DS7 Crossback je s dĺžkou 4,57 metra jedným z kratších SUV strednej triedy, svojím zjavom však pôsobí oveľa mohutnejším dojmom a ponukou priestoru v kabíne sa môže chváliť. Spoza volantu si cibríme cit pre detaily. Všade samé romboidy - kosoštvorce a kosodĺžniky. Vidíme ich v drážkach ovládacích prvkov, na grafickom vyhotovení menu informačno-zábavného systému, na kovových tlačidlách, na prešívaní čalúnenia sedadiel - všade. Štandardné čalúnenie využíva drahú alcantaru, čo pôsobí útulne a teplo. Tento materiál príjemný na dotyk, ktorý pripomína semiš, je na palubnej doske, sedadlách, paneloch dverí, stredovej konzole aj na tuneli.

Všetko je tu nóbl

Ideme štartovať, ale kde je štartovacie tlačidlo? Ak vám to nikto neprezradí, budete ho chvíľu hľadať. Keď ruku priblížite k oblasti nad displejom, rozbliká sa za nápisom DS červené svetielko ako bijúce srdce. Áno, takmer navrchu palubnej dosky je tlačidlo na spustenie motora. Benzínový turbomotor štartuje nečujne, dvojité bočné sklá a hrubé zvukovoizolačné obklady toho dnu veľa nepustia a nad štartovacím tlačidlom sa v akrobatickom premete objavujú hodinky. Dizajnové ručičkové B. R. M Chronographes svojou nezvyklosťou zjavu zapadajú do priestoru. 

Prístrojový panel je plne digitálny. Stredový dotykový displej má 12-palcovú uhlopriečku. Hoci sa veľa funkcií vrátane klimatizácie ovláda cez menu, majú aj zdvojené ovládanie pomocou tlačidiel pod displejom. To je celkom príjemné pre ľudí, ktorí preferujú okamžité reakcie fyzických tlačidiel. Na predných sedadlách sa cítime veľmi dobre – je tam naozaj dosť priestoru na nohy a hlavu.

Pokiaľ ide o hlavu, podobné je to v druhom rade - pohodlne sa usadia aj osoby vyššie ako 190 cm. Zadné operadlá môžu meniť stupeň sklonu (elektricky), čo je veľmi príjemné na dlhých cestách. Hoci je kabína extra priestranná, nemuselo sa šetriť ani na batožinovom priestore. Výrobcom udávaných 555 litrov je medzi kompaktnými SUV nadpriemerná hodnota, no vďačí za to kryciemu plató, ktoré je vysunuté dosť vysoko.

V znamení komfortu

Motor pod kapotou je 1,6-litrový prepĺňaný benzínový štvorvalec v najvyššom ponúkanom výkonovom stupni 224 koní. DS 7 s ním jazdí vynikajúco vďaka osemstupňovému automatu s hydrodynamickým meničom, ktorý dáva jazde plynulosť a pružnosť zároveň. Poháňané sú len predné kolesá, pohon zadnej nápravy príde až neskôr s novými hybridnými verziami.

Väčšinou sme jazdili v režime komfort, ktorý k tomuto dizajnovému kúsku patrí, lebo robí z podvozka mäkký vankúšik. Systém DS Active Scan Suspension monitoruje nerovnosti na vozovke pomocou kamery a prispôsobuje tomu tlmiče. Vďaka mäkkosti podvozka, hrejivej útulnosti kabíny a silnej zvukovej izolácii ani necítite, že auto je skutočne rýchle. Na stovku sa dostane za 8,2 sekundy a maximálna rýchlosť je až 234 km/h. Na dlhé diaľničné cestovanie je to ideálne, ale vďaka neprerasteným rozmerom sa DS 7 nestratí ani v meste, polomer otáčania medzi obrubníkmi je 10,45 metra. Na diaľnici žerie 7,5 litra, na okreskách 6,9 litra a priemer počas testu sa ustálil na 7,8 l/100 km.

Aké sú ceny novej prémiovej značky? Základná DS 7 Crossback s výkonom 130 koní stojí 28 990 eur. V porovnaní s prémiovými kompaktnými SUV ako Mercedes, Lexus, Volvo, Audi či BMW je to až nezvyčajne málo.

FOTO lusuxného fára, ktoré sme testovali v GALÉRII >>