Peugeot vyzerá, akoby mal zuby šabľozubého leva. Minimálne jeho denné diódové svetlá pripomínajú chrup prehistorickej šelmy. Ako dokáže malý lev v skutočnosti pohrýzť, ukáže prvá jazda. Peugeot 208 dlhý 4,06 metra sa delí o techniku so svojím väčším bratom 308 aj s koncernovým bratrancom Oplom Corsa. To sú slušné základy, ktoré sa pozitívne prejavia v ponuke miesta.

Priestranná kabína

Vpredu si nájdu miesto aj vyšší krotitelia levov, v druhom rade sa dobre cítia pasažieri až do výšky 1,80 metra. Dôležité je, že druhý rad sedadiel je mierne vyvýšený a posed veľmi pohodlný. Podporuje uvoľnené držanie tela. Viac stresu pocíti vodič, ktorému masívny C-stĺpik bráni v lepšom výhľade. Čo sa týka kvality palubných materiálov a ich vypracovania, môžeme malému Francúzovi vyčítať určité nedostatky. To však môže byť spôsobené aj tým, že sme boli na ceste v predsériovom vozidle. V takom prípade môžeme drobné materiálové nedokonalosti sem--tam prehliadnuť.

Inak to vyzerá v batožinovom priestore. V porovnaní s predchodcom sa objem zmenšil o 20 litrov a pri neposkladaných operadlách pojme teraz len 265 litrov nákladu, čo je v danom segmente minimalistická hodnota. Navyše po zložení zadných sedadiel vzniká na podlahe kufra nepríjemne vysoký schod.

Už aj ako elektromobil: Veselý, ale veľmi drahý. Verzia e-208 bude stáť vyše 30-tisíc eur.
Už aj ako elektromobil: Veselý, ale veľmi drahý. Verzia e-208 bude stáť vyše 30-tisíc eur.
Zdroj: PEUGEOT

Ponuka motorov

Pod prednou kapotou pracuje trojvalcový benzínový motor so zdvihovým objemom 1,2 litra vo výkonových verziách 55 kW (75 koní), 74 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní) alebo aj diesel s objemom 1,5 litra s výkonom 74 kW (100 koní). Stokoňový benzínový motor ukazuje aj v novom Peugeote 208 svoju známu charakteristiku. Po citeľnej turbodiere ide od 2 000 otáčok absolútne energicky. Hoci tri valce neponúknu tichosť štvorvalcového motora, nikdy neznejú nervózne, ukričane alebo nemiestne hlasno. Príjemný je aj i-Cocpit s malým vencom volantu a nový mulitmediálny displej viac vysunutý do zorného poľa vodiča.

Jazdné vlastnosti: Malé auto profituje z toho, že sa mu medzigeneračne zväčšila šírka a scvrkla výška. Ťažisko sa posunulo nižšie, vďaka čomu vydrží rýchlejší prejazd zákrutami bez zvýšených náklonov. Riadenie je komfortné, hoci pri vyššej rýchlosti by sme vyžadovali bezprostrednejší kontakt. V každom prípade jednotlivé jazdné režimy prehovoria v porovnaní s väčšími modelmi 508 a 3008 zreteľne rýchlejšie. Zmena 208 z komfortnej na agilnú jedným stlačením tlačidla funguje bezchybne. Pri spotrebe uvádza Peugeot len spätne prerátané hodnoty podľa starej normy NEDC. Štyri litre by po­dľa novej normy WLTP mohli byť približne piatimi.

Digitálna palubovka: Malý volant a i-Cocpit s displejom vysunutým do zorného poľa vodiča.
Digitálna palubovka: Malý volant a i-Cocpit s displejom vysunutým do zorného poľa vodiča.
Zdroj: PEUGEOT

Elektrické verzia

Bez batériového pohonu to už v segmente malých áut v budúcnosti nepôjde. Elektrická blcha e-208 má výkon 100 kW (136 koní) a krútiaci moment 260 Nm, čo napriek hmotnosti jeden a pol tony dáva autu skutočne príjemné zrýchlenie. Lítiovo-iónové akumulátory s kapacitou 50 kWh umožňujú autu na jedno nabitie dojazd 340 kilometrov. Nabíjanie trvá 24 hodín (z domácej 230-voltovej zásuvky) alebo 30 minút (na 80 percent na 100-kilowattovej rýchlonabíjacej stanici). Cena elektromobilu by sa mala začínať tesne nad 30-tisíc eur. Šabľozubé levíča sa vyrába v závode PSA v Trnave a na náš trh sa dostane na jeseň, keď bude určená aj jeho cena. Elektrická verzia sa do predaja dostane až začiatkom budúceho roka.