Hoci je v rámci rodiny SUV najmenší, model T-Cross rozhodne nepôsobí skromným dojmom. Práve naopak. Asi nikto by na prvý pohľad nepovedal, že je postavený na základoch drobného VW Polo. Teda drobného... Aj Polo už medzičasom narástlo tak, že je veľké ako Golf tretej generácie. Nový T-Cross je hranatý, mohutný, vysoký. Jeho dizajn vás nijako extra emočne nechytí, hádam len s výnimkou zaujímavých zadných svetlometov združených do výraznej lišty. Výbavu Style od základnej Life rozpoznáte podľa strieborného strešného nosiča, chrómovej lišty v spodnej časti okien a 17-palcových diskov kolies Chesterfield.

Táto výbava sa oplatí

Vnútri sa nám páčil moderný digitálny displej prístrojovej dosky s možnosťami individuálnej konfigurácie (za 350 eur), ale aj obkladový plast so zaujímavou štruktúrou (na výber je viacero verzií). Odporúčame zaplatiť 250 eur za cúvaciu kameru alebo rovno 650 eur za balík Komfort, ktorý obsahuje kameru, bezkľúčový prístup i štartovanie a vyhrievané predné sedadlá plus čelné sklo. Výbava Style sériovo ponúka veľmi pekný a prehľadný 8-palcový dotykový dis­plej infotainmentu (vo výbave Life nájdete len menší 6,5-palcový).

Všetko je tu prehľadné: Displej ponúka spoľahlivé prepojenie s vaším smartfónom vďaka systému Car-Net „Guide & Inform“.
Všetko je tu prehľadné: Displej ponúka spoľahlivé prepojenie s vaším smartfónom vďaka systému Car-Net „Guide & Inform“.
Zdroj: AUTO BILD

Celkovo pomerne komfortný je podvozok, iba priečne nerovnosti prenáša tvrdšími rázmi a vtedy pôsobí tuhším dojmom. Najviac si to všimnú pasažieri sediaci vzadu. Dôvodom je buď príliš športový jazdný štýl, alebo kratší rázvor náprav v spojení s vyššou stavbou karosérie. Výhľad z crossoveru je však dobrý, skla je na karosérii dosť a sedí sa tu vysoko. V porovnaní s VW Polo je posed zdvihnutý až o 10 centimetrov.

Prevodovka ide ako po masle

Benzínový trojvalcový motor je veľmi dobre odhlučnený, páčila sa nám aj manuálna 6-stupňová prevodovka. Pracuje precízne, hladko, jemne a ľahko, no netreba to s ňou preháňať. Ak sa nebudete pri jej obsluhe zbytočne ponáhľať, prácu s ňou si budete užívať. Všetko je, samozrejme, poruke, logika mala pri stvárnení interiéru najvyššiu prioritu. Ovládače nájdete práve tam, kde ich hľadáte. Či už spínač na vypínanie systému štart/stop, alebo tlačidlo na zapínanie samočinného parkovacieho systému. Mnohí, najmä japonskí a francúzski výrobcovia by si mohli od Volkswagenu vziať príklad. Iba tlačidlo štartovania - naľavo dole pri rýchlostnej páke - sa nám zdalo nie celkom logicky umiestnené. Asi by sme ho hľadali skôr za volantom. V interiéri sme našli aj tvrdé plasty, ale napokon toto je Polo-SUV a nie Golf-SUV, čiže nič iné ani nemožno očakávať. Iba na lakťovej opierke nás potešilo príjemne mäkké čalúnenie.

Moderné technológie: Plne digitálny Active Info Display s vysokým rozlíšením ponúka informácie
a vzhľad, aký si vyberiete.
Moderné technológie: Plne digitálny Active Info Display s vysokým rozlíšením ponúka informácie a vzhľad, aký si vyberiete.
Zdroj: AUTO BILD

Prekvapenie so spotrebou

Veľmi slušný je v T-Crosse batožinový priestor s dvojitým dnom a o čosi vyššou nakladacou hranou. Má praktický tvar aj rozmery, najmä ak zoberiete do úvahy celkové rozmery vozidla. Ďalšia super praktická vychytávka je posuvná zadná lavica. Sériovo ju možno posúvať v rozmedzí 14 cm, keď sklopíte predné sedadlo spolujazdca, odveziete v tomto aute aj surfovaciu dosku. SUV s benzínovým trojvalcom sme zobrali takmer úplne surové, malo najazdených len 250 kilometrov. Meranie spotreby preto ešte nemožno brať úplne ako smerodajné. Napokon sme najazdili vyše 700 kilometrov za týždeň s priemernou spotrebou 5,5 l/100 km.

Pohodlné a praktické: Sedadlo vodiča s voliteľnou bedrovou opierkou je pohodlné aj počas dlhých jázd autom. Sedadlo spolujazdca je sklopné, čo vytvorí priestor na dlhé predmety.
Pohodlné a praktické: Sedadlo vodiča s voliteľnou bedrovou opierkou je pohodlné aj počas dlhých jázd autom. Sedadlo spolujazdca je sklopné, čo vytvorí priestor na dlhé predmety.
Zdroj: AUTO BILD

Podľa nás skvelý výsledok. Čo sa nám až tak nepáčilo? Systém jazdy medzi čiarami Lane Assist sme museli vypnúť (zostane vypnutý aj po opätovnom naštartovaní), lebo je citlivý, a dvakrát sa nám stalo, že auto počas jazdy prudko zabočilo podľa neexistujúcich alebo už neplatných čiar. Inak sme boli veľmi spokojní. T-Cross stojí viac ako podobne motorizované VW Polo. Za príplatok však aj dostanete výrazne viac - najmä priestoru, pohodlia aj prestíže. Napokon, SUV sú nielen moderné, ale aj praktické.