Toto auto je skutočne krásne odpredu až dozadu. Ak sa pamätáte na Peugeot 504, tak toto je jeho nová a, musíme povedať, že veľmi vydarená, interpretácia. Nádherne zamračený predok s negatívnym sklonom čelnej masky dopĺňa exotická bezrámová konštrukcia dverí ako na vozidlách typu kupé. Ľudia vás v 508 rozhodne nebudú prehliadať. Hoci zadné svetlá trochu vyzerajú ako po domáckom tuningu v garáži s čiernym sprejom v ruke, ako celok je aj zadok nádherný. Veľký kufor verzie sedan vďaka otváraniu aj zadného okna krásne sprístupňuje celý batožinový priestor. Práve preto nemôžeme za konkurenta Peugeota 508 považovať klasický VW Passat, ale jeho dizajnérsku verziu s názvom Arteon - predtým Passat CC. Ten je podobne „rozčapený“ a vybavený bezrámovou konštrukciou dverí.
Ako v stíhačke
Palubná doska 508 je jednoducho nádherná - má krásny dizajn, toto rozhodne nie je žiaden „suchý Nemec“ nakreslený podľa pravouhlého trojuholníka. Kovová klaviatúra vás láka zahrať nejakú milú áriu, z reproduktorov hi-fi audiosúpravy značky Focal sa rozlieha príjemná hudba lahodiaca uchu. Rýchlostná páka inšpirovaná BMW dobre padne do ruky.
Sadnete si do honosných, mäkučkých kožených sedadiel a cítite sa jednoducho skvelo. A to ste ešte ani neaktivovali masážnu funkciu. Sedadlá sú čistý luxus, úplne vás objímu a pohltia. Cena za tento balík je však pomerne „mastná“ - 3 500 eur.
Ani malý volant ako z hry Play Station nám až tak neprekáža, zvrchu je sploštený, aby ste videli na digitálnu prístrojovú dosku. Potešil nás aj krásny kovový ovládač hlasitosti s vrúbkovaným okrajom a precíznym chodom. O čo lepšie riešenie to je, než dotýkať sa skla na displeji infotainmentu s neistým výsledkom a neuspokojivou presnosťou.
Pruženie je komfortné, len nemá rado priečne nerovnosti - či už na diaľnici, alebo na okresnej ceste. Určite sa pod to však podpísali aj kolesá s pneumatikami športových rozmerov 235/40 ZR19. Nevedia ich spracovať. Naftový motor je silný, spojenie s automatom vydarené. Spotreba nám vyšla po týždni jázd v zmiešaných podmienkach na 6,1 l/100 km. Dosť však zasahuje aktívne riadenie, našťastie sa tento asistent dá veľmi ľahko vypnúť tlačidlom naľavo na palubnej doske za volantom.
Malá daň za krásu
V zásade Peugeot 508 hodnotíme veľmi pozitívne. Ide o nádherné vozidlo s pár malými chybami - štartovacie tlačidlo treba držať zbytočne dlho a chýbalo nám aj jednorazové stieranie čelného skla. Aby sme však neklamali - našla sa aj tretia - vzadu je skutočne málo miesta. Na danú veľkosť auta a jeho zaradenie do strednej kategórie, kde sa pohybuje aj Volvo S60, VW Passat, Opel Insignia či Škoda Superb, je v 508 skutočne veľmi málo miesta. Na nohy, ale najmä na hlavu pasažierov. Vo verzii kombi je to o čosi lepšie, ale veď to je daň za krásu. A Peugeot 508 rozhodne krásny je.