Čo sa zmenilo po facelif­te? Vzadu nájdete dva efektné športové výfuky, keby nebolo nápisu 20d, ľudia by si mysleli, že jazdíte na extra športovom benzínovom modeli so šesťvalcom. Na zadnom okne nie je stierač, ale to je klasický neduh (takmer) všetkých prémiových SUV kupé. Vpredu sa zmenila čelná maska chladiča a dizajn predných svetlometov. Ľadvinky našťastie veľkostne neprehnali.

Skvelá naftová voľba

Vnútri nás privítala svetlá koža, digitálne displeje a skvelé sedenie. Pod dlhou prednou kapotou pracoval nový naftový dvojlitrový štvorvalec obohatený o mildhybridnú techniku a inteligentný pohon všetkých štyroch kolies. Mildhybrid síce vodičovi znemožnil vypínanie systému štart/stop, ale postaral sa o veľmi príjemnú výslednú spotrebu a rýchly štart motora na semaforoch. Naftový dvojliter s výkonom 190 koní a pohon všetkých koní xDrive je skvelou voľbou. Dosiahli sme s ním priemernú spo­trebu 6,5 l/100 kilometrov, a to v zime. Prek­vapilo nás aj to, aké je toto SUV kupé veľmi tiché. Veziete sa po diaľnici 140 km/h a máte pocit, akoby ste išli len polovičnou rýchlosťou. Dojazd 1 000 km je rovnako skvelý.

Prekvapí svojou agilnosťou

Veľmi dobrý je aj podvozok s možnosťou nastavovania tuhosti v rámci jazdných režimov (za príplatok). Najviac nás však prekvapilo, ako dobre toto ťažké SUV kupé zatáča do zákrut. V porovnaní s bežnými autami, ale aj prémiovými konkurentmi (napríklad z koncernu VW), BMW jednoducho vie naladiť podvozok tak, že vás počas jazdy vždy poteší a nadchne. Spočiatku zaručene zatočíte volantom viac, než predpokladáte, že je nutné. Na to, že ide o rodinné SUV, je X4 nečakane agilné a zábavné auto. Aj automatickú 8-stupňovú prevodovku Steptronic musíme pochváliť: radí skvelo a prediktívne, vždy máte zaradený ten správny prevodový stupeň. Celkovo považujeme modely X4 a X3 za veľmi rozumnú voľbu, v rámci veľkosti aj výbavy.

Úplne vám postačí

Ak nepotrebujete model X6 (napríklad na zväčšenie svojho ega), X4 plne postačuje aj štvorčlennej rodine. Napokon, X6 dnes už ani tak nestačí na ohurovanie okolia ako kedysi. Na to už treba mať väčšie kalibre typu Bentley alebo Aston Martin. Jediným problémom je cenotvorba, keďže za každú extra položku treba aj v prípade X4 extra priplatiť.

FOTO V GALÉRII

Z celkom akceptovateľnej sumy necelých 60-tisíc eur sa tak ľahko dá poskočiť o viac než tretinu (samozrejme, smerom nahor), ako v našom prípade. Poteší aspoň to, že do zá­kladnej výbavy patria športové sedadlá vpredu či balík konektivity, za všetko ostatné extra však treba doplatiť.

Text: Michal Bednár