Kedysi sme ho poznali ako Legacy Outback, išlo o verziu kombi so zvýšeným podvozkom a s oplastovaním. Dnes ide prakticky o SUV so svetlou výškou rovných 200 milimetrov.

Z každého pohľadu unikát

Unikátny je pohon - atmosférický motor typu boxer s objemom 2,5 litra nikde inde nenájdete. Podobne unikátna je prevodovka Lineartronic (CVT), ktorá ponúka sedem virtuálnych stupňov. Celkový dojem z jazdy je, akoby bol s klasickou prevodovkou. S týmto unikátnym pohonom sme sa dostali na celkom slušnú priemernú spotrebu 8,1 l/100 km.

Škoda len, že nejde o príliš dynamickú kombináciu. Najmä ak ste zvyknutí na moderné turbomotory s ťahom už od spodných otáčok. Tu treba motor vytáčať, CVT je (napriek spomínaným virtuálnym stupňom) vhodná skôr na plavnú a pokojnú než dynamickú jazdu. Tej nahráva aj veľmi komfortný podvozok.

DRSNÝ FEŠÁK Ochranné plasty, veľká svetlá výška  a výrazné hmlové svetlomety robia zo Subaru Outback športového fešáka.
DRSNÝ FEŠÁK Ochranné plasty, veľká svetlá výška a výrazné hmlové svetlomety robia zo Subaru Outback športového fešáka.
Zdroj: Robo Hubac

Civilizovaný kokpit

Interiér je skutočne pekný. Náš kolega fotograf skonštatoval, že kúpu predošlej generácie Outbacku zamietol práve preto, lebo sa mu nie veľmi páčil jeho interiér. Pri tomto aktuálnom by však údajne už neváhal.

Skutočne - teraz vyzerá veľmi civilizovane, luxusne, ubudli displeje, zlepšila sa kvalita. Chválime! Nájdete tu klasické analógové prístroje v strede s farebným displejom palubného počítača, plus veľký dotykový displej v strede. Zmizol horný displej pod čelným sklom, ktorý sa nám zdal aj tak zbytočný. Veľmi sa nám páčilo ovládanie klimatizácie s malými displejmi vnútri okrúhlych ovládačov s  kovovými prstencami. Chválime aj dostatok odkladacích priestorov a pohodlné sedadlá.

Sedenie je vyššie, to pocítite už pri nastupovaní. Zaujalo nás pekné bledozelené prešívanie poťahov. Tú istú farbu nájdete na prednej maske vo forme linky a nápisu Outback na bočných dverách. Spoločne s čiernymi detailmi (nápisy na zadných dverách, disky a predná maska) to charakterizuje výbavu „X Limited Edition“. Niektorí ľudia si na základe toho mylne mysleli, že ide o nový hybridný pohon. Ten však Outback neponúka, zatiaľ    je len v modeloch XV a Forester.

V interiéri nás potešil náznak karbónu na obkladoch a veľmi veľký kufor, ktorý ukrýva pomerne slušný priestor aj pod dnom. My by sme však skôr privítali rezervné koleso, keďže toto je pravá štvorkolka, s ktorou asi občas zájdete aj do terénu. A tam je riziko „chytiť defekt“ vyššie. Vyhrievané sedadlá sú v tejto triede samozrejmé, málokedy

S LOGICKÝM OVLÁDANÍM Napriek tomu, že ide o japonské auto, si budete musieť chvíľu zvykať iba na pár drobností.
S LOGICKÝM OVLÁDANÍM Napriek tomu, že ide o japonské auto, si budete musieť chvíľu zvykať iba na pár drobností.
Zdroj: Robo Hubac

sme si však užívali toľko miesta aj za sebou. V tejto triede hádam už len v Škode Superb alebo Opli Insignia.

Vitajte v klube!

Spotreba osem litrov je na dnešné časy pomerne vysoká, na rozmerné, komfortné kombi s permanentným pohonom 4x4 však rozhodne nie. Časy nafty sa už skončili aj v Subaru, sme preto veľmi zvedaví na hybridnú verziu. Ak vám neprekáža mierne vyššia spotreba, dostanete auto s overenou dlhotrvajúcou technikou. A navyše - stanete sa členom klubu „subaristov“, ktorí sa na ceste zdravia ako motorkári. Jazdiť na Subaru je jednoducho niečo iné, unikátne.

VIAC FOTO unikátneho kombi strednej triedy nájdete v GALÉRII>>