Dvestoosmička rozhodne nezabúda na svoju históriu, výrazným spôsobom ju však prekopáva. Profil prešiel evolúciou - kabína je posunutá viac dozadu, čo necháva priestor dlhšej kapote. Vozidlo má vďaka tomuto kroku vyváženejšie a športovejšie proporcie. Ak sa rozhodnete pre variant GT Line, môžete sa tešiť aj na lakované nadstavce nárazníkov, ktoré vozidlu veľmi sedia.

Aj zadná časť je majstrovským kúskom dizajnéra. Má maximálne jednoduché a minimalistické tvary, ktoré ozvláštňuje čierny pás spájajúci koncové svetlá. Zadné svetlá sa už v základe môžu pochváliť peknou 3D LED architektúrou, ktorá odkazuje na logo Peugeotu. Tri segmenty majú pripomínať tri pazúry leva.

Opäť o level vyššie

V interiéri Francúzi pokračujú vo filozofii i-Cockpit a rozvíjajú ju novým smerom. Najväčšou novinkou i-Cockpitu je 3D digitálny prístrojový štít, ktorý sa skladá z dvojice displejov. Priamo pred seba si môžete premietať údaje navigácie, médií či jazdy, ale zobrazíte si i klasické „budíky“. My sme opäť ocenili prítomnosť režimu minimal, ktorý za tmy šetrí šoférove oči.

Centrálnej konzole tróni širokouhlý dotykový displej, pomocou ktorého sa opätovne nastavuje napríklad klimatizácia. Ozdobou centrálneho tunela medzi prednými sedadlami je elektronická rýchlostná páka samočinnej prevodovky, ktorá využíva technológiu shift-by-wire.

Táto opcia sa automaticky spája s elektronickou ručnou brzdou. Môžete mať však i klasickú mechanickú, pri nižších výbavách a v spojení s manuálnou radiacou skriňou. S manuálom na želanie môžete mať aj elektronickú parkovaciu brzdu. V tomto smere je Peugeot veľmi demokratický.

Základný benzín najväčším prekvapením

Zoznam motorizácii pre Peu­geot 208 pozostáva z viacerých verzií zážihového agregátu 1,2 PureTech, ktorý dopĺňa 1,5-litrový naftiak a čisto elektrický pohon. Z priehrštia možností, ktoré nájdete v oficiálnom cenníku vozidla, nás najviac šokovala zá­kladná pohonná jednotka s označením PureTech 75 S&S MT5.

Na základe parametrov 55 kW (75 k), 111 Nm a manuálnej päťstupňovej prevodovky sme čakali veľmi mdlý jazdný výkon, jedna­dvojka však udivila. Na Peu­geote 208 pri prvej jazde prekvapila ochota držať stopu aj pri dynamickejšej jazde. Pri správnom nájazde do zákruty sa z nej dá vyjsť pekne pod plynom a auto má dostatok trakcie.

S prácou tlmičov sme pri všetkých verziách boli spokojní, ani na rozbitých úsekoch nebola jazda nekomfortná a keď sme trafili veľký výtlk, skôr sme ho počuli, než cítili.

Elektromobil prekvapil prenosom sily

PureTech 130 S&S je možno vrcholom ponuky spaľovacích motorov, najvýkonnejším pohonným ústrojenstvom však paradoxne disponuje elektromobil. Ide o synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, ktorý produkuje výkon 100 kW (136 k).

Krútiaci moment 260 Nm je dostupný v rozmedzí od 300 do 3 673 otáčok za minútu. Prevodovka je jednostupňová, maximálka obmedzená na 150 km/h a akcelerácia na stovku je záležitosťou 8,1 sekundy. Dojazd e-208 by sa mal pohybovať na úrovni 340 kilometrov, o prísun energie sa starajú 50 kWh batérie umiestnené pod sedadlami.

Pri e-208 treba vyzdvihnúť jej manažment predných kolies. Jazdili sme na nej za dažďa, čo môže byť pre elektromobil s predným pohonom problém. Takéto vozidlá totiž na cestu často nedokážu preniesť masívnu porciu okamžitého krútiaceho momentu. Francúzsky elektromobil s tým však zdanlivo problém nemá, aj pri plnej akcelerácii z miesta vyrazil okamžite a nestrácal čas stratou priľnavosti.

Peugeot 208
Peugeot 208
Zdroj: Auto Bild