Práve preto, že Lexus vyrába a predáva toľko úsporných hybridov, ktoré umožňujú dosiahnuť skvelú flotilovú spo­trebu, mohol si japonský výrobca dovoliť predstaviť takúto divočinu. Už na pohľad vyzerá RC F vyslovene brutálne - karbónová kapota, strecha, zadné krídlo aj lišty naspodku karosérie. V športovom interiéri červeno-čierny karbón skvelo ladí s červenou alkantarou na sedadlách. Ľahký karbón má väčšinou za úlohu znižovať hmotnosť karosérie, no ešte dôležitejšie sú nízke neodpružené hmoty - brzdy, závesy a samotné kolesá.

Disky na  RC F sú preto špeciálne, z kovaného hliníka, značky BBS a spoločne s keramickými brzdami ušetria až 30 kilogramov. Karbón by mal asi znížiť celkovú hmotnosť, napriek tomu toto auto váži 1,8 tony.

Divé zviera s maniermi

Päťlitrový atmosférický osemvalec nás prekvapil - po naštartovaní síce zareve ako ranené zviera, ale pod 3 000 ot./min. je krotký ako baránok. V spolupráci s pomerne komótnou automatickou prevodovkou a podvozkom schopným pohltiť napriek kolesám rozmeru 19 väčšinu nerovností, je komfortný ako každý iný Lexus. Teda, takmer. Riadenie je totiž poriadne tuhé a tým sa najviac odlišuje od iných modelov luxusnej odnože japonskej značky Toyota.

Aj sme sa veru spočiatku čudovali. „Ako to, že osemvalec s objemom päť litrov je taký krotký?“Je to však skôr baran než baránok, dokáže vás totiž aj pekne kopnúť do zadku. Nad 3 000 otáčok motor V8 5,0 chytí „sadze“, ožije. V skutočnosti ide o vysokootáčkový agregát, ktorý bez problémov, priam až so živočíšnou radosťou točí do 7 200 ot./min. Popritom vás bude obšťastňovať širokým rozsahom nádherných melódií spojených do jednej majstrovskej symfónie. Na začiatok sme mali tendenciu preraďovať už pri 5 200 ot./min., lenže to sme ešte mali v talóne ďalších 2 000 otáčok.

PREHĽADNÉ A INFORMATÍVNE Maličký tachometer napravo je na prístrojovke v podstate zbytočný. Rýchlosť najlepšie odčítate z displeja v strede otáčkomera.
PREHĽADNÉ A INFORMATÍVNE Maličký tachometer napravo je na prístrojovke v podstate zbytočný. Rýchlosť najlepšie odčítate z displeja v strede otáčkomera.
Zdroj: ROBO HUBÁČ

Páli gumy na počkanie

Pretáčavosť nie je až taká, ako by ste mohli očakávať. Kupé je dobre vyvážené a dá sa s ním skvelo zabaviť - ak máte dostatok priestoru a skúseností. Zadný pohon s týmto výkonom a krútiacim momentom to umožňuje. Systém Launch Control vám zasa umožní čistý štart z nuly na 100 km/h. Pálenie pneumatík pri štarte je však nesmierne lákavé a je veľmi ťažké tomuto neekologickému nešváru odolať. Žiada si to skutočne silný charakter, rovnako ako sebazaprenie pri dodržiavaní rýchlosti.

Lexus RC F, samozrejme, ponúka možnosť zvoliť si jazdné režimy, je tu Sport aj Sport+, nezaznamenali sme však medzi nimi nejaký výrazný rozdiel. Ak vám už končí palivo, môžete aktivovať režim eco, keď zmizne digitálny otáčkomer a vy sa môžete zahrať na ekológa. Na našu priemernú spotrebu sa radšej nepýtajte - väčšinou sa nám „darilo“ jazdiť za 18 l/100 km, najmenej sme dosiahli okolo 11,5 litra na 100 km. Auto sme však preberali v celkom surovom stave. Kufor je slušný (na pomery športových kupé), vzadu sa pohodlne odvezie mladý párik po najbližšiu diskotéku. Na nohy ani na hlavu vzadu miesta na rozdávanie niet.  Zhrnuté a podčiarknuté, fakt, že človek si ešte aj dnes môže kúpiť takúto divočinu, si zaslúži našu pochvalu. Veď hybridy to vyvážia.