GLB je hranaté, vzdialene pripomína najväčšie SUV značky s označením GLS. Je určené pre ľudí, ktorým sa ostatné bucľaté SUV značky až tak nepáčia. A navyše - potrebujú až sedem miest. Áno, „malé“ GLB totiž ponúka za príplatok aj sedemmiestnu verziu (za 900 eur extra). Alebo pohon 4x4.

My sme ani jedno na palube nemali, zato sme si vychutnávali obrovský batožinový priestor a množstvo priestoru na nohy zadných pasažierov. Jedinú výhradu máme k veľkosti zadných sedadiel, ktoré sú podľa nás príliš krátke. Končili sa kdesi v polovici našich stehien. Vnútri je GLB poriadne vyčačkané, podobne ako súrodenci triedy A a B. Brúsený hliník a klavírny čierny lak dokážu opticky robiť zázraky.

Nepáčil sa nám len prístrojový digitálny displej, ktorý bol príliš malý, okolo neho tak zostalo ešte množstvo nepekného a najmä lacno pôsobiaceho čierneho plastu. Samozrejme, dá sa to vyriešiť priplatením za väčší displej s väčšou uhlopriečkou. Odporúčame! Multimediálny systém MBUX dostanete sériovo, za navigáciu priplatíte 660 eur. Ani čierny strop a koženo-látkové poťahy sedadiel celkový dojem nepokazili. Výhľad na zvlnenú kapotu a vyšší posed spolu s dostatkom vnútorného priestoru nedávajú človeku dôvod zamýšľať sa nad väčšími a vyššími modelmi značky.

Aj malý motor postačí

Na účel prvého testu sme dostali (takmer) základný benzínový model s označením GLB 200. Číslo 200, samozrejme, neznamená objem dva litre ako kedysi. Ide len o naznačenie umiestnenia modelu v hierarchii podľa výkonu motora. Dnes je (zatiaľ ešte stále) obdobie minimotorov s prepĺňaným turbodúchadlom. Presne taký nájdete aj pod pomerne rozľahlou hranatou karosériou novinky menom GLB. Konkrétne ide o štvorvalec (aspoň že tak) s objemom 1,33 litra a výkonom 163 koní, ktorý v rôznych výkonnostných verziách poznáme aj z modelov značiek Renault, Nissan či Dacia.

Parkovanie s ľahkosťou Cúvaciu kameru dostanete sériovo. Za príplatok 492 eur aj parkovací balík s 360° kamerou.
Parkovanie s ľahkosťou Cúvaciu kameru dostanete sériovo. Za príplatok 492 eur aj parkovací balík s 360° kamerou.
Zdroj: Robo Hubac

Naša priemerná spotreba 6,5 l/100 km svedčí o kvalitách zmieňovanej motorizácie. Agregát má skvelý ťah, na svoj objem až prekvapivý (0 - 100 km/h za 9,1 s, max. rýchlosť: 207 km/h). Jazdili sme však zväčša vo dvojici, v meste a po okresných cestách. Na diaľnici a pri plnom zaťažení to už asi nebude také dynamické. Dvojspojková prevodovka je počas predbiehania pomerne neochotná - zatlačíte menej, nič sa nedeje, premýšľa. Zatlačíte viac, otáčky vystrelia nahor, prevodovka preradí o dva stupne nižšie. Nie veľmi elegantné. Ak však dokážete jazdiť jemne a plynule, pracuje predpisovo.

Pružením triumfuje

Podvozok je komfortný, mimoriadne dobre pohlcoval napríklad vychýrenú betónovú cestu zo Senca do Galanty. V porovnaní s inými autami mu musíme atestovať nadpriemerné kvality. Tlmiče síce neboli aktívne, ale aj náš model umožňoval nastavovanie dynamického, športového, eko, komfortného a individuálneho jazdného režimu. Zmena ovplyvní reakcie motora a prevodovky aj riadenia.

Ako v luxusnej triede Trieda A, neskôr B a teraz aj GLB. Takýto nádherný interiér majú dnešné „malé“ Mercedesy.
Ako v luxusnej triede Trieda A, neskôr B a teraz aj GLB. Takýto nádherný interiér majú dnešné „malé“ Mercedesy.
Zdroj: Robo Hubac

Oplatí sa siahnuť po jednom z výbavových balíkov, ktoré sú rozumne poskladané a sú výhodnejšie v porovnaní s jednotlivo nakonfigurovanými extra doplnkami. Ak chcete pohon 4x4, musíte siahnuť po väčšom dvojlitrovom motore. Naftový ponúka výkon od 116 až po 190 koní, benzínový 224 alebo až 306 koní vo verzii AMG. Čo teda znamená nové GLB? Je to veľké a lacné SUV značky Mercedes? Na pomery značky určite áno. Veď tento model štartuje na sume menej než 39-tisíc eur. Na výber je množstvo motorizácií, ani jedna (až na verziu AMG) nepresiahne sumu 50-tisíc eur. Pozor len na výber doplnkov.

Naše hodnotenie: *** a pol

Ak máte radi značku zo Stuttgartu, potrebujete sedem miest na sedenie alebo sa vám len páči hranatá karoséria à la GLS, no nie ste ochotní zaplatiť viac ako 50-tisíc eur, nové GLB bude pre vás to pravé.