Tip na článok
Nápadný: Lexus LC 500h budil pozornosť všade, kam sme s ním prišli, jeho dynamické tvary výborne vynikli vo výrazne modrej farbe testovaného auta.

AUTOTEST Lexus LC 500h: Patrí k najkrajším autám na trhu, vyzerá však ostrejšie, než jazdí

Lexus LC 500h zaujme na prvý pohľad.

Galéria k článku (5 fotografií )
Atypický detail: Takéto páčky, „trčiace“ z oboch strán prístrojového štítu, nájdete vo viacerých Lexusoch. Jednou si možno nastavovať jazdný režim, ďalšou regulovať základné asistenčné systémy.
Interiér: Oslovil nás kaskádovitým usporiadaním, kvalitou materiálov a v neposlednom rade farebnou kombináciou.
Športové: Predné sedadlá sú nielen ergonimické, ale aj nezvykle pohodlné.

Výrazné oblúky nad veľkými zadnými kolesami s 21-palcovými diskami a panely dverí s kľučkami vtiahnuté do­vnútra, ktoré sa automaticky zasúvajú do karosérie, vyvolávajú dojem, akoby sa toto nízke auto smerom dozadu výrazne rozširovalo.

Technické špeciality

Pre zaujímavosť - jeho výška je menej ako 1,4 metra, zato šírka je takmer dva metre a je pomerne ťažké - pohotovostná hmotnosť sa blíži k dvom tonám. Možno preto sa objavili otázky, či celkový systémový výkon na úrovni 360 koní bude postačujúci, disponujú ním totiž aj niektoré ostré hot-hatche. Systémový výkon znamená spojenie benzínového 3,5-litrového šesťvalca s elektromotorom. Technickou zaujímavosťou je, že LC 500h je prvý sériovo vyrábaný hybrid Toyoty, ktorý namiesto nikel-metal-hydridových batérií využíva ľahšie a kompaktnejšie li-ion batérie.

To nie je jediná zaujímavosť - motor je totiž spojený s originálnou viacstupňovou prevodovkou, kombinujúcou CVT so šiestimi prednastavenými stupňami so štvorstupňovým automatom. Veľmi zjednodušene si to možno predstaviť ako prevody na bicykli - na pedálovej osi sú štyri ozubené kolieska, vzadu šesť, takže k dispozícii máte 24 prevodov, v modeli LC 500h ich je však prednastavených desať. Ako to všetko spolupracuje?

Konkurenti Lexusu LC 500h.
Konkurenti Lexusu LC 500h.
Plus 7 dní

Klame telom

Pravdupovediac, závisí to od uhla pohľadu. Benefitom tohto riešenia je predovšetkým naozaj dobrá spotreba - nielen na papieri, ale aj v reáli. Druhým je možnosť využiť maximálny krútiaci moment elektromotora 300 Nm od nulových otáčok, čo sa prejaví na veľmi slušnej dynamike. Auto so zadným náhonom je schopné na stovku zrýchliť za 4,7 sekundy.

Navyše, prevodovka pomerne dobre simuluje radenie klasického automatu, na športové auto by však reakcia mohla byť rýchlejšia, najmä pri ostrejšej jazde do kopca sa nám občas zdalo radenie trochu trhavé. Riadenie je komunikatívne, brzdy účinné, od podvozka sme očakávali o niečo lepšiu smerovú stabilitu.

Pre koho?

V úvode článku sme spomenuli, že auto vyzerá zvonku fantasticky, zvnútra je však možno ešte krajšie, interiér tohto Lexusu je jedným z najoriginálnejších, aké v súčasných autách nájdete. Je kaskádovito usporiadaný, ergonomicky mu niet čo vyčítať a, pravdupovediac, aj keď kombinácia bielej, oranžovej a modrej môže vyznievať extravagantne, v skutočnosti pôsobí harmonicky a elegantne. Auto je deklarované ako štvormiestne s usporiadaním 2 + 2, zadné sedadlá sú však prakticky nepoužiteľné.

Lexusu LC 500h: Naše hodnotenie.
Lexusu LC 500h: Naše hodnotenie.
Plus 7 dní

Ak hľadáte niečo na spôsob rýchleho a komfortného gran turisma, hybrid LC 500h vás môže osloviť. Ak však preferujete aktívnu a športovú jazdu, LC 500 s benzínovým osemvalcom a 10-stupňovým klasickým automatom bude asi lepšia voľba. Na Lexuse je sympatické, že to záleží výlučne na vašich preferenciách - obe verzie, teda LC 500 aj LC 500h, majú totiž vo všetkých výbavách rovnaké ceny.

VIDEO Plus 7 Dní