Na to je príliš drahé, príliš výstredné a príliš malé. Vôbec nezáleží na tom, či má, alebo nemá strechu.

Už žiadna motokára

Prirovnávanie jazdných vlastností Mini k motokáre je už naozaj trochu trápne klišé, nebudeme sa k nemu vracať. Samozrejme, kabriolet s výkonným benzínovým dvojlitrom je živší a dynamickejší než testovaná naftová trojdverová verzia s pevnou strechou napriek tomu, že je o viac než 100 kilogramov ťažší. 

Nás však v tomto dvojteste predsa len o niečo viac zaujímal 1,5-litrový naftový trojvalec s maximálnym výkonom 116 koní (85 kW) a krútiacim momentom 275 Nm. V Mini sme sa s ním stretli prvýkrát a nebudeme zbytočne chodiť okolo horúcej kaše - mierny dešpekt už po prvých desiatkach kilometrov vystriedal jednoznačný rešpekt.

Predovšetkým - aj keď nie je žiadnym trhačom asfaltu - má veľmi dobrú dynamiku, motor výborne zaberá od nízkych otáčok a na trojvalec má dokonca dobrý zvuk. Teda, aby sme boli presní, keď sa zahreje. Do mesta je ako stvorený, pri relatívne podobnom štýle jazdy v ňom jazdíte so spotrebou skoro o polovicu nižšou než s benzínovým dvojlitrovým kabrioletom.

Pohodlnejšie - úplne vážne

Aktuálne Mini - a platí to rovnakou mierou pre testované benzínové kabrio aj naftový trojvalec s pevnou strechou - si zachováva špičkové jazdné vlastnosti, má výbornú spätnú väzbu aj podvozok. Podvozok je však na rozdiel od predchodcu naladený citeľne komfortnejšie, pričom to nemá zásadný negatívny vplyv na to, ako sa správa na ceste - ide o veľmi dobrý kompromis. Samozrejme, benzínové kabrio je tvrdšie, no nie je to žiaden extrém.

Vydarený detail: Britská vlajka decentne zakomponovaná do zadných svetiel vyzerá naozaj výborne.
Vydarený detail: Britská vlajka decentne zakomponovaná do zadných svetiel vyzerá naozaj výborne.
Zdroj: Martin Domček

Prednosťou naftového trojvalca je nízka spotreba v meste, zato pri atakovaní diaľničného limitu a rýchlostiach mierne nad ním mu začína trochu dochádzať dych a dosť sa v kabíne zvyšuje hluk. Benzínové kabrio je v meste pomerne smädné, spotreba sa pri dynamickejšej jazde šplhá k deviatim litrom. Na druhej strane - pri jazde vyššími rýchlosťami je aj pri zatvorenej plátennej streche tichšie než jeho naftový kolega s pevnou strechou.

Pár subjektívnych postrehov: Kabrio s benzínovým takmer dvestokoňovým dvojlitrom má výkonu prebytok, no nie je to auto, ktoré by vás nútilo ísť za každú cenu na hranu. Nehovoriac už o tom, že ak sa rozhodnete pre jazdu bez strechy, je to komfortné približne do stovky, potom vás začne prúdenie vzduchu v kabíne otravovať.

Samozrejme, nad zadné sedadlá možno nainštalovať skladací veterný štít (deflektor), ktorý inak vozíte v kufri a ten turbulentné prúdenie vzduchu v kabíne výrazne obmedzuje. Dočasne síce prídete o miesta vzadu, to však nie je škoda, aj tak sú vhodné nanajvýš pre deti. Zato vpredu sa sedí super, spolujazdec má miesta dosť a šofér - bez ohľadu na postavu - nebude mať problém nájsť si za volantom ideálnu polohu. Platí to rovnako pre kabrio aj verziu s pevnou strechou.

Pochváliť musíme ešte dvojspojkový sedemstupňový automat, ktorý príkladne spolupracoval s benzínovým aj naftovým agregátom. Ako samostatná príplatková položka stojí necelých dvetisíc eur, z nášho pohľadu to rozhodne nebudú nadarmo vyhodené peniaze.

Moneytalks

Keď sme už pri príplatkoch a výbave - pri tomto aute si naozaj nemožno nespomenúť na známy hit AC/DC s refrénom - Come on, come on, love me for the money / Come on, come on, listen to the moneytalk...

Mini je jednoducho model po­kladaný za dizajnovú ikonu a jeho tvorcovia na to stavili. Myslia si - a pomerne oprávnene -, že každý si ho bude chcieť dokonale prispôsobiť a individualizovať. Preto má cenník zahŕňajúci povinnú aj príplatkovú výbavu takmer 30 strán, vyberať si možno napríklad zo 17 rôznych ponúkaných kombinácií diskov a pneu­matík, pri 18-palcových sa možno dopracovať až na sumu vyše 2 200 eur. Tu si neodpustíme drobnú a čisto subjektívnu poznámku - kolesá sú naozaj dobrý biznis. Nedávno sme testovali nové Audi Q8, pri ňom vás môžu vyjsť 22-palcové disky na vyše 6 600 eur.

Poďme späť k našim Mini. Napríklad takmer dvetisíc eur za navigáciu, ku ktorej dostanete ako benefit prednú lakťovú opierku a ConnectedDrive Services, nie je málo a dva biele, respektíve čierne pásy na prednej kapote vás vyjdú na 112 eur. Takých zaujímavých položiek je v cenníku bezpočet. Keď sa nimi necháte zlákať, ľahko sa môže stať, že za auto, ktoré pôvodne stojí 25-tisíc eur, zrazu zaplatíte o 20-tisíc viac.

MINI COOPER S CABRIO vs. MINI COOPER D
MINI COOPER S CABRIO vs. MINI COOPER D
Zdroj: Plus 7 dní

Originálne - až príliš

V interiéri oboch áut zostala zachovaná kombinácia kruhových prístrojov s páčkovými ovládačmi, aké bývali v kokpitoch lietadiel. Pre tento model je to typický poznávací znak. Pred spolujazdcom môžete mať na prístrojovke podsvietenú britskú vlajku, farbu si možno prispôsobiť. 

V Mini je podsvietené takmer všetko, stále na vás niečo bliká rôznymi farbami a rôznou intenzitou. Istý francúzsky sociológ povedal, že každá vlastnosť vyhnaná do extrému sa stáva karikatúrou samej seba. Čo tým myslel, to si uvedomíte napríklad pri pohľade na ženy, ktoré to naozaj výrazne prehnali s plastikami. Platí to aj pre testované Mini, ktoré to výrazne prehnalo s podsvietením a blikaním, takže občas, najmä pri jazde v noci, sa cítite ako na návšteve nejakej púťovej atrakcie. Na druhej strane, britská vlajka, decentne zakomponovaná do zadných svetiel, vyzerá vynikajúco.