Logo v tvare ohniviek reťaze a spolu s ním nabielo nalakované lišty na maske vyvolávajú s LED svetlometmi - stretávacími a dennými - takmer nádych luxusu, hoci Sandero patrí k jednoduchým nízkonákladovým autám.
Vhodná do ľahkého terénu
Verzia Stepway zmenila svoju štandardnú tmavomodrú na novú zelenú farbu dusty, ale dôležitejšie ako odtieň je, že svetlá výška je o štyri centimetre vyššia ako pri štandardnom Sandere, takže so Stepwayom sa môžete pokojnejšie pustiť po vyjazdených koľajach poľnej cesty. Podvozok je celkom komfortný aj na nekvalitnej ceste, pekne filtruje nerovnosti a na palube sa tak cítite príjemne izolovane. Hojné je aj zastúpenie čierneho ochranného oplastovania nárazníkov, blatníkov a dverí.
Aktuálny model využíva rovnakú platformu CMF-B ako súčasné Clio, takže už to nie je skladačka zo starých regálových zásob ako generácia predtým. Sandero zatáča úhľadne, so slušnou priľnavosťou a len s malým nakláňaním karosérie. Aj keď výkonové údaje nie sú ničím výnimočným, prepĺňaný motor ťahá čisto už od nízkych otáčok. Trojvalec má však citeľné vibrácie na voľnobehu - nemá totiž vyvažovací hriadeľ. Napriek drsnosti prejavu je zrýchlenie konzistentné z akýchkoľvek otáčok, na stovke sme za desať sekúnd. Na diaľnici pri 130 km/h točí motor na šestke 2 700 otáčok, čo je dobré na litrový agregát. Hluk pri tejto rýchlosti je však vyšší než pri drahších autách, s tým treba rátať.
O triedu vyššie
Spotreba v teste bola 5,9 l/100 km, pričom sme jazdili ako obvykle týždeň v zmiešaných podmienkach mesto/diaľnica/vidiek. Podľa výrobcu je normovaná spotreba 5,5 litra, takže sme boli s tou dosiahnutou nadmieru spokojní. Riadenie je dosť mäkké a odťažité, nedá sa nazvať ani veľmi presným a priamym, ale v tejto kategórii je to nepodstatné. Tretia generácia Sandera sa oproti predchodcovi posunula o triedu vyššie vďaka tomu, že používa aktuálnu technológiu a posledné zmeny súvisiace s logom a maskou prospeli vzhľadu.
Cena Sandera Stepway sa začína na hodnote 13 650 eur, testovaná verzia TCe 110 sa momentálne predáva za 16 900 eur, lebo je dostupná len s bohatou výbavou. Obyčajné Sandero bez zvýšenej svetlej výšky sa začína na výhodnejšej cene 11 250 eur, ale Stepway vyzerá oveľa lepšie.
Naše hodnotenie
Jedno z posledných cenovo dostupných vozidiel zlepšilo svoj vzhľad. Stepway je s vyšším podvozkom vhodnejší do mesta na jazdu cez obrubníky. Má pekne nízku spotrebu.
Text: Michal Bednár