Tip na článok
Dvojit? optika: Berlingo z?skalo tv?r svojich s?rodencov a ve?mi mu pristane.

AUTOTEST: Vyskúšali sme nový Citroën Berlingo s benzínovým aj naftovým motorom

Tretia generácia úspešného Berlinga je postavená na novej platforme a ponúka ochranu niektorých častí karosérie v podobe atraktívnych plastových airbumpov.

Galéria k článku (3 fotografie )
SUV z neho nebude...: … ale systém na zlepšenie trakcie Grip Control mu v istých prípadoch môže iba prospieť.
Kufor: Základný objem 775 dm3 vie rásť podľa jednotlivých verzií a usporiadania s piatimi alebo so siedmimi sedadlami.
Cestujúci vpredu: Pracovisko vodiča je podľa nás dobre riešené, počas jazdy nám občas vadili hrubšie A-stĺpiky.

Predná maska s oddelenými svetlami pôsobí prívetivejšie a auto svoje primárne zameranie na komerčných zákazníkov maskuje lepšie ako predchodcovia.

Vážna misia

Tretia generácia prichádza na trh, na ktorom stále jazdí veľa jeho predchodcov - tých sa totiž spolu predalo vyše 1,7 milióna, čaká ho teda neľahká úloha v podobe bezprostrednej konfrontácie.

Mnohým sa určite bude pozdávať ponuka verzie s predĺženým rázvorom. Základná verzia M má kompaktnú dĺžku 4,4 metra, verzia XL je o 35 centimetrov dlhšia. Obe sú päť- aj sedemmiestne, pričom vo verzii XL sú tri samostatné sedadlá v druhom rade posuvné. Najväčší rozdiel medzi nimi je v objeme, ale, samozrejme, aj v dĺžke odkladacieho priestoru. Buďme konkrétni - do krátkej verzie môžete uložiť predmety s najväčšou dĺžkou 2,7 metra, do XL už 3,05 metra. Pokiaľ ide o celkový objem, kratšia verzia ponúka 775 litrov, dlhšia až 1 050 litrov.

Citroen Berlingo
Citroen Berlingo
Plus 7 dn?

Talent

Akýkoľvek veľký priestor však nikomu nepomôže, ak nie je rozumne využiteľný. Do kufra je preto prístup aj cez výklopné zadné okno, navyše nové Berlingo ponúka upravenú multifunkčnú konzolu Modutop. To je špeciálna konštrukcia ťahajúca sa popod strechu a ponúkajúca praktické odkladacie priestory posádke vo všetkých radoch.

Novinkou je umiestnenie predného airbagu spolujazdca do strechy, čím vpredu vznikla ďalšia objemná schránka. Celý interiér presvetľujú nielen rozmerné bočné okná, ale aj voliteľná presklená strecha, ktorou boli vybavené aj testované vozidlá a dávali rodinnej verzii iný rozmer.

Citroen Berlingo: Konkurenti.
Citroen Berlingo: Konkurenti.
Plus 7 dn?

Kultivovanosť sa počíta

Aj v tejto triede môžete zažiť príjemné prekvapenie za volantom. Jazda s novou plat­formou EMP2 v prednej časti má najväčší vplyv na manévrovateľnosť - vďaka elektrickému posilňovaču a lepšiemu polomeru otáčania.

Zadná náprava ostala bez zmien kvôli zachovaniu čo najväčšieho priestoru medzi kolesami - na veľkých nerovnostiach budú menšie kolesá lepším riešením. Novinka priniesla 19 asistenčných systémov vrátane farebného head-up displeja, adaptívneho tempomatu s funkciou zastavenia, elektrickej ručnej brzdy či cúvacej kamery. Nechýba ani Grip Control s funkciou Hill Descent Assist, ani systém kontroly stability pre ťahaný príves.

Citroen Berlingo: Naše hodnotenie.
Citroen Berlingo: Naše hodnotenie.
Plus 7 dn?

Benzín hrá prím

Mali sme možnosť otestovať nielen nový trojvalcový agregát s objemom 1,2 litra a výkonom 81 kW (110 koní) s manuálnou prevodovkou, ale taktiež naftovú pohonnú jednotku BlueHDi 130 s objemom 1,5 litra a výkonom 96 kW (130 koní).

Druhý motor bol vybavený prevodovkou EAT8, teda osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorú dostane neskôr aj benzínový agregát PureTech 130 (príde na trh v roku 2019). Po prvej jazde by sme si vybrali benzínový agregát, ktorý bol podstatne živší, dobre odhlučnený, jazdili sme však iba dvaja s prázdnym kufrom. Mať na palube sedem osôb a ich batožinu, o inom ako naftovom agregáte by sme neuvažovali.

VIDEO Plus 7 Dní