Peugeot 208 v nemeckom vyhotovení prináša nový hranatý dizajn, príbuzný najnovším modelom oboch značiek. Jediným problémom karosérie je malý otvor na nastupovanie zadných pasažierov, priestor vzadu je tiež vcelku skromný. Zato vpredu sa sedí priam kráľovsky a batožinový priestor je na pomery malých áut veľký (309 až 1 015 litrov). Vysoké bočné dvere s malým podielom skla sa asi najviac podpísali pod celkovo solídny dojem.

Mix tradície a moderny

Palubná doska je omnoho menej nápaditá než v Peugeote 208. Niektoré ovládacie prvky sú od značky Opel, iné od francúzskej odnože PSA. Ovládače okien vo dverách sú zaručene z dvojice Peugeot/Citroën, klasické prístroje sú od Opla. Veľký otáčkomer je naľavo a tachometer napravo, menšie dva prístroje slúžia ako teplomer chladiacej kvapaliny a palivomer. Ručnú brzdu nahradila modernejšia elektronická alternatíva. Nechýba zabudovaná navigácia cez Apple Car Play alebo Android Auto. Zaujímavosť - mechanická jednozónová klimatizácia sa nastavuje pocitovo, presnú teplotu nenájdete nikde napísanú podobne ako v Rolls Royce.

Ak chcete automatickú klimatizáciu, treba si doplatiť. Rovnako ako za lakťovú opierku s odkladacím priestorom. Mechanicky sa vypína systém štart/stop aj sledovanie čiary, ktoré zostáva vypnuté nastálo (super!). Pekná čierna kombinácia sedadiel s červeným prešívaním pôsobí športovo. Pozícia za volantom sa nám páčila. Rovnako ako tvar sedadiel, naoko výrazné bočné vedenie by však mohlo byť tuhšie. Vzadu je priestorová situácia horšia. Pasažieri s výškou presahujúcou 180 centimetrov musia svoje kolená zaboriť do chrbta predných kresiel a nad hlavou im zostáva drobná alebo žiadna rezerva.

Trojvalce kraľujú

Gro ponuky novej Corsy tvoria benzínové trojvalce s objemom 1,2  litra od PSA. Atmosférický základ ponúka najvyšší výkon 55 kW (75 k), prepĺňané exempláre dávajú na výber 74 kW (100 k) alebo 96 kW (130 k). V ponuke sme mali stredne silný variant. Malý hatchback s manuálom má dobrý ťah vďaka vysokému krútiacemu momentu 205 Nm. Dnešné moderné prepĺňané trojvalce sú fajn. Hoci počuť, koľko majú piestov a valcov, nie je to žiadna katastrofa. Dobré odhlučnenie sme si pochvaľovali aj v  tomto prípade. Manuálna šesťstupňová prevodovka je pomerne presná, v porovnaní s predoš­lými francúzskymi prevodovkami je to jasný posun.

Naša priemerná spotreba bola od 5,7 do 6,3 l/100 km, človek by možno očakával menej. Mierne tuhší je podvozok, dá sa s ním pekne vyblázniť. Corsa pôsobí vďaka tuhšej karosérii veľmi agilne a výborne poslúcha povely volantu. Netreba však odeň očakávať veľký cit alebo spätnú väzbu. Pracuje pomerne presne a ľahký hatchback sa s ním dobre ovláda. Riadenie bolo navrhované najmä na ľahké manévrovanie v meste. Pod naše pozitívne dojmy z jazdného prejavu sa nepochybne podpísalo aj odľahčenie, Opel hovorí o medzigeneračnom úbytku dosahujúcom podľa verzie až 108 kilogramov. Skúšaný model vážil oficiálne v prevádzkovom stave 1 165 kg. Pružný malý motor môže túto hmotnosť pekne rozhýbať.

FOTO Opel Corsa plus naše hodnotenie