V tomto prípade určite neplatí, že imidž je nanič, pretože jednou z najsilnejších stránok modelu Cupra Born je práve jeho dizajn. Športovú DNA nezaprie. Časy, keď elektromobily vyzerali čudesne a hlavne nudne, sú nenávratne preč. Našťastie! Jedinečný vzhľad a detaily, ktoré sa nachádzajú po celom aute v medenej farbe, jednoznačne identifikujú auto ako Cupru. V dave sa nestratí a zrejme bude pútať pozornosť aj po niekoľkých rokoch na trhu.
Žiadna revolúcia sa nekoná
V interiéri revolúciu v pravom zmysle slova nečakajte, cítiť tu závan koncernovej technológie, o ktorú sa delí s ID.3. Born však trochu ubral a interiér sa nesie v znamení minimalistického štýlu. Poďme však na pohonné ústrojenstvo s označením e-Boost. Ide o výkonový balík, v ktorom sa zvyšuje výkon na 170 kW (231 k). V našom prípade pracuje v kombinácii s 58 kWh batériou, ktorá by podľa výrobcu mala ponúknuť dojazd okolo 420 kilometrov. Krútiaci moment 310 Nm sa prenáša na vozovku pomocou jednostupňovej prevodovky s diferenciálom. Vo verzii e-Boost máte k dispozícii spomínaných 170 kW na 30 sekúnd, ak máte dostatočnú kapacitu batérie. Potom už jazdíte „iba“ s 204 koňmi. Čo sa týka jazdných vlastností, Born je stále plnokrvný elektromobil, takže zrýchlenie z 0 na 50 km/h zvládne za 2,6 sekundy a na 100 km/h za 6,6 sekundy. Ale dokáže ponúknuť za volantom ten pravý pocit?
Nadváha je hendikepom
Podvozok je ladený trochu tvrdšie, takže v zákrutách si môžete skúsiť aj ostrejšiu jazdu, v tých pomalých je celkom agilný. Kilá navyše však nedokáže schovať, ale to žiadne elektrické auto. Pohotovostná hmotnosť 1 847 kilogramov (s vodičom) je príliš vysoká na to, aby sa dalo povedať, že Born je z hľadiska dynamiky vynikajúci. Skôr je to taký všestranný kompakt s agresívnym zovňajškom. Ak by ste chceli dupnúť na plyn, kontrola stability vás veľmi rýchlo zastaví. Čo sa týka spotreby, tá naša priemerná sa po týždni zastavila na čísle 16,5 kWh/100 km, čo je vzhľadom na časté využívanie diaľnice veľmi pekná hodnota. Počas testovacieho týždňa sme navyše nemali ideálne podmienky, teploty boli od -6 do +10 °C.
Naše hodnotenie
V Borne dostanete zlatú strednú cestu medzi výkonom a komfortom. Vyniká najmä dizajnom, výkon má len priemerný, rovnako ako dojazd. Na cestách sa však vďaka dizajnu rozhodne nestratí.
text: Michal Bednár