Arteon Shooting Brake je nová kombi hviezda, ktorá má odkryť lifestylové schopnosti značky. Spredu dozadu meria 4,87 metra, čím prečnieva Passat Variant o deväť centimetrov. Ak si myslíte, že sexi zadoček má aj nejaký praktický význam, vedzte, že elegancia niečo stojí. Kufor má objem 565 až 1 632 litrov, zatiaľ čo v Passate 650 až 1 780 litrov. Je však dôkladnejšie vyčalúnený koberčekmi. Dokonca priehlbina na rezervu pod dvojitým dnom je zaopatrená! Vľavo aj vpravo nachádzame háčiky na nákupné tašky, po kliknutí sa roletka zhrnie o polovicu, ďalším ťuknutím sa stiahne celá. Nakladacia hrana je však vyššia. Ťahať cez ňu debničky s pivom by sa vám nechcelo. Po zložení sedadiel sa dozadu zmestí aj dvojmetrový vianočný stromček.

Plný prekvapení

Na zadných sedadlách prek­vapenie pokračuje. Pri rázvore 2,84 metra je možné všeličo, aj to, že v Shooting Braku môžu cestovať štyria chlapi s výškou 1,90 metra. A to celkom uvoľnene. Toľko je tu miesta na kolená a hlavu. Opticky je Arteon kombináciou kombi a kupé, ale pocitovo je kabína ako v kombi. Napriek línii klesajúcej strechy sa to negatívne neprejavuje na priestorových pomeroch.

Ideme si sadnúť dopredu. Tu nám Arteon pripomína nový dom, do ktorého sme si nasťahovali starú pohovku. Navigácia z Golfa 7, displej posadený dosť hlboko, hlasové ovládanie staršej generácie, softvér však už nebol taký spomalený ako v Passate.

Digitálny prístrojový panel (10,25 palca) je už dnes klasika, ovládanie na volante funguje výborne. Ergonómia vozidla je na špičkovej úrovni. Naša verzia mala ešte ovládanie svetiel klasickým prepínačom (žiadne dotykové zábavky) aj rádio malo otočné gombíky.

Predvídateľný ako Golf

Keďže Arteon je hrdým predstaviteľom stavebnice MQB, pruží a jazdí ako Golf. Aj bez adaptívnych tlmičov (plus 1 120 eur) sa pruženie dokáže vyrovnať s 18-palcovými kolesami. Výrazný príklon osi otočného čapu riadenia pozitívne vplýva na agilnosť. Riadenie je vždy presné, pracuje lineárne, auto robí to, čo mu vodič prikáže. Neustále je predvídateľné a ľahko zvládnuteľné.

Ďalej tu máme dvojlitrový diesel s výkonom 150 koní so všetkými nutnými emisnými opatreniami ako AdBlue a dvojité čistenie plynov. Nová generácia dieselových motorov spĺňa najprísnejšie emisné normy a produkuje osemnásobne nižšie hodnoty emisií, než sú predpísané limity. Asi ide o ideálny agregát pre Arteon z pohľadu spotreby a dojazdu. Iste, k dispozícii je aj výnimočnejší 200-koňový diesel, ktorý sa kombinuje s pohonom všetkých kolies, ale to v tomto prípade nepovažujeme za dôležité.

Úžasné je, že Arteon mal v teste spotrebu len šesť litrov nafty, motor bol príkladne odhlučnený a hoci zvonka bolo hneď jasné, že je to diesel, zvnútra sme si užívali ticho a minimum vibrácií. Dynamika nebola výnimočná, veď ide o najmenej výkonnú verziu v ponuke.

Trochu mrzia len reakcie prevodovky na rozbeh. Skočí zelená, šliapnete na plyn a nič. Potom naštartuje motor, o chvíľu sa zaradí prvý stupeň a auto vyráža. Je to len pár zlomkov sekúnd, ale v tom momente sa to zdá ako večnosť.

Viac FOTO Arteona Shooting Brake v GALÉRII >>

Cena Shooting Braku sa začína na 34 680 eurách za benzínový základ 1,5 TSI s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Náš testovaný diesel s automatom sa začína na cene 39 300 eur, ale už vo výbave Elegance je to 40 860 eur a v R-Line dokonca 42 140 eur. Oproti Arteonu je Shooting drahší o 1 280 eur, oproti Passatu Variant dokonca o 11 140 eur. Za parádu sa platí a za krajší zadoček tiež. Aj to je lifestyle...