Nie je hybrid ako hybrid. V našom prípade ide o takzvaný mild-hybrid. Elektrický motor umiestnený medzi prevodovkou a motorom má len 16,7 koňa, nedokáže tak auto samostatne poháňať dlhší čas, môže ho len veľmi jemne rozbehnúť a hlavne napomáha počas jazdy a pri štarte benzínového dvojlitrového motora typu boxer. Podľa údajov výrobcu pri nízkych rýchlostiach (do 40 km/h) podľa stavu batérie prejdete zhruba 1,6 kilometra čisto na elektrický pohon.

Stačí jeden pohľad...

Nový Forester sa nám zvonku veľmi páči - zmenil sa, narástol, zadné združené svetlomety vyzerajú vynikajúco a sú podľa nás najväčšou zmenou dizajnu. Pozor - novinka! Forester vám pri nastúpení zosníma tvár a nastaví všetko podľa vašich preferencií uložených v pamäti.

Veľmi sa nám páči, že Subaru má asi najkratší cenník na trhu. Nový Forester s hybridným pohonom kúpite od 32 990 eur, s full LED svetlami vpredu aj vzadu sériovo. Najvyššia výbava Premium stojí 40 990 eur a vy si už môžete priplatiť jedine za metalízu a dlhšiu záruku. Podľa nás plne postačuje stredná výbava Style.

Palubná doska vyzerá moderne, opäť nechýba tretí displej pod čelným sklom, ktorý sa nám zdá pomerne zbytočný. Naopak, páčili sa nám klasické prístroje s displejom palubného počítača medzi nimi. Ovládanie klimatizácie je zvlášť, ale takisto sa ukazuje na najvyššom displeji. Okrem toho tu nájdete čas, nastavenie klimatizácie, vonkajšiu teplotu a iné.

Nechýba ani množstvo aktívnych asistenčných systémov, ktoré kontrolujú, či sa sústredíte na jazdu, a v prípade najmenšieho náznaku nepozornosti vás na to upozornia. Stačí sa pozrieť na peknú cyklistku v šortkách napravo a už aj nasleduje výstražné pípanie. Dá sa to však aj vypnúť.

Terénu sa nezľakne Svetlá výška podvozka 220 mm zaručuje bezproblémové zdolávanie aj hlbokých vyjazdených koľají na poľných cestách.
Terénu sa nezľakne Svetlá výška podvozka 220 mm zaručuje bezproblémové zdolávanie aj hlbokých vyjazdených koľají na poľných cestách.
Zdroj: Robo Hubac

Ako jazdí?

Hladký dvojliter bez turba s  bezstupňovou prevodovkou CVT (pri Subaru nazývanú Lineartronic) používa pomocný elektromotor ako náhradu prepĺňania. CVT s virtuálnymi stupňami sme už mnohokrát vychválili. Radí jemne ako klasická automatická prevodovka s meničom. Jazda je komfortná, bez rušivého hrkania či búchania na nerovnostiach, v zákrutách podvozok podrží.

Spomenúť musíme aj volič jazdných režimov, ktorý využijete najmä v ťažkých zimných podmienkach. Po zvolení napríklad režimu sneh/blato sa zmení nastavenie pohonu všetkých štyroch kolies a vozidlo sa bezpečne vyštverá aj z ťažkého terénu s minimálnou priľnavosťou. Hlavne v hlbšom blate je práca systému hodná pochvaly, a to aj vďaka 220-milimetrovej svetlej výške.

A čo to najdôležitejšie - spotreba? Automobilka sľubovala jej zníženie o 11 percent. V meste je dnes Forester skutočne úspornejší, podľa našich meraní až o liter a pol. Priemerná spotreba nám vyšla na 7,4 l/100 km. Výrobca uvádza priemer 6,7 l/100 km, čo považujeme za dosiahnuteľné.

Najširší v triede Chválime aj veľký batožinový priestor. Najširší vstupný otvor v triede (1 330 mm) ukrýva kufor s objemom 509 litrov.
Najširší v triede Chválime aj veľký batožinový priestor. Najširší vstupný otvor v triede (1 330 mm) ukrýva kufor s objemom 509 litrov.
Zdroj: Robo Hubac

Naše hodnotenie: ****

Rozmýšľate nad Subaru Forester, ale nie ste si istí, či je hybrid to správne? Nuž, nemusíte. Iný pohon ako hybridný ani nekúpite, takže nemáte nad čím špekulovať. Jediná škoda - kvôli akumulátorom v kufri prišiel Forester o rezervné koleso.