Na Peugeote 508 sme prvýkrát jazdili minulý rok v lete počas jeho medzinárodnej prezentácie vo Francúzsku. Odvtedy už nejaký čas uplynul a pre tento elegantný sedan to nebolo zlé obdobie.

Elegantný

Napriek tomu, že s výnimkou SUV a crossoverov sa nepredáva takmer nič, na trhu sa dokázal pomerne úspešne presadiť a zároveň sa stal slovenským Autom roku 2019 a v medzinárodnom meradle získal začiatkom tohto roku v internetovom hlasovaní, do ktorého sa zapojilo vyše 100-tisíc ľudí, aj titul Najkrajšie auto roku 2018. Zaň vďačí nielen exteriéru, ale aj mimoriadne elegantnému interiéru s prémiovým spracovaním.

Peugeot 508 je aktuálne slovenským Autom roku.
Peugeot 508 je aktuálne slovenským Autom roku.
Zdroj: Matej Jankovič

Peugeot 508 je postavený na novej platforme - je kratší, nižší a širší, čo podčiarkuje jeho dynamický a športový vzhľad. Ten je naozaj jeho silná stránka. Daňou za atraktívnu siluetu je jedine o niečo menší priestor nad hlavou, auto je vysoké len 1,4 metra. Takže najmä vyšší vodiči by mali zvážiť, či chcú strešné okno, ktoré v tomto smere ešte nejaké centimetre v kabíne uberá.

Zozadu: Zatmavené svetlá autu svedčia.
Zozadu: Zatmavené svetlá autu svedčia.
Zdroj: Matej Jankovič

Iný uhol pohľadu

Keď sme na ňom jazdili minulý rok, určité dizajnové výhrady sme vzniesli k denným LED-kám. Tie nám pripadali naozaj obrovské a nepatričné. Tiahnu sa cez celú prednú masku, ich vertikálny tvar narušuje ostatné horizontálne línie. Aj preto sa medzi novinármi objavili prirovnania k šabľozubému tigrovi.

V tom čase sme však ešte nevideli naživo prednú masku nového BMW X7. Až pri tomto aute sme si uvedomili, čo v skutočnosti znamenajú výrazy „nepatričné“ a „predimenzované“. Takže berieme svoje tvrdenie späť - denné LED-ky na Peugeote 508 sú úplne v pohode.

Motory

Poďme späť k testovaným agregátom. V benzínovom aj naftovom zhotovení sme vyskúšali top modely s označením GT, značiacom najvyššiu výbavu a najvyšší výkon. To sa odrazilo aj na ich cene, presahujúcej v oboch prípadoch 40-tisíc eur, pričom základná cena modelu je 26 990 eur.

Automat: Má 8 stupňov, radí komfortne, reagovať by však mohol o niečo rýchlejšie.
Automat: Má 8 stupňov, radí komfortne, reagovať by však mohol o niečo rýchlejšie.
Zdroj: Matej Jankovič

Prepĺňaný benzínový štvorvalec PureTech s objemom 1,6 litra, spojený s 8-stupňovým automatom má maximálny výkon 225 koní, respektíve 165 kW, a krútiaci moment 300 Nm. Dobre a kontinuálne zaberá už odspodu, prakticky až po hranicu červeného pásma. Výsledkom je zrýchlenie z nuly na stovku za 7,3 sekundy a priemerná spotreba, ktorá má veľmi podobnú číselnú hodnotu.

Infotainment: Potešili nás hardvérové tlačidlá, trochu pripomínajúce tie z kokpitov lietadiel.
Infotainment: Potešili nás hardvérové tlačidlá, trochu pripomínajúce tie z kokpitov lietadiel.
Zdroj: Matej Jankovič

Druhým testovaným agregátom bol 177-koňový (130 kW) dvojliter so 400 Nm krútiacim momentom, ktorý bol taktiež kombinovaný s 8-stupňovým automatom. Je to dobré spojenie, aj keď motor odspodu neťahá ideálne, no nad dvojtisícovou hranicou ožije, a prevodovku ctí, že sa v mene spotreby nesnaží otáčky udržiavať čo najnižšie, ale práve na tejto hranici, aj keď vo výraznejších stúpaniach plných zákrut je asi lepšie vyskúšať páčky pod volantom, a predsa len voliť manuálne nižšie prevody.

Miesto vzadu: Zvažujúca sa strecha si pýta svoju daň, ale nie je to žiadna katastrofa.
Miesto vzadu: Zvažujúca sa strecha si pýta svoju daň, ale nie je to žiadna katastrofa.
Zdroj: Matej Jankovič

V kabíne je pritom ticho, je veľmi dobre odhlučnená, vnútri viete o diesli len podľa otáčok. Aby sme nezabudli - aj podľa spotreby, ktorú sa nám bez problémov darilo držať pod šiestimi litrami. O niečo viac nás kultúrou chodu, výkonovými parametrami a v podstate aj cenou oslovil benzínový agregát, pri naftovom platí staré známe - ak jazdí veľké objemy kilometrov, určite za zváženie stojí.

Absolutórium si pri oboch modeloch zaslúži podvozok. Auto si veľmi dobre poradí s väčšími aj menšími nerovnosťami, je komfortné, čo vôbec nemá vplyv na jazdnú stabilitu, v zákrutách drží stopu na jednotku. Riadenie je presné a priame, brzdy účinné a s rýchlym nástupom.