Tip na článok
Univerzálny: Civic Type R je doma na okruhu aj na bežných cestách.

AUTOTEST Štúdia v červenom: Extravagantná Honda Civic Type R vytiahne aj 270 km/h!

Martin Domček , Matej Jankovič

Extravagantná Honda Civic Type R má maximálny výkon 320 koní a zvládne aj rýchlosť 270 km/h.

Galéria k článku (3 fotografie )
Rozlišovacie detaily: Karbónové lišty a zadný športový spojler nájdete v oboch dostupných výbavách, vo vyššej GT sú však s červeným dekorom.
Športové pneumatiky: Testované auto malo na 20-palcových
diskoch obuté pneumatiky Michelin Pilot Sport s rozmerom 245/30.
Interiér: Z hľadiska ergonómie mu niet čo vyčítať, spracovanie však mohlo byť hodnotnejšie.

Tak, ako je známa novela sira Arthura Conana Doyla špičkovou ukážkou jeho rozprávačského umenia, tak je Civic Type R príkladom toho, ako by malo malé ostré auto, ktoré sa nestratí na cestách ani na okruhu, vyzerať a predovšetkým jazdiť. Nie nadarmo sa koncom minulého roku stal autom roka kultovej relácie Top Gear.

Skutočný extrém

Možno ho predstaviť jednoducho, prostredníctvom čísiel. Pod kapotou má benzínový dvojliter s výkonom 320 koní (235 kW), maximálnym krútiacim momentom 400 Nm dostupným od 2 500 až do 4 000 otáčok a maximálkou nad 270 km/h. Len pre zaujímavosť - červené pásmo otáčkomeru sa začína na okrúhlych 7-tisíc otáčkach.

Civic Type R je klasika, nečakajte preto žiaden sofistikovaný automat, ani za príplatok. Toto auto má mať šofér maximálne pod kontrolou a na to potrebuje manuálnu prevodovku, samozrejme, 6-stupňovú, ústupkom moderným technológiám je elektronická ručná brzda. Oceňujeme, že všetky aerodynamické doplnky, prieduchy, koncovky výfukov a podobne sú funkčné, nejde o žiadne ozdoby plniace len dizajnovú úlohu.

Konkurencia Hondy Civic Type R.
Konkurencia Hondy Civic Type R.
Plus 7 dní

Nie všetko je dokonalé

Naopak, nepáčili sa nám niektoré „lacné“ riešenia v interiéri - napríklad imitácia prešívania na palubnej doske. Výhrady máme aj k oneskorenému prepínaniu diaľkových a stretávacích svetiel a sedadlá vzadu majú ďaleko k označeniu „pohodlné“.

Chápeme aj snahu o redukciu hmotnosti, no možno by sme pri takomto aute predsa len privítali väčšiu nádrž - 40 litrov vám pri umiernenej jazde stačí približne na 400 kilometrov.

Honda Civic Type R: Hodnotenie Plus 7 dní.
Honda Civic Type R: Hodnotenie Plus 7 dní.
Plus 7 dní

Tým sa nenápadne dostávame k spotrebe - ak budete jazdiť s priemerom pod 10 litrov, asi to nie je auto pre vás. Podľa nás sa s ním totiž nedá jazdiť „krajinkárskym“ spôsobom - presnejšie, prestanete tento štýl preferovať, len čo zistíte, že čím rýchlejšie idete, tým auto lepšie drží v zákrute. Možno v tomto prípade trochu preháňame, ale naozaj sme mali z jazdy taký pocit.

Podvozok je jednoducho famózny, výborne drží aj v zákrutách na nekvalitných cestách. Je nám jasné, že je to turbo motor a turbo motor má aj turbo dieru, ale my sme ju takmer nedokázali postrehnúť. Auto ťahá výborne „odspodu až hore“, občas máte pocit, akoby ste na predných kolesách nemali pneumatiky, ale suchý zips - tak neuveriteľne sa dokážu „zahryznúť“ do asfaltu. Aj keď sa na chvíľu dostanú do vzduchu, okamžite po dotyku s asfaltom naplno zaberajú.

A to ešte nehovoríme o tom, že z hľadiska spotreby nebol takmer žiaden rozdiel medzi tým, ak jazdíte rýchlosťou 140 alebo 170 km/h. Reč je, samozrejme, o viac-menej rovnomernej jazde.

VIDEO Plus 7 Dní