Už benzínová C4 je vďaka zdvojenému tesneniu dverí v kabíne veľmi tichá, no to, čo predvádza elektrický variant, je jednoducho paráda. Spolu s tlmičmi s hydraulickými dorazmi, ktoré najmä v strednom rozsahu tlmiaceho účinku pôsobia veľmi mäkko, sa elektrický pohon a dobré odhlučnenie starajú o vynikajúci cestovný komfort.

Viac než 300 kilometrov

Pri elektromobiloch každého zaujíma najmä dojazd. Ten tabuľkový je stanovený na 350 kilometrov, čo dnes neohúri, no ani neurazí. V praxi môžete rátať s tým, že pri jemnom jazdnom štýle váš dojazd v režime normál, pri využití všetkého komfortu vozidla vrátane klimatizácie a vyhrievania sedadiel či volantu, presiahne hranicu 300 kilometrov.

Nám sa počas prvého zoznámenia, bez kompromisov pri komforte a pri pokojnej jazde po okresných cestách, podarilo dosiahnuť spotrebu 16,3 kWh/100 km, čo je prekvapujúco nízky údaj. Napríklad taký Volks­wagen ID.3 spotreboval na totožnom okruhu prinajmenšom o 3 kWh na 100 km viac. Francúzska technika je efektívna a to sa nám na nej páči. Efektivita je totiž kľúč k úspechu elektromobilov. Nie zbytočne veľké batérie.

Nízka spotreba elektrickej energie ë-C4 nás príjemne prek­vapila na okresných cestách, a tak sme efektivitu tohto vozidla detailne preverili aj na diaľniciach. Pri rýchlosti 140 km/h motor na 100 km jazdy spotreboval 28,8 kWh. To je veľa, dojazd vozidla pri takejto rýchlosti klesá na úroveň 173 km. Podobný problém však má každé súčasné elektrické auto.

Optimálne cestovné tempo na diaľnici je podľa našich pozorovaní 110 km/h, vtedy si auto z akumulátora na 100 km jazdy potiahne len 19,1 kWh (dojazd pri tomto tempe: 261 km). Môžete ísť aj tempom kamiónov, vtedy budete mať spotrebu okolo 15,3 kWh a dojazd na úrovni 327 kilometrov. Po zapnutí režimu eko by sa táto hodnota ešte mohla vyšplhať aj na deklarované maximum 350 km. Takáto pomalá jazda sa nám už vo väčšine prípadov zdá ako príliš veľký kompromis. Ak sa však nebudete náhliť, budete kratšie stáť na nabíjacej stanici. Logika je jasná.

Stačí mu len pol hodiny

Mimochodom, na rýchlonabíjačke (DC/100 kW) sa vozidlo nabije len za pol hodiny. Nabíjanie z domácej zásuvky, bez wallboxu, však zaberie aj 24 hodín. S wallboxom sa čas nabíjania zníži na tretinu.

FOTO testovaného modelu plus naše hodnotenie v GALÉII

Vďaka efektívnemu pohonu, rozumne veľkej batérii, komfortnému chodu či každodennej využiteľnosti považujeme toto auto za jeden z najlepších elektromobilov, ktorý si u nás dnes môžete kúpiť. A keď sa nakoniec pozrieme na cenník, možno ešte zmeníme názor a celkom odvážne povieme, že nič lepšie (elektrické) si dnes u nás nekúpite.

TEXT: MICHAL BEDNÁR