Trieda V automobilky Mercedes po facelifte prináša viacero noviniek. Najdôležitejšou črtou je prepracovaný dizajn prednej časti a zavedenie štvorvalcového dieselového motora vo verzii 300d. To je teraz top motor v ponuke - disponuje výkonom 239 k a spotrebou 7,0 až 7,8 l/100 km. Okrem toho nová trieda V prichádza s automatickou prevodovkou 9G-tronic, bezpečnostnými a asistenčnými systémami na najnovšej technologickej úrovni, medzi nimi aj active brake assist.

Poďme ju teda vyskúšať. Vodič sedí vysoko ako na stoličke, má skvelý výhľad na cestu, takmer ako z autobusu. Dokázali by ho oceniť nielen niektoré vodičky. Palubná doska je luxusná ako v osobnom vozidle. Obšitá kožou, ponúka vysunutý displej navigácie a štyri elegantné okrúhle výduchy klimatizácie s unikátnym dizajnom dýzy stíhačky. Klaviatúra kovových tlačidiel patriaca ku klimatizácii i otočno-stláčací ovládač systému infotainmentu pôsobia skutočne luxusne. Klasický automat sa ovláda tradične - pod volantom.

Pohodlie biznistriedy

Pravý luxus sa však odohráva až v druhom rade. Dve veľké kožené sedadlá sú nielen vyhrievané, ale aj odvetrávané a s masážnou funkciou. Samozrejmá je samostatná klimatizácia pre pasažierov vzadu. Sedadlá sú však poriadne ťažké - pre ich hmotnosť je pre jedného človeka takmer nemožné ich vybrať, ak nie ste kulturista. Napokon, majú za úlohu vytvoriť atmosféru ako v biznistriede luxusného lietadla. A to nie je zadarmo. Elektricky výsuvný otoman, čiže opierka pod nohami, aj sklon operadla s funkciou chladenia a masáže sú naozaj pozoruhodné. Žiaľ, posun sedadla dopredu alebo dozadu aj jeho vyklápanie smerom dopredu na vytvorenie prístupu k tretiemu radu sedadiel sa už ovládajú manuálne. To sa nám veru vzhľadom na cenu vozidla a hmotnosť sedadiel nezdá ako najdôstojnejšie riešenie. Aj cena takmer štyritisíc eur za jedno kreslo sa nám vidí trochu prehnaná.

Za nadštandard sa platí

To isté platí pre motorizáciu - vozidlo za viac ako 100-tisíc eur by si podľa nás zaslúžilo vidlicový šesťvalec s objemom tri litre a nie „obyčajný“ dvojlitrový štvorvalec. Najazdili sme takmer 700 km v zmiešaných podmienkach s priemernou spotrebou 8,2 l/100 km. Počas jazdy nám prekážal len obrovský polomer otáčania. Ideálna by podľa nás bola štvormiestna konfigurácia s obrovským kufrom, no to je už poriadne dekadentná myšlienka. 

FOTO Mercedesu-Benz V 300d 4matic v GALÉRII