Tip na článok
Elegán: Z hľadiska dizajnu patrí nový Peugeot 508 v rámci svojej triedy k najkrajším autám.

AUTOTEST Radikálny sedan: Vyskúšali sme ho medzi prvými

Vo Francúzsku sme mali možnosť medzi prvými vyskúšať nový Peugeot 508.

Galéria k článku (5 fotografií )
Denné svetlá: Sú príliš veľké a nápadné, autu podľa nás nesvedčia.
Detail: Zatmavené zadné svetlá autu sedia.
Infotainmentový displej: S tlačidlami, ktoré s ním zvierajú takmer 90-stupňový uhol, vyzerá výborne.

Peugeot sa chce vo veľkom štýle vrátiť do strednej triedy, preto aj počas tlačovej konferencie k novému modelu opakovane zaznieval práve výraz radikálny. Pravdupovediac - nie je až taký prehnaný.

Renesancia sedanu

Na trhu dnes dominujú hlavne SUV a crossovery, ostatné kategórie áut stagnujú. Prebudiť záujem o klasický sedan teda možno iba tak, že nebude až taký klasický, jeho dizajn sa zmení, bude inovatívny a radikálny. Niečo preberie z liftbacku, ktorý má praktický kufor, niečo zas z kupé, ktoré sa môže pochváliť športovou siluetou. K tomu sa pridá atraktívny interiér, vynovené motory, francúzsky šarm - a na svete je model, ktorý má obnoviť záujem o sedany nielen u firemnej, ale aj súkromnej klientely. Podľa jeho tvorcov má konkurovať aj nemeckým prémiovým značkám, ako je Audi alebo Mercedes.

So svojím predchodcom auto nemá prakticky nič spoločné - je postavené na novej platforme, je kratšie, nižšie a širšie, čo podčiarkuje jeho dynamický a športový vzhľad. Ten je naozaj silnou stránkou auta, podľa nás momentálne patrí v rámci svojej triedy k najkrajším. Daňou za atraktívnu siluetu je jedine o niečo menší priestor nad hlavou, auto je vysoké len 1,4 metra. Takže najmä vyšší vodiči by mali zvážiť, či chcú strešné okno, ktoré v tomto smere ešte nejaké centimetre autu uberá.

Chybička krásy

Z hľadiska vonkajšieho dizajnu máme jedinú výhradu, k denným svetlám s integrovanými smerovkami. Francúzsky sociológ Jean Baudrillard svojho času napísal, že každá vec alebo vlastnosť vyhnaná do extrému sa napokon stáva karikatúrou samej seba.

* Špeciálna uvádzacia cena Privilege Edition, štandardný cenník v čase písania tohto textu ešte nebol zverejnený
* Špeciálna uvádzacia cena Privilege Edition, štandardný cenník v čase písania tohto textu ešte nebol zverejnený
Plus 7 dní

A denné LED-ky v novom Peugeo­te 508 sú naozaj obrovské, tiahnu sa cez celú prednú masku, ich vertikálny tvar narušuje ostatné horizontálne línie a na aute pôsobia nepatrične. Aj preto sa medzi novinármi objavili prirovnania k zubom upíra alebo šabľozubému tigrovi zo známeho animovaného filmu Doba ľadová. Ale to je z nášho pohľadu naozaj len jeden nie celkom vydarený detail, inak auto vyzerá výborne.

Praktický

Dôležité je, že nielen zvonka, atraktívna je i kabína. Navyše praktická. Slabou stránkou predchodcu bolo, že v nej chýbali odkladacie priestory. Bolo to riešenie l’art pour l’art, estetickosť bola nadradená akejkoľvek praktickosti. Na prvý pohľad tak vyzeral aj nový interiér, zdanie však klame. V stredovom tuneli je síce len úzka priehradka na mobil. Ten sa však do nej umiestňuje bokom, nie naležato, a tak sa tam zmestia hneď dva, bez problémov i s veľkými uhlopriečkami. Za nimi je ďalší priestor na drobnosti a nápoje a pod stredovým plávajúcim tunelom je odkladacia schránka, ktorá môže byť vybavená aj technológiou na bezdrôtové nabíjanie smartfónov, dostatočne veľké odkladacie priestory sú aj vo dverách.

Peugeot 508: Konkurenti.
Peugeot 508: Konkurenti.
Plus 7 dní

Horizontálne členená prístrojovka je inšpirovaná interiérom populárnych SUV s označením 3008 a 5008. Nechýba ani virtuálny kokpit, na ktorom si vodič vie prispôsobiť nielen to, čo chce vidieť v prístrojovej kaplnke pred sebou, ale aj to, ako to má celé vyzerať. Mimoriadne vydarený je stredový info­tainmentový displej so sériou hardvérových tlačidiel, ktoré s obrazovkou zvierajú takmer 90-stupňový uhol. Ergonómia je dobrá a celý systém je dostatočne prehľadný, iba v navigácii je predvolená trasa vyznačená veľmi nevýrazne, čo môže občas miasť, prekresľovanie trasy by mohlo byť o niečo rýchlejšie.

Suverénny na ceste

Ak sme dizajn auta - až na pár menších výhrad - naozaj chválili, tak pri jazdných vlastnostiach by sme mohli použiť aj nejaký superlatív. Vyskúšali sme top verziu GT, ktorá mala pod kapotou naftový 180-koňový (130 kW) dvojliter so 400 Nm krútiacim momentom, ktorý bol kombinovaný s 8-stupňovým automatom.

Je to dobrá kombinácia, motor síce odspodu neťahá ideálne, ale nad dvojtisícovou hranicou ožije a prevodovku ctí, že sa v mene spotreby ne­snaží udržiavať čo najnižšie, ale práve na tejto hranici, aj keď vo výraznejších stúpaniach plných zákrut je asi lepšie vyskúšať páčky pod volantom, a predsa len voliť manuálne nižšie prevody. V kabíne je pritom ticho, je veľmi dobre odhlučnená, vnútri viete o diesli len podľa otáčok.

Peugeot 508: Naše hodnotenie.
Peugeot 508: Naše hodnotenie.
Plus 7 dní

Absolutórium si zaslúži podvozok. Auto si veľmi dobre poradí s väčšími aj menšími nerovnosťami, je komfortné, čo vôbec nemá vplyv na jazdnú stabilitu, v zákrutách drží stopu na jednotku. Riadenie je presné a priame, brzdy účinné a s rýchlym nástupom.

Peugeot 508 je podľa nášho názoru mimoriadne vydarené auto, dizajnéri sa z kritiky predchodcu poučili, zlé vylepšili a dobré nechali. Pridali novú platformu s výborným podvozkom, ktoré z neho robia isto a predvídateľne jazdiace auto, navyše praktické a na ceste komfortné.

VIDEO Plus 7 Dní