatizáciu so svetelným a s dažďovým senzorom. Tieto opcie dostali konečnú sumu na 15 640 eur. Ide o úroveň, na ktorej sa cenníky niektorých potenciálnych konkurentov ledva začínajú. Je to výhoda modelu C4 Cactus. Francúzsky hatchback je aj po facelifte stále trochu kontroverzný, ale láka na priaznivú cenu i komfort prinášaný najmä sedadlami a tlmičmi. Napriek šiestim rokom na krku stále stojí za pozornosť.

FOTO omladeného Cactusu v GALÉRII plus naše hodnotenie >>