Tip na článok
S novou tvárou: Najviac zmien vidno spredu - týkajú sa kapoty, nová je predná maska aj svetlomety s dennými LED svetlami.

Citigo: Otestovali sme najmenšiu škodovku

V Prahe počas medzinárodnej prezentácie sme mali možnosť prvýkrát vyskúšať modernizovanú Škodu Citigo.

Galéria k článku (7 fotografií )
Kufor Škody Citigo
Klame telom: Aj keď Citigo vyzerá kompaktne, štyria dospelí sa vnútri odvezú - v rámci možností dokonca relatívne pohodlne.
Sedenie vzadu: Miesta tam niet na rozdávanie, no určite viac, než by sa na prvý pohľad zdalo.

Citigo je najmenšia škodovka, určená predovšetkým do mesta. Nie div, že materská automobilka zvolila na jazdnú prezentáciu cesty prevažne v širšom centre českého hlavného mesta. Počasie počas akcie bolo symbolické - zo zatiahnutej oblohy sa po chvíli spustil intenzívny a neprestávajúci dážď.

Pod kapotou klasika

Akoby to predznamenávalo osud samotného auta, nad ktorým sa tiež zmráka. Krátko pred prezentáciou sa totiž dostali na verejnosť informácie, že modernizované Citigo, ktoré sme sa práve chystali vyskúšať, bude posledné a Škoda sa s veľkou pravdepodobnosťou do vývoja ďalšej generácie nepustí.

Nechajme však budúcnosť budúcnosťou a pozrime sa na aktuálny model. Začnime tým, čo sa nezmenilo. Preplňovaný motor sa nekoná, pod kapotou zostali tri pôvodné atmosférické litrové trojvalce. Základ ponúka 44 kW (60 k), silnejšia verzia má 55 kW (75 k). Tretím do partie je litrák s výkonom 50 kW (68 k), schopný jazdiť aj na zemný plyn. Všetky motory sú kombinované s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou, pri dvoch benzínových je na výber aj 5-stupňová robotizovaná prevodovka.

Mali sme možnosť jazdiť aj s ňou a nebudeme zbytočne chodiť okolo horúcej kaše - naozaj sa nevydarila, to však nie je žiadne tajomstvo. Na plynulú jazdu zabudnite, budete sa pohybovať prískokmi vpred, je pomalá, slabo reaguje na plyn, skrátka, naozaj sa neoplatí. Naopak, manuál je v pohode, v kombinácii so silnejším benzínovým motorom dokonca získate pomerne svižné mestské autíčko.

Viditeľné zmeny

A čo je vlastne na najmenšej škodovke nové? Kompletne je prepracovaná predná časť s novou kapotou a maskou chladiča, vpredu sú svetlá s dennými LED-kami. Upravený je aj nárazník a nové hmlovky vám po novom prisvietia cestu v zákrutách, zadné svetlá sú zatmavené. Škoda doplnila i elektronických pomocníkov. Asistent City Safe je schopný do rýchlosti 30 km/h zabrániť mestským „ťukancom“ tak, že dokáže auto zastaviť, vo výbave pribudol aj svetelný dažďový senzor.

Hudobný systém Swing nás oslovil síce nie veľkým, ale naozaj kvalitným displejom. S ním možno prepojiť infotainment so smartfónom. Po prepojení vám aplikácia Move & Fun (dostupná pre iOS aj Android) môže poslúžiť ako navigácia, zobrazí jazdné dáta a, samozrejme, multimediálny obsah. Pravda je, že auto vyzerá malé, ale vnútri je prekvapivo veľa priestoru, štyria dospelí sa v ňom odvezú. Kufor má objem 251 litrov, na túto triedu je to dobrá hodnota a môžete v ňom mať dvojité dno, ktoré je celkom praktické, pretože je hlboký, čo trochu komplikuje nakladanie vecí.

Na ceste

Príjemne nás prekvapil podvozok, ktorý - na také malé auto - veľmi dobre filtroval nerovnosti. Určite by sme odporúčali kombináciu benzínového motora s manuálom, auto je s ňou dynamické a ak v ňom budete jazdiť viacerí, kone navyše sa v stúpaniach naozaj zídu.

Spotreba silnejšieho a slabšieho motora sa pritom líšia minimálne. Trochu nám v zákrutách vadil masívnejší A-stĺpik, to je však jedna z mála výhrad k jazde s 5-stupňovým manuálom a benzínovým trojvalcom s výkonom 55 kW, respektíve 75 koní.

VIDEO Plus 7 Dní