O dizajne nového Capturu sme už písali, veľmi sa nám páči. Rovnako to platí pre interiér, je veľmi moderný. Digitálna prístrojovka sa dá konfigurovať, stredový displej zabudovaný na výšku pripomína moderný tablet, aj schopnosťami grafiky. Palubná doska obsahuje len zopár dôležitých tlačidiel (vyhrievanie sedadiel, odomykanie auta, volič elektrickej jazdy), my by sme však veľmi prijali klasické otočné ovládanie hlasitosti. Tradičné ovládanie klimatizácie sa nám tiež nesmierne páči. Vyskúšali sme aj pripojenie Android Auto a fungovalo skvelo. Počúvať podcasty Auto Bildu cez Spotify či hudbu cez Tidal - žiaden problém! Na druhej strane - nie celkom ľahké je dopracovať sa napríklad k zmene farby podsvietenia interiéru.

Dynamikou jazdy prekvapil

Hneď sme si všimli, ako krásne a ochotne Captur zatáča (riadenie sme mali nastavené na šport). Prekvapila nás aj dynamika jazdy. Atmosférický benzínový motor s objemom 1,6 litra síce disponuje len skromným výkonom 67 kW/91 k a krútiacim momentom 144 Nm, no výrazne mu pomáha elektromotor s výkonom 51 kW/69 k a so slušným krútiacim momentom 205 Nm.

Výsledkom je systémový výkon 160 koní, maximálna rýchlosť 173 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,1 s. Pocitovo sme si veľmi pochvaľovali silný a výrazný ťah, najmä z nuly zhruba do 70 km/h. Captur PHEV dokáže vystreliť vpred až nečakane dynamicky.

Miernou brzdou dynamiky je vyššia hmotnosť (1 639 kg). Môže za to aj akumulátor, ktorý zmenšil objem batožinového priestoru až o 139 litrov (404 verzus 265 l).

Zaujme aj spotrebou

Akumulátor má kapacitu 9,8 kW, čo by malo teoreticky stačiť na dojazd 50 km. Nám sa podarilo dosiahnuť 42 km, pri prvých 100 km nám vyšla spo­treba benzínu 3,6 l/100 km (údaj výrobcu: 1,5 l/100 km). Pri ďalších 100 km sme sa dostali na 5,1 l/100 km. To je veľmi zaujímavý údaj, ktorý ukazuje, že hybridný pohon dobre funguje aj s vybitým akumulátorom.

Keď už sme pri nabíjaní, trochu nás sklamalo, že batéria sa dobíja veľmi pomaly. Maximálne zvláda iba 3,7 kW, čo znamená minimálny čas dobíjania tri hodiny (z obyčajnej zásuvky až päť hodín).

Viac FOTO Renault Captur plus naše hodnotenie v GALÉRII>>

Zaujala nás aj prevodovka, ktorá nemá klasickú spojku. Disponuje štyrmi stupňami pre benzín a dvomi určenými pre elektrický agregát. Počas jazdy sme však viackrát vnímali jej mierne trhanie. Citeľné bolo napríklad pri ubratí plynu, z čoho viníme prevodovku. Na hladkosti zladenia jednotlivých komponentov pohonu by francúzsky výrobca mohol ešte popracovať.