V podstate ide o verziu z radu 1 odvodený sedan, respektíve štvordverové kupé. Čosi ako model CLA od konkurenčnej značky Mercedes-Benz. Podobne ako on zaujme dvojka Gran Coupé bezrámovou konštrukciou dverí, klasickou trojpriestorovou karosériou a mierne zaoblenou zadnou časťou. Za krásu sa však platí - nielen peniazmi, ale v tomto prípade aj priestorom. Vzadu je to naozaj veľmi malé. Hlavu som mal hneď pri strope, na kolená priestoru tak akurát. Aj nastupovací otvor je pomerne malý. To isté sa dá povedať o batožinovom priestore. Nakladací otvor je menší a nakladacia hrana vyššia ako klasicky pri sedanoch. Aspoň že polkruhové závesy dverí kufra sú pekne obalené plastom a zasúvajú sa do bočných krytov batožinového priestoru, nepoškodia tak prípadnú značkovú batožinu.

Pre milovníkov dizajnu

Samotný dizajn, najmä zadnej partie, je však nádherný. Skutočne, taký pekný zadok sme na (bežnom sériovom) aute už dávno nevideli. Dlhé, pretiahnuté svetlá, dnes tak moderne prepojené lištou, vhodne dopĺňajú zvažujúcu sa strechu. Ani predok nie je na zahodenie. Obličky sú nízko a pekne široké, nie sú prehnane veľké, dvojka sa odlišuje od ostat­ných modelov značky, je ľahko rozpoznateľná tvarom svetiel.

Posed vpredu je na nerozoznanie od radu 1. Nechýba moderná digitálna prístrojová doska či širokouhlý dotykový stredový displej. Okolie páky prevodovky s ovládacím „pukom“ systému iDrive je nám už dobre známy z vyšších modelov značky. V našom prípade sme sa mohli potešiť z čierneho interiéru s červenými akcentmi. Páčili sa nám akoby rifľové poťahy sedadiel - vyzerá to nesmierne šik a robustne zároveň. Nízke sedadlá nie sú určené pre dôchodcov. Celé auto pôsobí mladistvým dojmom a jeho klientela zrejme aj bude veľmi mladistvá. A mladí dnes už nebudú riešiť, či má auto zadný pohon alebo trojvalec pod prednou kapotou. Pre nich je najdôležitejší dizajn, značka a konektivita.

FOTO BMW 220d Gran Coupé plus naše hodnotenie si pozrite v GALÉRII

Nezatracujme naftové motory

My však musíme pochváliť aj nesmierne kultivovaný a tichý naftový dvojlitrový štvorvalec Twin Power Turbo s výkonom 190 koní. Veľmi príjemná vy­šla spotreba - 4,8 l/100 km. To je naozaj pádny dôkaz, aké účinné môžu byť moderné naftové motory. Aj bez drahých hybridných technológií. Dojazd vyše 1 000 km je pre model 220d hračka. Skúste to s elektrickým autom. Automatická prevodovka funguje skvelo, systém štart/stop sa dá vypnúť šikovne a ľahko, tlačidlo je poruke. Radiť sa dalo aj páčkami pod volantom. Nebolo to však potrebné. Hrubý a skvelo tvarovaný „emkový“ volant sa nám nesmierne páčil. Veľmi dobre sa držal v rukách, nám jeho tvar aj hrúbka vyhovujú, hoci niektorí kolegovia na ne občas nadávajú. Napriek prednému pohonu je jazda zábavná. Dvojka skvelo sedí na ceste podobne ako jednotka, z ktorej vychádza. Hoci jednotka s pohonom xDrive nás svojimi jazdnými vlastnosťami nadchla ešte o čosi viac. Aj tu sa však dá priplatiť.

TEXT: MICHAL BEDNÁR