Tip na článok
Prispôsobivý: Fotka ukazuje rozsah, v ktorom bude možné meniť svetlú výšku.

AUTOTEST Legenda pokračuje: V Pekingu sme sa zúčastnili na svetovej premiére nového Touaregu

Zmeny sú skutočne zásadné.

Galéria k článku (3 fotografie )
V zornom poli: Novinkou je farebný head-up displej s rozšírenou funkcionalitou.
Interiér: Ten vďaka výborne vyzerajúcim dvom veľkým prepojeným displejom budil mimoriadnu pozornosť.
V Pekingu sme sa zúčastnili na svetovej premiére nového Touaregu. Zmeny sú skutočne zásadné.

Čína je pre Volkswagen absolútnou prioritou - niet sa preto čo diviť, že si túto krajinu zvolila aj za miesto prvého predstavenia tretej generácie Touaregu. V minulom roku tam totiž predal až 3,2 milióna áut. Len pre zaujímavosť, doteraz nikomu inému v žiadnej krajine sa v priebehu jedného roka nepodarilo prekročiť tri milióny, takže je to vlastne svetový rekord. A automobilka plánuje „tlačiť na pílu“ ďalej.

Do budúcna

Do roku 2020 tam chce na trh uviesť minimálne desať modelov SUV. V tejto kategórii sa najväčšiemu záujmu doteraz tešil veľký VW Teramont, ktorý sa u nás nepredáva, a 7-miestny Tiguan. Automobilka sa však v Číne chce presadiť aj s plug-in hybridmi a elektromobilmi. Už v tomto roku tam príde na trh Tiguan ako plug-in a doplní ho plne elektrická Bora. V roku 2020, podobne ako v Európe a USA, sa spustí predaj očakávaných elektromobilov z rodiny I. D., postavených na špeciálnej „elektrickej“ platforme MEB (Modular Electrification Toolkit). Práve týmto informáciám bol venovaný špeciálny workshop a dokonca aj prvá časť predstavenia samotného Touaregu.

Naň sme boli naozaj zvedaví, mal by sa totiž stať technologicky najpokročilejším SUV vo svojej kategórii. Vyrábať sa navyše bude výlučne v bratislavskom závode VW Slovakia, kde sa ich doteraz z predošlých generácií vyrobilo takmer milión kusov. Aký teda je?

Inteligentné: Vpredu sú LED matrix svetlá so 128 nastaviteľnými diódami.
Inteligentné: Vpredu sú LED matrix svetlá so 128 nastaviteľnými diódami.
VW

Vydarený

Na prvý pohľad vyzerá skvele. Vonkajšie zmeny sú skôr evolučné, na aute pribudli hrany a prelisy, ktoré ho zdynamizovali, a zaujme aj predná maska, plynulo prechádzajúca do svetlometov. Pri nich sa zastavme, ide totiž o prvú z väčších technologických inovácií. Sú to LED matrix svetlá, nazvané IQ.Light. Každé obsahuje až 128 individuálne regulovateľných LED diód, vďaka ktorým sa svetelný kužeľ dokáže tvarom automaticky a hlavne plynule prispôsobiť akejkoľvek situácii a osvetľuje cestu v maximálnej miere bez toho, aby oslňoval protiidúcich vodičov. Dopĺňa ich pokročilý systém nočného videnia, rozpoznávajúci chodcov aj zvieratá.

Svetovú premiéru má nielen samotný Touareg, ale aj nový plne digitálny kokpit s 12-palcovým displejom a luxusný infotainment Discover Premium s 15-palcovým displejom natočeným k vodičovi. Oba veľké displeje vyzerajú, akoby boli prepojené, interiér je vďaka nim originálny, z nášho pohľadu určite vydarenejší než podobné „dvojdisplejové“ riešenie používané v nových Mercedesoch. Pribudol nový farebný head-up displej s rozšírenými funkciami, ktorý bude dáta premietať priamo na čelné sklo.

Väčší a ľahší

Napriek miernemu nárastu rozmerov - len pre zaujímavosť, objem kufra vzrástol z pôvodných 697 na 810 litrov - sa hmotnosť auta podarilo znížiť o 106 kilogramov. Možno je to aj použitím hliníka pri výrobe niektorých dielov v novej, modernejšej karosárni. Práve tam sa spájajú karosérie z rôznych materiálov, napríklad z ocele, vysokopevnostnej ocele a hliníkového plechu, odliatkov a profilov.

O nadštandardný jazdný komfort sa bude starať vzduchové odpruženie, riadená náprava, adaptívne tlmiče a novinka - elektromechanicky nastaviteľné stabilizátory (eAWS). Takmer 40 percent majiteľov využíva Touareg aj na ťahanie prívesov, preto nový Touareg zvládne ťahanie brzdeného prívesu s hmotnosťou až 3,5 tony. A zjednoduší sa tiež manévrovanie s pomerne veľkým autom - vďaka možnosti zatáčania všetkých kolies, ktoré navyše zlepšuje stabilitu vo vyšších rýchlostiach. Auto bude schopné aj čiastočne autonómnej jazdy.

Pod kapotou

V Európe sa nový Touareg začne predávať s dvomi inovovanými dieselovými šesťvalcami s výkonom 170 kW (231 koní) a 210 kW (286 koní). Po nich na mnohé európske trhy príde aj benzínový 6-valec (250 kW/340 koní) a osemvalec s výkonom 310 kW, respektíve 421 koní. O tom, či sa v Európe dočkáme aj hybridu, ešte nie je rozhodnuté, v Číne však bude dostupný. Všetky motory sa budú kombinovať s 8-stupňovým automatom.

Aj vďaka nábehu výroby nového Touaregu a ďalších SUV - bratislavský závod čaká veľká výzva, nábeh výroby luxusného Audi Q8 - vo Volkswagene Slovakia nájdu prácu stovky zamestnancov, momentálne ich závod stále hľadá. Oficiálna cena auta pre slo­venský trh bude zverejnená koncom apríla, pohybovať by sa mohla mierne nad 50-tisíc eur. Prvé kusy prídu na náš trh pravdepodobne v júni.

VIDEO Plus 7 Dní