Nové Yamahy vyzerajú ako zo sci-fi filmu a Tracer 700, patriaci do strednej kategórie športovo cestovných motocyklov, nie je výnimkou. Dostal úplne novú polovicu prednej kapotáže s výrazne agresívnym vzhľadom, pripomínajúcim superšport Yamaha R1.

 

Aj napriek minimalistickej kapotáži Yamaha sľubuje dobrú ochranu proti vetru. Tu umocňuje nastaviteľné plexi, ktoré sa dá regulovať aj jednou rukou. Už teraz sme zvedaví, ako pohodlne, či zložito, sa to bude dať robiť počas jazdy. Ďalšou funkčnou a zároveň aj dizajnovou vychytávkou sú kryty rúk s integrovanými LED smerovkami.

Yamaha dopredu v podstate namontovala štyri svetlá. Dvojicu LED reflektorov, ktoré vám zaistia, že v noci uvidíte aj najmenší kamienok na ceste dopĺňa dvojica LED pásov integrovaných do kapotáže nad reflektormi s funkciou denného svietenia.

Úplne nový dizajn má aj LCD prístroj s negatívnym zobrazovaním. Nájdeme na ňom bodový otáčkomer a veľký indikátor zaradeného rýchlostného stupňa. To, že je tam aj tachometer, je samozrejmé.

Yamaha Tracer 700
Yamaha Tracer 700
Zdroj: Marco Campelli

O odpruženie sa stará nové zavesenie predného aj zadného kolesa, je možné si nastaviť predpätie a odskok tlmiča.

O pohon sa stará dobre známy motor s označením CP2, s množstvom vylepšení, týkajúcich sa aj prevodovky a výfuku. Motor je dvojvalcový s objemom valcov 689 kubických centimetrov a výkonom 73 koní. Taktiež je možné výkon obmedziť aj pre potreby vodičského oprávnenia A2, čiže na 35 kW, čo je 47 koní.

Zároveň sa Yamahe podarilo zostrojiť motocykel s najnižšou hmotnosťou v danej kategórii. V kombinácii s vysokým krútiacim momentom dosahuje Tracer aj vynikajúci pomer výkonu a hmotnosti, pri ktorom jedna konská sila zodpovedá 2,6 kilogramu.

Rázvor 1460 milimetrov s dlhým zadným výkyvným ramenom sľubuje stabilitu pri rýchlych prejazdoch zákrut a následnej akcelerácii.

Posed by mal byť pohodlný a mali by ste na nej vydržať aj dlhé trasy. To si určite overíme v teste, na ktorý sa už tešíme.