Krátka verzia s označením 90 láka už na prvý pohľad prísľubom dobrodružstva. Drsný vzhľad zdôrazňuje aj veľké náhradné koleso na dverách kufra otvárajúcich sa doboku.

Staré dobré časy

Nastupovanie na zadné sedadlá nie je najľahšie, navyše bočné dvere sú poriadne dlhé a medzi zaparkovanými autami to môže byť niekedy celkom zaujímavé. Aj na predné sedadlá sa treba vyštverať. Za volantom vás zaujme obrovská predná kapota, kde presne vidíte rohy karosérie. Nás zaujal aj falošný plech na kapote, ktorý má pripomínať staré dobré časy - pôvodný povojnový Land Rover Defender.

Interiér je robustný, ale aj poriadne moderný. Nechýba digitálny prístrojový panel, stredový displej, ovládanie klimatizácie aj jazdných režimov. Otočné ovládače majú dvojakú funkciu - ľavým sa volí nielen teplota, ale aj jazdné režimy. Pravým spolujazdec mení teplotu aj intenzitu fúkania klimatizácie. Plus po stlačení úroveň vyhrievania sedadiel. Klimatizácia je aj vzadu. Páčili sa nám drobné podlhovasté okienka nad hlavami zadných pasažierov - ďalšia milá reminiscencia na predošlý legendárny model.

Materiály v interiéri sú odolné, nechýba množstvo rúčok na zachytenie počas jazdy v drsnom teréne. Ani množstvo odkladacích schránok. Kožu na volante a rýchlostnej páke dopĺňa odolný neoprén na palubnej doske. Neprekážali nám ani viditeľné hlavice skrutiek či odhalené magnézium ako konštrukčný prvok palubnej dosky. Sedadlá síce nemajú žiadne bočné vedenie, ale sú komfortné.

V teréne je lepší

Krátka verzia poháňaná silným naftovým radovým šesťvalcom s objemom tri litre a výkonom takmer 250 koní sa hodí do ťažkého terénu omnoho viac než dlhá verzia. Spodok auta totiž nechytíte takmer nikdy, najmä ak si napumpujete svetlú výšku podvozka na maximum. Tá sa dá zodvihnúť vďaka pneumatickým tlmičom zo slušných 216 mm až na 291 mm. V teréne sa môžete spoľahnúť na permanentný pohon všetkých štyroch kolies, inteligentný systém rozdeľovania výkonu na jednotlivé kolesá Intelligent All-Wheel Drive, dvojstupňovú rozdeľovaciu prevodovku, uzávierku stredového diferenciálu, ako aj aktívnu uzávierku zadného diferen ciálu. S takouto dávkou techniky pohonu 4x4 sme nemali problém v žiadnom teréne, a to ani na sériových pneumatikách!

FOTO testovaného modelu plus naše hodnotenie v GALÉRII

Radový naftový šesťvalec má dobrý ťah, vzhľadom na vysokú hmotnosť vozidla však neočakávajte nejaké extra športové výkony. Na ceste ich ani netreba skúšať - v zákrute sa nachystajte na prudké a nekompromisné zásahy systému ESP, doslova vám sekne po prstoch.

TEXT: MICHAL BEDNÁR