Renault Talisman je tu už od roku 2015 - príjemná a pohodlná limuzína z Francúzska. Pri svojom príchode prekvapila agilnosťou verzie s riadenou zadnou nápravou aj motormi s nízkym zdvihovým objemom. Bolo to obdobie downsizingu, a tak musel stačiť objem 1,6 litra pri benzínovej aj naftovej verzii. Ich výkonové nafukovanie bolo dostatočné, ale po zavedení nových emisných noriem Euro 6d-temp, novej metodiky jazdného cyklu WLTP a meraní emisií v reálnej premávke RDE sa malý objem s vysokým výkonom už nestretáva s takým tabuľkovým úspechom a Renault pochopil, že návrat k dvojlitru (naposledy bol v Lagune) je správny.

S novým dvojlitrom

Nový naftový štvorvalec s výkonom 200 koní je agregát, aký záujemca o sedan strednej triedy očakáva. Veľký motor má lepšie reakcie na plynový pedál ako downsizingové kúsky, cez jeho liatinový blok sa však nesú vibrácie v nízkych otáčkach a na voľnobehu je celkom hlučný. Dvojspojková šesťstupňová prevodovka má algoritmus nastavený na nižšie otáčky, čím sa snaží stláčať emisie dolu, ale občas sa zabudne.

Motor má však odspodu dobrý záťah, takže sa zbiera rýchlo a hlavne lineárne. Pri rýchlosti 90 km točí 1 500 otáčok za minútu, na diaľnici len 2 200 otáčok za minútu. Spolupráca motora s prevodovkou je v konečnom dôsledku výborná na dosiahnutie nízkej spotreby, o čo ide v prvom rade. Priemerná spotreba v teste bola 6,5 l/100 km, mimo diaľnice a mesta si Talisman vypýtal päť litrov a pri jazde len v meste 7,8 litra.

Za pochvalu stojí nielen spotreba, ale aj agilnosť. Systém natáčania zadných kolies 4Control reálne prispieva k obratnosti a zvýšenej stabilite. Pri nižších rýchlostiach sa kolesá natáčajú protismerne, čo zmenšuje polomer zatáčania, pri vyššej rýchlosti sa kolesá natáčajú rovnakým smerom, čo zvyšuje stabilitu a dobre to cítiť napríklad pri zmene jazdného pruhu alebo pri pripájaní sa medzi vozidlá na diaľnici z pripájacieho pruhu.

Jeho druhé meno je pohodlie

Systém Electronic Damper Control prispôsobuje tuhosť tlmičov podľa želania vodiča. V športovom režime jemne pritvrdí, v režime Comfort je auto príjemne mäkké. Sú tu pohodlné sedadlá s masážnou funkciou, farebné ambientné podsvietenie, opierky hlavy typu relax, osvetlenie nástupného priestoru pri odomknutí auta a audiosystém Bose s 13 reproduktormi.

Je to auto na dlhé cesty, z ktorého vás nebude bolieť chrbát a systém čistenia vzduchu príjemne osvieži kabínu. Na zadných sedadlách je menej miesta nad hlavou pre osoby s výškou nad 180 cm, pre klesajúcu strechu. Kufor je však objemný, 608-litrový.

Negatívom našej verzie je menšia palivová nádrž. Systém 4Control ju zmenšil z 51 na 47 litrov. Do nového motora už musíte tankovať aj AdBlue.

Cena 200-koňového Talismana je 40 990 eur, lebo tento motor sa kombinuje len s najvyššou výbavou Initiale Paris. Oproti najbližšej konkurencii (Passat, Superb, Mazda 6) je o kúsok drahší, ale má neporovnateľne bohatšiu výbavu. 

Naše hodnotenie

Verdikt: Naftový dvojliter k tejto triede patrí. Dlhým meškaním si Renault mohol poškodiť. Motor je však úsporný a čistý, hoci trochu hlučnejší.