Tip na článok
Vynovený: Spredu zaujme nový Touareg nápadnou maskou, na želanie môžete mať vpredu inteligentné LED svetlá, ktoré napríklad regulujú odraz od značiek a svetelný kužeľ vedia upravovať automaticky na základe dát z rôznych senzorov.

AUTOTEST Tretia generácia Touaregu nasadila latku pre luxusné SUV naozaj vysoko

Volkswagen sa síce neradí k prémiovým automobilkám, nový Touareg, aktuálna vlajková loď, tam však určite patrí. Rozhodne nielen podľa pohľadu do cenníka.

Galéria k článku (4 fotografie )
Interiér: Podľa nás patrí medzi veľkými SUV k najkrajším.
Digitálny kokpit: Prístrojový štít si možno prispôsobiť - tam, kde sa na obrázku zobrazuje navigácia, môžete mať jazdné dáta alebo obraz z kamery na nočné videnie.
Prispôsobiteľné: Na aute možno nastavovať a regulovať čokoľvek, menu je preto obsiahle a komplikované, zvykať si naň treba pomerne dlho.

Touareg, Cayenne, Audi…

Patrí tam už priamo od výroby, schádza totiž z rovnakej výrobnej linky ako Porsche Cayenne a Audi Q7. S veľkým Audi je identický aj rozmerovo - až na dĺžku. Audi Q7 totiž môže byť aj sedemmiestne, takže je o niečo dlhšie, Touareg je päťmiestny, sedemmiestna verzia zatiaľ určite nie je na programe dňa. A keďže schádza z rovnakej linky, má rovnakú platformu nielen s Cayennom a Audi Q7, ale v podstate aj s Lamborghini Urus a Bentley Bentayga. Tie sú však predsa len cenovo niekde inde.

O dizajne netreba veľa písať, názor si možno urobiť z fotiek. Z nášho pohľadu je oproti predchodcovi oveľa odvážnejší a dynamickejší. A to sme ešte neotvorili dvere - v kabíne totiž nastala skutočná revolúcia. Pozrime sa najprv pod kapotu. Na výber je iba naftový šesťvalec vo dvoch výkonových vyhotoveniach - slabší má 231 koní (170 kW) a silnejší, ktorý sme skúšali, má 286 koní (210 kW). Oba sa kombinujú s osemstupňovým automatom a pohonom 4x4. Už v priebehu tohto roku pribudne silný 340-koňový benzínový šesťvalec a v tom budúcom aj vrcholná naftová V8, ktorá bude mať dokonca 421 koní. 

Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
Plus 7 dní
Volkswagen Touareg: Konkurenti.
Volkswagen Touareg: Konkurenti.
Plus 7 dní

Kabína na jednotku

V prípade tohto auta je podľa nás viac než hrubá sila zaujímavá jemná technika. Teda, úprimne, vizuálne najzaujímavejší je kokpit. Keďže automobilky zatiaľ pre predpokladanú nízku životnosť, slabšiu spoľahlivosť a vyššie náklady príliš neveria OLED displejom, ktoré možno ohýbať, musia riešiť jeden vážny dizajnový problém - chcú čoraz väčšie displeje, tie sú však rovné a veľké rovné plochy v interiéroch nevyzerajú dobre. Zatiaľ sú však neopozerané, takže ak máte napríklad v nových Mercedesoch pred vodičom niečo, čo vyzerá ako lata dlhá približne meter, je to zaujímavé. Zatiaľ.

Pri Touaregu dizajnéri tento problém vyriešili tak, že veľký infotainmentový displej jemne naklonili k vodičovi, pričom zachovali spoločné orámovanie s digitálnym prístrojovým štítom. Vyzerá to vynikajúco. Takmer všetko v aute sa ovláda dotykovo, je dokonale individualizovateľné aj z hľadiska toho, ktoré z množstva asistenčných systémov chcete práve používať a ktoré chcete mať deaktivované. Výsledkom je rozsiahle menu, ktoré môže na prvý pohľad pôsobiť mätúco. A to dokonca aj po týždňovom teste. Pravda však je, že ak sa nad logikou usporiadania zamyslíte, nie je zlá. Tí, ktorí budú s autom jazdiť dlhšie, sa ju postupne naučia, je to jednoducho daň za to, že auto si možno dokonale prispôsobiť.

A ktoré technológie nás najviac zaujali?

Hi-tech riešenia

Napríklad učiaca sa navigácia, ktorá si sama ukladá časté trasy - aj keď nie je zapnutá - a potom vás upozorní na prípadné problémy. Svetlá v najvyššej výbave sa volajú IQ.Light - LED matrix, každý reflektor má 128 diód, na optimalizáciu svetelného kužeľa využívajú dáta z kamery, navigácie, GPS a zo senzorov natočenia kolies a rýchlosti. Perličkou je špeciálny svetelný režim na jazdu v teréne, pri ktorom je svetelný kužeľ intenzívny, orientovaný však výrazne do šírky, nie do diaľky. 

Premiérovo má Touareg infrakameru na nočné videnie, na obraze, ktorý sa premieta na displej digitálneho kokpitu, sa špeciálne žltou alebo červenou vysvietia nebezpečné objekty popri ceste, teda zvieratá alebo ľudia. Popritom má Touareg nový head-up displej, doteraz najväčší zo všetkých Volkswagenov. Okrem bežných údajov zobrazuje napríklad detaily križovatiek a informácie z niektorých asistenčných systémov.

Infotainmentová obrazovka s uhlopriečkou takmer 40 centimetrov je plne prispôsobiteľná - a to nielen vizuálne, ale máte k dispozícii aj programovateľné tlačidlá a ikony. Pri dlhých cestách prídu vhod masážne sedadlá, na výber je osem druhov masáže.

Volkswagen Touareg: Hodnotenie Plus 7 dní.
Volkswagen Touareg: Hodnotenie Plus 7 dní.
Plus 7 dní

Na ceste

Keď sme už pri ceste - silný šesťvalcový diesel pod kapotou v aute nebolo prakticky počuť, odhlučnenie je na jednotku. Skôr než motor počas jazdy počujete hluk z odvaľujúcich sa pneumatík.

Keď sme s ním jazdili voľne po relatívne prázdnych okreskách, dostali sme sa dokonca na 5,9 litra, reálne sa však s týmto autom dá určite v kombinovanom režime jazdiť s dlhodobou spotrebou niekde mierne medzi 7
až 8 litrami, možno o kúsok vyššie, v závislosti od štýlu a množstva kilometrov absolvovaných v meste. Chválime spoluprácu s osemstupňovým automatom. Je síce o niečo pomalší pri rozjazdoch, inak však radí na výbornú.

A to sme nespomenuli jazdný komfort - nový Touareg má podľa nás jeden z najlepších podvozkov vo svojej triede. Iste, nie je to auto stavané na športovú jazdu, v zákrutách sa mierne nakláňa, tak ako prakticky každé auto s vyššie položeným ťažiskom, stopu však drží výborne a veľmi precízne reaguje na pohyby volantom.

VIDEO Plus 7 Dní