Trek sa dodáva len ako kombi (Touring Sports), čo je pri jeho určení celkom logické. Ľudia vyznávajúci voľnočasové aktivity a šport vo voľnej prírode určite ocenia veľký kufor, ktorý má objem 581 až 1 591 litrov. K dispozícii je tiež praktický úložný priestor pod podlahou kufra a hlboké vrecká po oboch stranách.

Bočné panely v spodnej časti karosérie chránia pred malými škrabancami v prírode, ochranné prvky podvozka sú vpredu aj vzadu. Mriežka chladiča dostala dizajn včelieho plástu.

Koncepcia plastovania a zdvihnutého podvozka je podobná ako na obľúbenej Octavii Scout alebo Audi Allroad. Nikto za nimi nehľadá skutočné offroadové vlastnosti, ale skôr turistické schopnosti. Na rozdiel od spomenutých konkurentov Toyota nepridáva ani možnosť pohonu všetkých kolies. Kolesá s brúseným povrchom a rozmerom 17 palcov sú skôr „machrovina“, ktorá turistike veľmi nepomôže, ale dobre vyzerá. Praktickejšie sú bi-LED svetlomety.

S bohatou výbavou

Je zrejmé, že Trek je verzia s veľmi bohatou výbavou. Len čo si sadneme za volant, vidíme osempalcový displej, dvojfarebné čalúnenie zladené s dekoratívnymi drevenými prvkami na palubnej doske. Trek obsahuje aj najnovšiu verziu bezpečnostného systému s rozlišovaním chodcov a cyklistov vo dne aj v noci, adaptívny tempomat so zastavením a s automatickým rozbiehaním, udržanie v jazdnom pruhu, rozlišovanie značiek a prepínanie diaľkových svetiel.

Trek je k dispozícii s benzínovým 1,2-litrovým turbomotorom aj s oboma hybridnými pohonmi. My sme testovali hybrid so silnejším dvojlitrom Dynamic Force s celkovým výkonom 184 koní, ktorý sa výborne hodí ku kombi. Aj v prípade jeho naplnenia zabezpečí slušnú dynamiku pri nízkej spotrebe.

Nadšenci prudkého stláčania plynového pedála sa musia pripraviť na charakteristickú reakciu prevodovky CVT, ktorá sa prejavuje tak, že otáčky a zvuk motora vždy nie sú v súlade s aktuálnou rýchlosťou. Ak nebudete prudko zrýchľovať, motor a prevodovka príkladne spolupracujú a auto jazdí veľmi, skutočne veľmi potichu.

Príjemné materiály Drevenú dekoráciu nájdeme na palubnej doske, na dverách aj okolo výduchov klimatizácie. Horná časť palubovky je zmäkčená, volant aj páka sú kožené.
Príjemné materiály Drevenú dekoráciu nájdeme na palubnej doske, na dverách aj okolo výduchov klimatizácie. Horná časť palubovky je zmäkčená, volant aj páka sú kožené.
Zdroj: ROBO HUBÁČ

Za pochvalu stojí aj výborne zvukovo odizolovaná kabína. Systém veľmi často skĺzne do režimu EV bez toho, aby si to vodič okamžite všimol – čo je veľká pochvala pre hybrid. Podvozok je veľmi pôsobivý a ani na drsných povrchoch sa cez sedadlo či volant k vodičovi neprenášajú žiadne vibrácie. Riadenie je mierne ľahké až preposilňované, ale kontrola smeru je vynikajúca, uvoľňujúca, bezstresová.

Pre milovníkov cyklistiky

Podvozok je vyvýšený len o dva centimetre, čo sa na jazdných vlastnostiach nedokáže negatívne prejaviť nejakým zvýšeným náklonom, ale pri jazde po poľnej ceste to už oceníte. Vo výmoľoch, kde sme s iným autom chytali dno, nemal Trek problém.

Ak ste nadšenci cyklistiky, tak vám názov Trek niečo evokuje. Áno, elitný cyklistický tím Trek-Segafredo má s týmto autom čosi spoločné. Toyota Trek je jeho súčasťou ako sprievodné auto a výrobca bicyklov Trek Bicycle sa dokonca podieľal na vývoji tohto vozidla.

Do (mierneho) terénu Svetlá výška zväčšená o dva centimetre a plastové chrániče na karosérii sú výzbrojou Treku pri jazde mimo asfaltu.
Do (mierneho) terénu Svetlá výška zväčšená o dva centimetre a plastové chrániče na karosérii sú výzbrojou Treku pri jazde mimo asfaltu.
Zdroj: ROBO HUBÁČ

Podľa normy WLTP je spotreba auta 5,3 l/100 km, my sme v teste mali rovnakých 5,3 l/100 km. Dá sa povedať, že toto hybridné rodinné kombi dokáže plnohodnotne nahradiť naftové. Pri bohatej výbave verzie Trek s najsilnejším hybridným systémom sa potom ani cena 28 540 eur nemusí javiť ako príliš vysoká.

NAŠE HODNOTENIE: ****

Užívali sme si veľký kufor, pohodlný podvozok, ľahké riadenie a nízku spotrebu. Potešila vyššia svetlá výška. Ako turistický automobil je Trek super. Výkonný hybrid je dobrý aj na dlhé cesty. Štýl jazdy „brzda-plyn“ prevodovka CVT nenávidí a potom vy nenávidíte ju.

MICHAL BEDNÁR