Malé filozofické zamyslenie: keď raz budú všade rýchlonabíjačky, keď raz bude vyriešená likvidácia elektrických áut, získavanie drahých kovov z akumulátorov, keď sa už nebude elektrina vyrábať v uhoľných elektrárňach, potom bude svet krásny. To všetko sme pocítili za volantom Jaguara i-Pace, keď sme sa stretli v protismere s Teslou Model S. Na ostatné autá sme sa odrazu pozerali s pohŕdavým pohľadom a s vetou: „Fuj, znečisťovateľ prírody!“

Ide s módou

Crossovery, SUV aj elektroautá sú dnes v móde. Čo z toho vyplýva? Pre výrobcov drahých áut jediné - dajme to dokopy a ľudia si to budú kupovať. Prečo by inak vznikli Audi e-Tron, Mercedes-Benz EQC alebo i-Pace?

Jaguar i-Pace ponúka skutočne výrazné tvary, nepomýlite si ho. Je to crossover, zboku trochu pôsobí ako nafúknutý hatch­back, celkovo však vyzerá zaujímavo. Mínusom inak praktickej karosérie je absencia zadného stierača. Druhá nevýhoda: i-Pace je ťažký a cítiť to - pohotovostná hmotnosť je 2 208 kg.

Počas jazdy v zákrutách si uvedomíte aj vyššiu stavbu karosérie. Nízke ťažisko dané ťažkými akumulátormi naspodku karosérie je však bonusom.

Interiér neprekvapí - palubná doska obsahuje trojicu displejov, ako je dnes zvykom v luxusných modeloch Jaguar/Range Rover. To znamená, že všetko sa ovláda moderne - dotykovo. Prekvapil nás batožinový priestor - je skutočne veľký, napriek batériám. Ani v  interiéri priestor nechýba, pohodlie je na vysokej úrovni.

To by sa pri danej cenovej hladine aj patrilo. „Už od 78 968 eur,“ píše sa na oficiálnej stránke importéra. V našom prípade sme sa dostali kdesi k sume 100-tisíc eur.

Poteší najmä dynamikou

Pokiaľ ide o ekológiu, zo zadnej strany auta naozaj nevychádza žiadne CO2. Otázku výroby elektriny alebo akumulátorov tu nebudeme riešiť.

Na elektrických autách nás fascinuje jedna vec - asi neuhádnete, ale je to ich akcelerácia. Bez akéhokoľvek zahrievania môžete vyraziť z garáže a stlačiť „plynový“ pedál až na podlahu. Jaguar vystrelí vpred skutočne nevídane - aspoň na pomery SUV s hmotnosťou vyše dvoch ton. Okamžite ste na stovke (4,8 s). Je to veľká zábava a zážitok, čo však, samozrejme, neprospieva dojazdu.

Keď už sme pri spotrebe, dostali sme sa na priemerný údaj 23,8 kWh/100 km. Občas sme si to však poriadne užívali a pobaviť prísediacich šprintom sme sa nebránili. Čo sa týka reálneho dojazdu, nám vyšiel zhruba na 350 kilometrov (výrobca uvádza 470 km). Ak sa budete veľmi snažiť, dosiahnete rovných 400 km a to je už celkom zaujímavý údaj. Dobiť doma na wallboxe na 100 percent sa dá za 13 hodín.

FOTO elektromobilu Jaguar i-Pace plus naše hodnotenie v GALÉRII