Keď je to pomaly rarita, keď sa vezieme v sedane s normálnym benzínovým motorom. Hoci ten sedan je otázny, ak sa na C5 X pozrieme zozadu. Výrobca ho definuje: Elegancia sedanu, dynamika kombi a zvýšená karoséria SUV. Takže crossover? Ako chcete.
Nebeský pokoj na palube
Vo vysokokvalitnom interiéri je najlepší akustický komfort vďaka zvukotesným oknám a sotva vnímateľný hluk vozovky a motora zaisťuje nebeský pokoj, zatiaľ čo odpruženie umožňuje autu kĺzať po nerovnostiach na ceste. Len krátke priečne kĺby spôsobujú určitý nepokoj. Veľmi hladké riadenie je vhodné aj na uvoľnené plachtenie. Hoci na rozdiel od verzie PHEV nemáme adaptívny podvozok. Benzínový motor s objemom 1,6 litra má výkon 181 koní a je primeraný veľkosti (4,8 m) a hmotnosti auta (1 491 kg). Výkonný motor je dobre zladený s charakteristikou osemstupňovej automatickej prevodovky s celkom hladkým radením, ale tu musíme upozorniť, že občas zašklbe pri rozbehu z miesta a pri nízkych rýchlostiach. Vďaka krútiacemu momentu až 250 Nm nepociťujeme, že by nám chýbal v ponuke diesel. Na aute sme najazdili 1 600 kilometrov so spotrebou len 5,5 l/100 km. To je o liter menej, než uvádzajú technické údaje podľa WLTP, a pritom sme sa vôbec neusilovali o rekord, veď priemerná rýchlosť bola 84 km/h. Tá spotreba je skutočne hodná uznania. S plnou 53-litrovou nádržou auto prejde bez tankovania 965 kilometrov a zase nám nechýba diesel.
Dojem prepychu sa nedostavil
Auto vo vyššej výbave Shine malo 12-palcový dotykový farebný displej, adaptívny tempomat, bezdrôtové nabíjanie telefónu, rozšírený headup displej a kopu asistenčných systémov, ale dojem prepychu v nás nevyvolávalo. Interiér je taký - „obyčajný“. Sú tam fajn materiály (klavírny lak) aj slušné spracovanie (netreba sa báť, že sa vyrába v Číne), ale žiadny odkaz na avantgardu interiérov historických modelov CX a XM. Čakali sme nejaký nápad, ohúrenie, odvahu, ako bol jednoramenný volant v šesťdesiatych rokoch alebo hranaté ciferníky, či letecká páka. Nechýba bezdrôtové pripojenie Android Auto a Apple CarPlay. Ergonómia je veľmi slušná, priestor vpredu aj vzadu nadpriemerný aj na strednú triedu. Kufor je veľký, má objem 545 litrov a po zložení zadných sedadiel až 1 640 litrov. Celý je čalúnený a na podlahe má kovové lišty pre pohodlnejšie a bezpečnejšie nakladanie. Nakladací otvor je veľký a určite auto zastúpi aj rodinné kombi, o tom niet pochýb. Vyvýšený podvozok by mal asi suplovať vlastnosti SUV, čo môže do istej miery platiť. Napríklad na poľnú cestičku k chate by sme sa vybrali bez strachu. Táto verzia sa predáva až od výbavy Shine, takže jej základná cena je 37 490 eur. Trojvalec kúpite už od 31 990 eur, ale bez výbavy.
Naše hodnotenie
Priestranný v kabíne, objemný v kufri a s nízkou spotrebou. Vlastne ani nevieme, na čo by sme si vyberali plugin hybrid. Áno, ten je výkonnejší, ale v spotrebe lepší len pri častom nabíjaní. A o trojvalci sa v 4,8-metrovom aute ani nebavme.
FOTO V GALÉRII
Viac testov, porovnaní a odhalení horúcich noviniek nájdete v najnovšom novembrovom vydaní najpredávanejšieho motoristického magazínu na Slovensku - AUTO BILD!
Text: Michal Bednár