Tip na článok
Ikonické auto: Mazda MX-5 RF vždy patrila medzi najkrajšie kabriolety. Jej najnovšia generácia vyhovuje tejto definícii.

AUTOTEST Óóóó Kabriooo: Ikonická Mazda MX-5 RF ako riešenie proti kríze stredného veku?

Prečo nie!

Galéria k článku (4 fotografie )
Elegantný interiér: Priestorovo úsporný, ale na romantický výlet vo dvojici postačujúci. Aspoň máte k sebe bližšie.
Otvorené: Skladacia pevná strecha je schopná otvoriť sa aj za jazdy do rýchlosti menej ako desať kilometrov za hodinu, celý proces trvá trinásť sekúnd.
Zaujímavý detail: Pred šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, napriek originálne tvarovanej radiacej páke, by sme uprednostnili automat.

Briti hovoria, že ak by mal mať rok iba jeden jediný slnečný deň, bezpodmienečne treba mať kabriolet. Po niekoľkých dňoch testovania roadsteru Mazda MX-5 RF im veru musím dať za pravdu. Vietor vo vlasoch, štuple v ušiach, slnkom pobozkaný nos i plecia a pocit, že sa môžete popreháňať slnkom zaliatou krajinou so spustenou strechou, stojí za všetko.

Malé žihadlo

„To fakt chcete ísť do Prahy týmto?“ opýtala sa neveriaco naša tínedžerka, keď sme si balili kufor na víkendový výlet Mazdou MX-5 RF do českej metropoly. Vzhľadom na to, že nepatrím medzi vzrastom drobných ľudí a môj muž meria takmer 190 centimetrov, otázka znela dosť logicky. Auto sa jej zdalo príliš malé, príliš nízke, príliš krátke… podľa nej jednoducho absolútne nevhodné na vyše tristokilometrovú trasu po diaľnici. Pravda je, že ísť po diaľnici s otvorenou strechou by bol úplný nezmysel - takže jazdu so zatvorenou strechou sme museli vydržať v malom a stiesnenom priestore. Pasažier s výškou 190 centimetrov sa aj po maximálnom spustení sedadla temenom hlavy šúchal o strechu, pomerne úsporný bol aj priestor pod nohami.

Sedadlá však boli komfortne tvarované - až na vyhotovenie v čiernej koži, „vďaka“ ktorej sa na nich človek spotí takmer okamžite, na slnku sa rýchlo prehrieva. Medzi jedno z negatív patrilo rádio, ktoré sa každú chvíľu „strácalo“ zo signálu a navigácia, ktorá mala iba anglickú verziu a jej hlas znel mimoriadne otravne. Našťastie, ani rádio, ani navigácia nakoniec neboli problém, pretože v hluku kabíny, keď sa auto so zatvorenou strechou rozbehlo po diaľnici rýchlosťou od sto kilometrov vyššie, nebolo počuť nič. Ani vlastné slovo. To však boli asi jediné nevýhody, ktoré by som mazdičke mohla vyčítať. Dokonca postačoval batožinový priestor, do ktorého sa bez problémov zmestil jeden letecký príručný kufrík, kozmetická taška, väčšia fotobrašna, dva páry náhradných topánok a dve teplejšie bundy. A, samozrejme, klobúk, ktorý oceníte pri jazde s otvorenou strechou na páliacom slnku.

Mazda MX-5 RF: Konkurenti.
Mazda MX-5 RF: Konkurenti.
Plus 7 dní

Pôžitok z jazdy

Pri každej kritickej myšlienke, ktorá by sa mohla týkať diskomfortu vyplývajúceho z malého vnútorného priestoru, mám jedinú odpoveď - v roadsteri nejde o pohodlie, ale o pôžitok z jazdy. A ten ponúka malé kabrio naozaj vrchovatou mierou. Auto je veľmi živé, z nuly na sto vystrelí za sedem sekúnd, v zákrutách sedí na ceste ako prilepené, riadenie je pevné, motor má skvelý zvuk. Malá výčitka smeruje k nepresnému radeniu. Pri jazde so spustenou strechou je fajn ubrať trochu z plynu a vychutnať si krajinu pri pomalšej jazde.

Mazda MX-5 RF: Naše hodnotenie.
Mazda MX-5 RF: Naše hodnotenie.
Plus 7 dní

„Počujem spievať vtáky, cítim vôňu rozkvitnutej bazy okolo cesty. To je fakt paráda, takto si vyvetrať hlavu. Vedela by som si predstaviť, že toto sexi chutné a perfektne tvarované autíčko si doprajem k štyridsiatke. Rozhodne je to lepšie a bezpečnejšie riešenie krízy stredného veku, než si nájsť milenca,“ skonštatovala s istou dávkou humoru jedna z mojich priateliek, ktoré mali možnosť autíčko si otestovať. Apropo, nie je to nereálny nápad, pretože Mazda MX-5 RF má aj prijateľnú cenu. Základný model s plátennou strechou a jedenapollitrovým motorom vám môže hovoriť pane už od 23-tisíc eur.

VIDEO Plus 7 Dní