Tip na článok
Do záplavy uniformne vyzerajúcich malých SUV prichádza Mitsubishi Eclipse Cross, ktoré si s nimi určite nepomýlite.

AUTOTEST Do záplavy uniformne vyzerajúcich malých SUV prichádza Mitsubishi Eclipse Cross: Určite si ho s nimi nepomýlite

Eclipse Cross je zaujímavé auto s atypickým dizajnom.

Galéria k článku (3 fotografie )
Detail: Takto vyzerá nový touchpad, podľa nášho názoru sa s ním pracuje lepšie než s podobným zariadením v Lexusoch.
Konkurenti Mitsubishi Eclipse Cross.
Interiér: Oproti predošlým modelom Mitsubishi sa zmenil radikálne a k lepšiemu, pribudol v ňom napríklad head-up displej.

Chce sa presadiť karosériou spájajúcou prvky kupé a malého SUV. A to ho odlišuje od väčšiny konkurentov. Je iné a v časoch čoraz väčšej unifikácie si zachováva vlastnú tvár. K jeho silným stránkam patrí pohon 4x4, slabinou je zatiaľ jediný motor v ponuke.

Na tretí pokus

Týždňový test verzie s pohonom 4x4 a motorom 1.5T MIVEC (120 kW/163 k) s prevodovkou 8AT CVT bol v podstate naším tretím stretnutím s týmto modelom. Už v auguste minulého roka sme mali možnosť absolvovať niekoľko desiatok kilometrov ešte s predsériovým prototypom, pred niekoľkými týždňami sme na zasnežených cestách v okolí Kráľovej studne vyskúšali efektivitu pohonu 4x4 a teraz sme auto konečne podrobili štandardnému redakčnému testu.

Mitsubishi Eclipse Cross je zaujímavé auto s atypickým dizajnom.
Mitsubishi Eclipse Cross je zaujímavé auto s atypickým dizajnom.
Zuzana Kubíková

Spomíname to preto, lebo s bližším zoznámením s týmto autom sa postupne menil aj náš názor na jeho vzhľad. Približne pred trištvrte rokom sme ho nazvali polarizujúcim - nevedeli sme sa rozhodnúť, či sa nám páči, alebo nie.

Momentálne by sme pri komentovaní zovňajšku volili skôr termín originálny a autá s vlastnou tvárou máme radi. Iste, skosená zadná časť, navyše celá predelená prepojenými zadnými svetlami, čiastočne obmedzuje výhľad vodiča, no vyzerá naozaj dobre. Najmä večer, keď svetlá zapnete.

Iné auto

V interiéri sa tiež odohrala menšia kultúrna revolúcia. Povedzme to diplomaticky - vnútorný dizajn ni­kdy nepatril k silným stránkam tejto japonskej značky, pri Eclipse Cross sa však vydaril. Ergonómia je dobrá, zlepšila sa kvalita použitých materiálov a v aute sa objavili aj také vymoženosti ako head-up, dotykový touch­pad v stredovom tuneli a niekoľko praktických nových technológií. Napríklad adaptívny tempomat použiteľný aj pri jazde v kolónach alebo systém optických a ultrazvukových senzorov, ktorý vás pri cúvaní z parkoviska upozorní aj na autá približujúce sa k vám zo strán.

Drobnú výhradu máme len k head­--up displeju, s výškou vodiča necelých 190 centimetrov sa nám ho nepodarilo dostatočne vycentrovať, v podstate sme ho dokázali nastaviť aj pri štandardnom sedení iba tak, že sa nám zobrazoval v hornej časti premietacej plochy. Väčší rozsah vertikálneho posunu by určite nezaškodil. Najšťastnejšie nie je vyriešené ani ovládanie palubného počítača tlačidlami na prístrojovke pod volantom a trochu krajšia by mohla byť grafika infotainmentu. Napriek uvedeným výhradám však podčiarkujeme - z hľadiska dizajnu kabíny predstavuje Eclipse Cross obrovský krok vpred.

A teraz niečo k technike. Niekoho možno zaujalo spojenie 8AT CVT, ktoré sme uviedli pri prevodovke. CVT totiž označuje bezstupňovú prevodovku a 8AT značí 8 stupňov. Tých 8 stupňov je v skutočnosti virtuálnych - hoci v Mitsubishi sa tomuto označeniu bránia. Odôvodňujú to tým, že ich CVT sa správa ako štandardný 8-stupňový automat - aj keď iba vďaka softvérovo nastaveným stupňom. V praxi však skutočne môžete využívať na ich zaradenie páčky pod volantom, pričom dosiahnete rýchlejšiu reakciu než pri väčšine podobných prevodoviek. Okrem toho adekvátne reaguje na kick-down a v pohode spolupracuje s asistentmi na kontrolovanú jazdu do kopca a z neho. Takže z hľadiska používateľa je jej reakcia prakticky rovnaká, akoby jednotlivé stupne boli radené mechanicky.

Naše hodnotenie Mitsubishi Eclipse Cross.
Naše hodnotenie Mitsubishi Eclipse Cross.
Plus 7 dní

Dobrý agregát

Dynamickému jazdnému štýlu pomáha aj testovaný motor, pri ktorom je maximálny krútiaci moment 250 Nm k dispozícii v pomerne širokom rozsahu od 1 850 až do 4 500 otáčok. Po týždňovom teste rovnomerne rozloženom medzi mesto, okresky a diaľnice sme dosiahli priemer 8,5 litra, čo je primerané. Štvorkolka uprednostňuje pri štandardných jazdných podmienkach prednú nápravu.

Máte však k dispozícii aj volič jazdných režimov, kde okrem programu auto sú k dispozícii režimy sneh a štrk (Snow a Gravel). Pri oboch môže byť v špecifických situáciách uprednostnená zadná náprava. Svetlá výška 183 milimetrov síce nie je oslňujúca, ale na tento typ auta ani zlá, rovnako ako nájazdové a prejazdové uhly okolo 18 stupňov, zadný má 29 stupňov. Cestovný komfort je priemerný, auto síce výborne drží stopu a správa sa pomerne neutrálne, je však naladené o niečo tvrdšie, a tak je viac citlivé na prejazd priečnych ne­rovností.

VIDEO Plus 7 Dní