Základom vozidla je obrovský akumulátor, ktorý s viacvrstvovým kovovým obalom tvorí dno vozidla. V hliníkovej „vani“ sa nachádza 384 lítiovo-iónových buniek, ktoré majú kapacitu 80 kWh a elektrické napätie 405 V. Dvojica elektromotorov má spoločný výkon 408 koní a krútiaci moment 760 Nm.

Zvonka vyzerá EQC ako elegantnejšia a štíhlejšia verzia GLC, spredu sa však maskou aj svetlami radikálne odlišuje od zvyšku Mercedesov v ponuke. Kabína je pre štyri osoby dostatočná, ale kufor (500-litrový) je v porovnaní s priamou konkurenciou (Jaguar i-Pace, Audi e-trone a Tesla Model X) najmenší, rovnako ako zadné sedadlá.

Komfortom ohuruje

V režime Comfort pohlcuje EQC nerovnosti a priečne škáry na ceste napriek 20-palcovým kolesám ako nič. Spolu má elektromobil päť jazdných režimov: Comfort, Eco, Max Range, Sport a Individual. Najekonomickejší je Max Range, pri ktorom v istých rýchlostiach a stave batérie pedál akcelerátora začína klásť odpor, čím vás upozorňuje, aby ste ho viac nestláčali, ak chcete zachovať dobrý dojazd.

Systém dokáže využívať aj navigáciu a kamery na čítanie cesty pred autom, čím poskytuje vodičovi ďalšiu pomoc pri žmýkaní maximálneho dojazdu. Lenže tento režim každého časom unaví. Jeho nekonečné zásahy sú otravné, čo nezachráni ani tých pár ušetrených kilometrov navyše. Silu rekuperácie napokon riešime „svojpomocne“ pádlami pod volantom a ide to super. Oficiálny dojazd je 445 až 471 km (podľa starej a dnes už neplatnej normy NEDC) alebo 390 až 410 km (podľa WLTP). Takže EQC 400 by malo prejsť 400 km (aj keď číslo v názve predstavuje výkon 400 koní).

Reálny dojazd je nižší

Po prvom nabití na 100 percent ukazuje počítač dojazd 403 km v režime Eco, ale to by sme museli jazdiť s veľkou trpezlivosťou. V reálnych podmienkach so za­pnutými bežnými spotrebičmi bude mať EQC dojazd okolo 300 km, čo sa nám potvrdzuje opakovanými meraniami. V rámci testu sme mali priemernú spotrebu 25,4 kW/100 km (taká Kia e-Niro alebo Hyundai Kona EV mali polovičnú), čo považujeme za slušnú hodnotu, hoci výrobca udáva len 19,7 až 20,8 kWh/100 km.

Pokiaľ ide o nabíjanie, EQC nie je také technologicky vyspelé ako Audi e-tron, ktorý môže podporovať nabíjanie 150 kW. Jednosmerné nabíjanie má výkon 110 kW, vstavaná nabíjačka striedavého prúdu 7,4 kW a z domácej zásuvky (12 A) sme niekedy nabíjali len výkonom 2,2 kW (čím plnší akumulátor, tým pomalšie). Na rýchlonabíjačke (110 kW) sa dá nabiť z 10 percent na 80 percent za 40 minút, v domácich podmienkach bude kompletné dobitie na wallboxe trvať (7 kW) 11 hodín a z domovej zásuvky aj vyše 30 hodín. Odporúčanie trojfázovej nabíjačky s istením 16 A je pochopiteľné.

Auto váži 2,5 tony, čo vyvolávalo isté pochybnosti o spomalení, ale výkonné brzdy a silné brzdenie rekuperačným systémom sa postarajú o spomalenie, ktoré na nás urobilo dojem. V zákrutách však hmotnosť neoklame ani nízke ťažisko a EQC sa tlačí von, aj keď zasahuje pohon oboch náprav. Dynamika je úchvatná, na stovke ste za 5,1 sekundy. Pri rozjazde a zrýchlení sa používajú vždy oba elektromotory, počas jazdy pracuje len predný a pri skutočne rýchlej jazde na diaľnici zase zadný. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h, aby dojazd príliš neklesal.