Zmien na modelový rok 2020 nie je mnoho: pribudol otočný ovládač hlasitosti (hurá!), mechanické tlačidlá ovládania Connect, elektricky posuvné sedadlo vodiča (Executive) a full LED svetlomety pre obe výbavy.

Športový posed

Rovnako ako doteraz sa tu sedí nízko, Civic je stále autom pre šoférov. Veľmi dobre sa ovláda, riadenie je responzívne, má dobrú spätnú väzbu. Jazdné vlastnosti sú výborné, môže za to podvozok, ktorý je vybavený nezávislým systémom viacprvkovej zadnej nápravy Multi-Link v kombinácii so systémom MacPherson vpredu. Motor 1,5 turbo si s prevodovkou CVT rozumie, všetko krásne funguje. Dynamika aj zrýchľovanie sú skvelé. Automat umožňuje aj manuálne radenie virtuálnych siedmich stupňov. Na palube nebol systém štart/stop a vôbec nám nechýbal (re­spektíve niekde bol možno v podmenu, ale niekto chytrý ho vypol naveky...). Ak sme sa len trochu posnažili, dostali sme sa na priemernú spotrebu 5,5 l/100 km, čo je takmer nonsens. Ak sme na spotrebu nejazdili, dosiahli sme údaj 6,2 l/100 km.

Luxus na palube

Priestorovo je na tom Civic veľmi dobre napriek otváracej streche, a to aj vzadu. Príjemný béžový interiér mal vo výbave Executive kožené vyhrievané sedadlá aj vzadu - super! Kto si dá kožu bez vyhrievania, tomu niet (v zime) pomoci. Infotainment - nie je úplne najlogickejší. Navigácia od Garminu zobrazuje informácie aj na displeji pred vami. Podľa nás všetky dôležité veci by sa mali dať nastavovať tam, kde treba. To znamená, že teplota by sa mala ukazovať tam, kde je, a nie niekde úplne hore, v rohoch autorádia.

Podstatné je, že motor má ťah, CVT si so 180-koňovým turbomotorom rozumie. Z križovatky vie veľmi svižne vystreliť, radenie funguje pekne priamo, bez výčitiek. A to sme jazdili v Eco režime! Celkovo: Civic ponúka veľmi príjemné vozenie, veľmi kvalitný podvozok, príjemne tuhé riadenie, dobré reakcie na plyn - radosť zo športovej jazdy je tak zabezpečená.

Vynovenú Honda Civic si pozrite v GALÉRII