Tip na článok
Nový ostrý Renault Megane RS patrí k najzaujímavejším modelom v stánku francúzskeho výrobcu. Má preplňovaný 4-valec 1,8 Turbo z Alpine A110 s výkonom 280 koní, vrcholová verzia R.S. Trophy ponúka dokonca 300 koní (223 kW).

Bratislavský autosalón naživo: Pozrite si s nami tie najzaujímavejšie modely

Tohtoročný bratislavský autosalón po prvýkrát hostí až 50 automobilových značiek, ktoré predstavujú niekoľko unikátnych vozov. Tie potešia hlavne milovníkov športových áut.

Mercedes AMG GT 53: Tento rok sa na autosalóne ukáže hneď niekoľko naozaj extrémnych áut. Určite k nim patrí aj Mercedes AMG GT 53. Pod kapotou má trojliter, ponúkajúci necelých 430 koní. Ak to je niekomu málo, výkonnejšou alternatívou je verzia GT 63 S, ktorá má pod kapotou 4-litrový osemvalec s výkonom 630 koní (470 kW).
Mercedes AMG GT 53: Tento rok sa na autosalóne ukáže hneď niekoľko naozaj extrémnych áut. Určite k nim patrí aj Mercedes AMG GT 53. Pod kapotou má trojliter, ponúkajúci necelých 430 koní. Ak to je niekomu málo, výkonnejšou alternatívou je verzia GT 63 S, ktorá má pod kapotou 4-litrový osemvalec s výkonom 630 koní (470 kW).
Matej Jankovič
Nové Audi A7 :  Je to naozaj vydarené reprezentatívne vyzerá auto, ktoré je navyše vybavené tými najmodernejšími technológiami, vrátane laserových svetiel. Kokpit pôsobí taktiež hi-tech, v podstate celé ovládanie je riešené prostredníctvom niekoľkých displejov - jeden je pred vodičom v podobe digitálneho prístrojového štítu, dva sú hneď pod sebou na stredovej konzole, ovláda sa nimi infotainment a základné funkcie auta. Asistenčné a bezpečnostné systémy ani nebudeme vymenovávať - v aute sú ich totiž bezmála štyri desiatky.
Nové Audi A7 : Je to naozaj vydarené reprezentatívne vyzerá auto, ktoré je navyše vybavené tými najmodernejšími technológiami, vrátane laserových svetiel. Kokpit pôsobí taktiež hi-tech, v podstate celé ovládanie je riešené prostredníctvom niekoľkých displejov - jeden je pred vodičom v podobe digitálneho prístrojového štítu, dva sú hneď pod sebou na stredovej konzole, ovláda sa nimi infotainment a základné funkcie auta. Asistenčné a bezpečnostné systémy ani nebudeme vymenovávať - v aute sú ich totiž bezmála štyri desiatky.
Matej Jankovič
Citroën C4 Cactus: Nový Citroën C4 práve prichádza na náš trh, navyše s niekoľkými zaujímavými vylepšeniami. Do Európy prvý raz prináša tlmiče s extra komfortnými progresívnymi hydraulickými dorazmi Progressive Hydraulic Cushions (PHC) a vo svetovej premiére sa v ňom predstavili aj sedadlá s označením Advanced Comfort. V aute môžete mať až 12 asistenčných systémov, vrátane automatického núdzového brzdenia, asistenta pri neželanom vybočení z jazdného pruhu a parkovacieho asistenta s funkciou automatického pozdĺžneho aj priečneho parkovania.
Citroën C4 Cactus: Nový Citroën C4 práve prichádza na náš trh, navyše s niekoľkými zaujímavými vylepšeniami. Do Európy prvý raz prináša tlmiče s extra komfortnými progresívnymi hydraulickými dorazmi Progressive Hydraulic Cushions (PHC) a vo svetovej premiére sa v ňom predstavili aj sedadlá s označením Advanced Comfort. V aute môžete mať až 12 asistenčných systémov, vrátane automatického núdzového brzdenia, asistenta pri neželanom vybočení z jazdného pruhu a parkovacieho asistenta s funkciou automatického pozdĺžneho aj priečneho parkovania.
Matej Jankovič
Jaguar XV SV Project: Najvýkonnejší Jaguár v histórii značky prichádza v nenápadnom balení sedanu. Pod kapotou má 5-litrový osemvalec s výkonom 600 koní. Maximálku má nad hranicou 320 km/h a na stovku sa dostane pod štyri sekundy - a to je hodnota, ktorou sa môžu pochváliť len superšporty.
Jaguar XV SV Project: Najvýkonnejší Jaguár v histórii značky prichádza v nenápadnom balení sedanu. Pod kapotou má 5-litrový osemvalec s výkonom 600 koní. Maximálku má nad hranicou 320 km/h a na stovku sa dostane pod štyri sekundy - a to je hodnota, ktorou sa môžu pochváliť len superšporty.
Matej Jankovič
Jeep Wrangler: V novom prevedení má výrazne (teda na pomery takého konzeravtívneho auta) pozmenenú prednú masku a kompletne prepracovaný interiér.  Našťastie zostala zachovaná rámová konštrukcia. Bude mať 8-stupňový automat a pod kapotou pribudne aj benzínový dvojliter s prepĺňaním turbodúchadlom a maximálnym výkonom 270 koní.
Jeep Wrangler: V novom prevedení má výrazne (teda na pomery takého konzeravtívneho auta) pozmenenú prednú masku a kompletne prepracovaný interiér. Našťastie zostala zachovaná rámová konštrukcia. Bude mať 8-stupňový automat a pod kapotou pribudne aj benzínový dvojliter s prepĺňaním turbodúchadlom a maximálnym výkonom 270 koní.
Matej Jankovič
Elektrický Nissan Leaf: Nová generácia Leafu zaujme nielen pokročilými technológiami, ale najmä deklarovaným dojazdom na hranici 380 kilometrov. Zaujímavosťou je systém Nissan e-Pedal. Ten umožňuje vodičom štartovať, zrýchľovať, spomaľovať a zastaviť jednoduchým zvyšovaním alebo znižovaním prítlaku na plynový pedál, takže ten brzdový využívate len minimálne. 
Elektrický Nissan Leaf: Nová generácia Leafu zaujme nielen pokročilými technológiami, ale najmä deklarovaným dojazdom na hranici 380 kilometrov. Zaujímavosťou je systém Nissan e-Pedal. Ten umožňuje vodičom štartovať, zrýchľovať, spomaľovať a zastaviť jednoduchým zvyšovaním alebo znižovaním prítlaku na plynový pedál, takže ten brzdový využívate len minimálne. 
Matej Jankovič
Peugeot 508:  Peugeot 508 sa vracia vo veľkom štýle, vyzerá naozaj vynikajúco. A to nielen zvonku, ale  aj zvnútra, kde si našiel miesto inovatívny i-Cockpit. V ponuke budú nielen benzínové a naftové motory, ale v budúcom roku aj plug-in hybrid.
Peugeot 508: Peugeot 508 sa vracia vo veľkom štýle, vyzerá naozaj vynikajúco. A to nielen zvonku, ale aj zvnútra, kde si našiel miesto inovatívny i-Cockpit. V ponuke budú nielen benzínové a naftové motory, ale v budúcom roku aj plug-in hybrid.
Matej Jankovič
Škoda Vision E je prvá štúdia s čisto elektrickým pohonom vo viac ako 120-ročnej histórii spoločnosti Škoda Auto. Má dva elektromotory so systémovým výkonom 225 kW a využíva li-ion batérie, zabezpečujúce 500-kilometrový dojazd, ktoré navyše možno nabíjať aj bezdrôtovo, maximálna rýchlosť auta je 180 km/h.
Škoda Vision E je prvá štúdia s čisto elektrickým pohonom vo viac ako 120-ročnej histórii spoločnosti Škoda Auto. Má dva elektromotory so systémovým výkonom 225 kW a využíva li-ion batérie, zabezpečujúce 500-kilometrový dojazd, ktoré navyše možno nabíjať aj bezdrôtovo, maximálna rýchlosť auta je 180 km/h.
Matej Jankovič
Mercedes AMG Project One: Športové mercedesy s prívlastkom AMG vždy budili obrovskú pozornosť, tento rok ich ale zatieni jediný - Project One. Je to totiž jedno z najextravagantnejších áut, aké v posledných rokoch vznikli. Pod kapotou má agregát z monopostu F1, doplnený štyrmi elektromotormi, výkon na hranici 1 000 koní a maximálnu rýchlosť nad 370 km/h. Stojí síce 2,3 milióna eur, ale limitovaná séria je už dávno vopred vypredaná. A keď sa naň pozriete, ani sa niet čomu čudovať.
Mercedes AMG Project One: Športové mercedesy s prívlastkom AMG vždy budili obrovskú pozornosť, tento rok ich ale zatieni jediný - Project One. Je to totiž jedno z najextravagantnejších áut, aké v posledných rokoch vznikli. Pod kapotou má agregát z monopostu F1, doplnený štyrmi elektromotormi, výkon na hranici 1 000 koní a maximálnu rýchlosť nad 370 km/h. Stojí síce 2,3 milióna eur, ale limitovaná séria je už dávno vopred vypredaná. A keď sa naň pozriete, ani sa niet čomu čudovať.
Matej Jankovič
Nový Touareg: Touareg sa vyrába len v Bratislave, mal by sa stať technologicky najpokročilejším SUV vo svojej kategórii. Na prvý pohľad vyzerá skvele, to najdôležitejšie sa však skrýva pod kapotou. Je to plne digitálny kokpit s 12-palcovým displejom a luxusný infotainment Discover Premium s 15-palcovým displejom. Vo výbave nebude chýbať ani pokročilý systém nočného videnia, auto bude schopné čiastočne autonómnej jazdy a nebudú chýbať ani nové LED matrix svetlá IQ.Light.  V Európe sa začne predávať s dvomi inovovanými dieslovými šesťvalcami. Po nich na mnohé európske trhy príde aj benzínový 6-valec.
Nový Touareg: Touareg sa vyrába len v Bratislave, mal by sa stať technologicky najpokročilejším SUV vo svojej kategórii. Na prvý pohľad vyzerá skvele, to najdôležitejšie sa však skrýva pod kapotou. Je to plne digitálny kokpit s 12-palcovým displejom a luxusný infotainment Discover Premium s 15-palcovým displejom. Vo výbave nebude chýbať ani pokročilý systém nočného videnia, auto bude schopné čiastočne autonómnej jazdy a nebudú chýbať ani nové LED matrix svetlá IQ.Light. V Európe sa začne predávať s dvomi inovovanými dieslovými šesťvalcami. Po nich na mnohé európske trhy príde aj benzínový 6-valec.
Matej Jankovič
Výkonný hybrid: Koncept C-HR Hy-Power ukazuje, ako bude vyzerať ostrá hybridná verzia extravagantného crossoveru, ktorá by sa mala objaviť už v priebehu tohto roku. Koncept ukazuje skôr dizajnové zmeny, väčšou však bude príchod nového a výkonnejšieho hybridného pohonu, než je súčasný, ktorý toto auto zdieľa s Priusom.
Výkonný hybrid: Koncept C-HR Hy-Power ukazuje, ako bude vyzerať ostrá hybridná verzia extravagantného crossoveru, ktorá by sa mala objaviť už v priebehu tohto roku. Koncept ukazuje skôr dizajnové zmeny, väčšou však bude príchod nového a výkonnejšieho hybridného pohonu, než je súčasný, ktorý toto auto zdieľa s Priusom.
Matej Jankovič

VIDEO Plus 7 Dní