Tip na článok
V praxi: Terénne Pajero sme dôsledne preverili počas týždňovej expedíciev albánskych horách.

AUTOTEST Mitsubishi Pajero: Poctivý offroad

Mitsubishi Pajero nepodľahlo móde ľúbivých SUV - zostalo skutočným offroadom.

Galéria k článku (4 fotografie )
Nápadné: Pajero je pomerne veľké auto, v expedičnej úprave pôsobí impozantne.
Interiér: Hodí sa k nemu prívlastok „oldschoolový“, ergonomicky je riešený dobre.
Strešný stan: Takýto stan nie je lacná záležitosť, je však praktický a pripravený ho máte za pár minút.

Pajero patrí k terénnym ikonám a posledným modelom, ktoré neklamú telom a zostali verné svo­jim offroadovým koreňom. Preto ho chce málokto. Pre väčšinu majiteľov podobných áut je totiž najväčšou terénnou prekážkou zvýšený obrubník pred fast foodom, preto si logicky priplatia radšej za alkantaru než za uzávierky diferenciálov
a reproduktory číslo 27 a 28 v interiéri sú pre nich väčšou pridanou hodnotou než redukčná prevodovka. 

Na konci trate

Preto má Pajero smolu. Máme tu síce verziu Final Edition a do Spojeného kráľovstva práve dorazilo trochu extravagantné Pajero Sport, no nič to nemení na fakte, že s týmto modelom sa v teste stretávame pravdepodobne poslednýkrát.

Na trh nedávno prišiel nový Wrangler rovnako ako superdrahý Mercedes triedy G a lacné, avšak mimoriadne extravagantné Suzuki Jimny sa naň práve chystá. Ich výrobcovia stále veria, že o autá, ktoré naozaj patria do terénu, bude záujem. V Mitsubishi si to však nemyslia, preto legendárny model, z ktorého sa globálne predalo viac než tri milióny kusov, nedostane nástupcu. Asi je to tak lepšie, ako by ho mal postihnúť osud Land Roveru Defender, ktorý pôvodne patril k najdrsnejším offroadom, nakoniec sa po menšej prestávke v produkcii dostane na trh možno o rok, ale so samonosnou karosériou a s alternatívnym elektrickým pohonom.

MITSUBISHI PAJERO LWB
MITSUBISHI PAJERO LWB
Plus 7 dní

Klasika

Ale späť k testovanému Pajeru Expedition, ktoré sme počas týždňovej expedície v albánskych horách preverili naozaj dôkladne. O expedícii sme písali už skôr, teraz sa budeme venovať výlučne autu. Pod kapotou malo spoľahlivý naftový agregát 3.2 DI-D s výkonom 190 koní, maximálnym krútiacim momentom 441 Nm, k tomu päťstupňový automat, redukciu, uzávierky diferenciálov, zosilnenú ochranu podvozka, terénne pneumatiky, navijak a pár ďalších drobností. 

Nesmieme zabudnúť na strešný stan - kvalitný nie je lacná záležitosť, na našom aute stál tri tisícky. Fakt, že v ňom môžete spať za desať minút po zastavení bez toho, aby zo zeme sálal chlad a nenaliezla vám tam rôzna háveď, je však na nezaplatenie.

KONKURENTI MITSUBISHI PAJERO
KONKURENTI MITSUBISHI PAJERO
Plus 7 dní

V praxi

Interiéru by sme priradili prívlastok „oldschoolový“, k offroadu však pasuje, ergonomicky je riešený dobre a sedenie vpredu je priam veľkorysé. Mali sme obuté terénne pneumatiky Nokian Rockproof, čo znamená výborný záber a odolnosť proti prierazom aj pri jazde po skalách. Platíte za to však zníženým akustickým komfortom a zvýšenou spotrebou. 

MITSUBISHI PAJERO: Naše hodnotenie.
MITSUBISHI PAJERO: Naše hodnotenie.
Plus 7 dní

S Pajerom sme s testovaným motorom jazdili aj v iných výbavách, dá sa s ním v kombinovanom režime jazdiť s 10-litrovou spotrebou, s uvedenými pneumatikami a mimo asfaltu sa však  budete pohybovať pri hodnotách aj o polovicu vyšších. 

K dispozícii máte sofistikovaný pohon 4WD Super Select 2 so štyrmi režimami - od cestného až po terénny so zamknutou stredovou uzávierkou a redukciou - a s rozdelením krútiaceho momentu od 33 : 67 až po 50 : 50. S ním a MT pneumatikami sa dostanete kamkoľvek. Pajero sa na offroad nehrá, ale ním naozaj je.

VIDEO Plus 7 Dní