Citroën SpaceTourer je vo svojej podstate na hornom konci medzi rodinnými MPV a je ideálny aj pre prepravné spoločnosti, ktoré potrebujú transportovať až osem osôb naraz. Náš testovaný kus bol osemmiestny, so strednou dĺžkou M (4 956 m). Z viacerých hľadísk sa javí ako ideálny nielen svojou variabilitou, ale aj obratnosťou a jazdnými schopnosťami. S výškou 1 890 až 1 940 milimetrov sa zmestí do každého štandardného parkovacieho domu, s dĺžkou do päť metrov netrčí z boxu a vďaka posuvným (elektrickým) dverám sa ľahko vystupuje a nastupuje do druhého radu.

Vhodný aj pre odrastených

Tlačiť sa cez preklopené stredné sedadlo do tretieho radu už nie je celkom ideálne, ale miesta je tu dosť aj pre dospelé európske postavy. Vďaka distribúcii vzduchu k všetkým sedadlám cez stropné vetráky s možnosťou nastaviť intenzitu a teplotu sa všetci pasažieri cítia dobre, čo je oproti verzii bez týchto otvorov, ktorú sme testovali v minulosti, výhoda.

Moderný dvojlitrový diesel (177 koní) má veľmi pekný výkon, na stovku auto zrýchli za 8,8 sekundy. Takú svižnosť od MPV ani neočakávate. Krútiaci moment 400 Nm sa dostaví už pri 2 000 otáčkach a ťah motora príjemne rastie, s vozidlom si poradí aj pri plnom obsadení. Pri opatrnej jazde s prázdnym autom sme mali spotrebu len 6,2 l/100 km, pri väčšom zaťažení a zahrnutí diaľnice bola priemerná týždňová spotreba 7,3 l/100 km. To aj vďaka pružnej činnosti osemstupňového automatu s dlhými hornými stupňami.

Ako v „osobáku“

Máte strach z riadenia „veľkej dodávky“? Skúste SpaceTourer a pochopíte, že je to ľahké ako v kompaktnom osobnom aute a navyše máte lepší výhľad dopredu a do strán. Pri výhľade dozadu pomáha cúvacia kamera. Riadenie je dobre preposilňované, len sa treba pripraviť na veľa točenia v prudkých zákrutách. Manipulácia so sedadlami je ľahká, len pri demontáži dvojsedadla treba využiť pomoc, lebo je ťažké. Pri nakladaní kufra sa dá použiť aj otvárateľné zadné okno.

FOTO testovaného modelu plus naše hodnotenie v GALÉRII

Základná cena SpaceTourera s 1,5-litrovým motorom (všetky motory sú len naftové) je 25 552 eur, naša stredne dlhá verzia M s najsilnejším dieslom sa v cenníku začína na čísle 30 725 eur, ale aj s bohatou výbavou bežného osobného auta strednej triedy.