Nová crossoverová verzia nie je až taká športová a sexi ako spomínané kombi alebo hatchback. Mohutný predok a zadok, malé kolesá v masívnej karosérii či nápis Corolla Cross v striebornej lište na streche nás extra neoslovili. Verziu Cross očividne dostal za úlohu nejaký celkom iný dizajnér. Ale možno sa len mýlime a vám sa bude páčiť.

Na automat si treba zvyknúť

Po prvom rozbehu sme zažili ďalšie sklamanie. Ak ste ešte nikdy nejazdili s bezstupňovou automatickou prevodovkou e-CVT od Toyoty, budete zrejme zaskočení. Benzínový dvojliter ide občas vyskočiť z kože, pri každom pokuse o akceleráciu budete isto zarazení z hučania motora. To si vyžaduje prispôsobenie jazdného štýlu. V bežných autách sa s týmto fenoménom nestretnete, iba vo vozidlách s CVT. Zatiaľ najlepšie to zvládlo Subaru - tam totiž prevodovka simuluje virtuálne prevodové stupne a výsledný pocit je takmer ako v aute s bežným automatom s meničom. Treba však uznať, že Cross dokáže jazdiť celkom dlho čisto na elektrinu a slušnou rýchlosťou. Benzínový motor sa pripája veľmi kultivovane. Vidno, že Toyota má už vyše 20-ročné skúsenosti na poli hybridov, medzičasom už piatej generácie. Čo sa nám páčilo - systém infotainmentu je nonstop pripojený k internetu, rádio ukazuje obal platne k práve hranej pesničke, a ak nemá signál, samočinne naladí webovú verziu rádia. Super! Hlasové ovládanie dostalo prioritu, takže má aj svoju vlastnú ikonu, ktorá prekrýva ostat­né v rámci každého podmenu. Displej je inak pekne blízko a poruke. Vytŕča do priestoru, ale neprekáža. Samostatné ovládanie klimatizácie ani nemôžeme dostatočne vynachváliť. Navigácia má inak veľmi milý mladý ženský hlas, ktorý nám pripomínal Nastenku z vianočnej rozprávky o Mrázikovi.

Vyslovene komfortná

Na páke prevodovky sme ocenili polohu B (ako brake), ktorú využijete napríklad pri zjazde z horského sedla typu Čertovica či Donovaly. Netreba stáť na brzde (tým ju šetríte) a zároveň nabíjate batériu. Čo sa týka jazdných vlastností, Corolla Cross je vyslovene komfortná. Jazdí jemne, volant je citlivý, brzdy tiež. Príliš sa nenakláňa, ak to preženiete s rýchlosťou, ide zo zákruty pekne nedotáčavo.

Na pohon si jednoducho musíte zvyknúť. Prvý deň-dva síce budete na nervy, hučanie motora vás prekvapí. Keď sa však naučíte jazdiť komótnejšie, využívajúc krútiaci moment aj elektromotora, bude to lepšie. Komótna jazda prospieva nielen zvukovej pohode, ale aj spotrebe. Čo sa tej týka, dosiahli sme priemer 6,4 l/100 km. Očakávali sme menej, pokojne aj o liter. Vieme však, že tento silnejší hybridný systém žerie o dosť viac než výkonovo skromnejšia jednotka s 1,8-litrovým benzínovým štvorvalcom. Menej sme očakávali aj od cenníka. Za cenu 43-tisíc eur by ste kedysi dostali pekne vybavené RAV4. Aj to však medzičasom zdraželo a cenový rozdiel medzi oboma je zhruba päťtisíc eur. Ceny dnes stúpajú u každého výrobcu a nič sa s tým nedá spraviť.

Naše hodnotenie

Toto auto nie je tým, s ktorým by ste sa chceli naháňať. Za pokojnú jazdu sa vám odvďačí komfortom a celkom slušnou spotrebou. Ale najmä spoľahlivosťou, ktorá je pre japonskú značku príznačná.

Text: Michal Bednár