Predošlá generácia Sorenta bola z hľadiska dizajnu taká nemastná-neslaná. To sa o súčasnej rozhodne povedať nedá. Jej „americký“ dizajn sa vám buď páči, alebo nie. V našom malom súkromnom prieskume sme zistili, že Slovákov väčšinou vyslovene ohuruje.

Takmer ako Range Rover

Na auto za 43-tisíc eur (čo už dnes skutočne nie je veľa) pôsobí nové Sorento mimoriadne luxusne. Jeden náš známy ho dokonca prirovnal k Range Roveru. My musíme skonštatovať, že interiér s pohodlnými sedadlami s perforovanou kožou a vyhrievaním (s vetraním až v najvyššej výbave), netradične vysokým počtom výduchov klimatizácie a veľkými displejmi pôsobí skutočne hodnotne. Kúrenie sedadiel má síce pomalší nástup, ale následne vám takmer opečie chrbát. Potešilo nás klasické ovládanie klimatizácie, nechýbal ani tradičný potenciometer (ovládač hlasitosti autorádia). Obklady s kovovým vzhľadom a so zaujímavou štruktúrou podčiarkli dobrý dojem.

Sorento je na naše pomery skutočne veľké, sedemmiestne SUV (tretí rad sedadiel stojí tisíc eur navyše). Samozrejme, aj tu je tretí rad určený skôr pre deti. Zato vám ešte zostane malý priestor na batožinu. Elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru funguje automaticky, stačí sa priblížiť a chvíľu zostať stáť vzadu. Netreba ani mávať nohou ako pri konkurentoch. Dokonca aj tretí rad má samostatné ovládanie klimatizácie.

Dokáže sa dobíjať sám

Čo sa týka druhu pohonu, nejde o plug-in hybrid s dobíjaním z elektrickej siete, ale o klasický samonabíjací hybrid, aký ponúka napríklad aj japonská značka Toyota. V našom prípade však Kórejčania nestavili na veľkoobjemový atmosférický motor pracujúci v Atkinsonovom cykle, ale na pomerne malý, 1,6-litrový štvorvalec s prepĺňaným turbodúchadlom. A, samozrejme, elektromotor. Rozdiely sú aj v prevodovke. Zatiaľ čo Japonci veria bezstupňovej e-CVT, Kórejčania stavili na tradičný 6-stupňový automat. Sorento s týmto pohonom jazdí pekne, potichu, komfortne. Jazdné režimy sú na cesty tri - eko, šport, smart - a do terénu takisto - snow, mud a sand. My sme jazdili na eko a výsledkom bola priemerná spotreba 8,3 l/100 km. Nič extra. Občas sme na to síce dupli, väčšinou sme však jazdili predpisovo, po okresných cestách a v meste. Najmenej sa nám podarilo dosiahnuť 7,4 l/100 km, to sme však šli vyslovene „na spotrebu“. Vyskúšali sme aj režim snow na klzkom teréne a bolo cítiť, že pohon 4x4 vtedy pracuje omnoho snaživejšie.

FOTO Sorenta plus naše hodnotenie v GALÉRII

Hybrid alebo diesel?

Podvozok je nastavený komfortne. Trochu nás prekvapil aerodynamický hluk na diaľnici kdesi od spätných zrkadiel, očakávali sme o čosi menej šumu. Niekde vzadu nám však stále vŕtala otázka - čo keby sme za rovnakú cenu radšej kúpili naftovú verziu 2,2 CRDi? Nebola by lepšia? Máme pocit, že by spo trebovala menej a mala by lepší ťah, sériovo ponúka aj modernejší 8-stupňový automat. Ak jazdíte krátke trasy, po meste a okolí, je hybrid lepší. Ak však väčšinou jazdíte po diaľniciach, zvoľte radšej naftovú verziu.

TEXT: MICHAL BEDNÁR